de eerste week cruizen met de nieuwe espace zit er op .. een heerlijke auto die precies aan onze wensen voldoet .
ik heb al wat persoonlijke aanpassingen gemaakt , de aux kabel getrokken en aangesloten voor het geluid . de kabels an de navigatie helemaal weg gewerkt enz .
mijn uitvoering heeft nog geen xenon licht maar de verlichting voldoet prima , ik wil alleen de "gele "stadslichten vervangen voor een betere kwaliteit led versie . in de beschrijving staat aangegeven dat dit door een garage gedaan moet worden , en toen ik de motorkap opendeed begreep ik waarom .. daar is toch niet normaal bij te komen ?
iemand enig idee of een goeie tip ?
ik hoor het graag !
Jeroen
stadlicht vervangen espace IV
-
jeroentune
Topic author - Lid

- Actief als: particulier
- Contacteer:
-
fgrooten
- lid

- Contacteer:
Heb het laatst ook zelf gedaan, had een hele goede handleiding op internet gevonden (die ik nu niet meer kan vinden...
). Het is een rotklus, maar zeker zelf te doen.
Als je de motorkap opent zie je 2 grill's (links en rechts naast het renault-logo). Deze kun je verwijderen door aan de bovenkant de "dopjes" in te drukken, naar voren te trekken en naar buiten te schuiven. Dat is eigenlijk het lastigste.
Dan de rest van de kappen, die richting de voorruit lopen weghalen. De koplamp kun je nu losschroeven, één schroef zit aan de bovenkant en de anderen zit "achter" die kleine grill's. Dan is het een kwestie van voorzichtig een beetje wrikken met de hele koplampunit totdat deze loskomt. Je kunt nu makkelijk bij het lampje. 't Zijn trouwens gewoon W5W lampjes.
Deze had ik via ebay besteld (uit Hongkong) en later zag ik dat ze die ledlampjes ook gewoon bij de Praxis hadden, voor 3,-
Succes, en mocht je nog vragen hebben, geef maar een gil.
Als je de motorkap opent zie je 2 grill's (links en rechts naast het renault-logo). Deze kun je verwijderen door aan de bovenkant de "dopjes" in te drukken, naar voren te trekken en naar buiten te schuiven. Dat is eigenlijk het lastigste.
Dan de rest van de kappen, die richting de voorruit lopen weghalen. De koplamp kun je nu losschroeven, één schroef zit aan de bovenkant en de anderen zit "achter" die kleine grill's. Dan is het een kwestie van voorzichtig een beetje wrikken met de hele koplampunit totdat deze loskomt. Je kunt nu makkelijk bij het lampje. 't Zijn trouwens gewoon W5W lampjes.
Deze had ik via ebay besteld (uit Hongkong) en later zag ik dat ze die ledlampjes ook gewoon bij de Praxis hadden, voor 3,-
Succes, en mocht je nog vragen hebben, geef maar een gil.
Mon voiture: 2017 Grand Scenic
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
demi
- lid

Hmzzz.......das een mooie tip, dat zal ik ook eens gaan doen dan thx.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 26 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Dynamo Espace 4 vervangen
door marc1975 » 25 aug 2025 18:06 » in Elektrische en elektronische systemen -
Reacties: 3
Weergaves: 647 -
Laatste bericht door mechanic
25 aug 2025 23:36
-
-
-
Twingo I handbak vervangen door een vol-automaat
door murena3.0 » 02 jul 2025 22:23 » in Technische vragen Twingo -
Reacties: 2
Weergaves: 2650 -
Laatste bericht door murena3.0
13 okt 2025 20:45
-
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 465 -
Laatste bericht door Rob4tl
02 aug 2025 17:38
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 562 -
Laatste bericht door gjkreeft
11 sep 2025 09:53
-
-
[Kangoo 1.6 2001] Krukassensor vervangen
door Hersenzalf » 25 sep 2025 19:55 » in Elektrische en elektronische systemen -
Reacties: 1
Weergaves: 424 -
Laatste bericht door mechanic
25 sep 2025 20:43
-
-
-
Reacties: 7
Weergaves: 884 -
Laatste bericht door nikk
05 okt 2025 22:52
-