Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Een vriend van me heeft een Mégane RN 1.9D van 1999 gekocht met airco. Deze auto bevalt prima , aleen is in deze auto door de vorige eigenaar gerookt. Nu heeft hij ontzettend last van een stinkende airco en rooklucht in het interieur. Het interieur is al eens grondig gereinigd en ook de airco is al eens behandeld met zo'n spuitbus (met schimmeldodend schuim is dat dan geloof ik?). Dat leek even geholpen te hebben, maar nu keren de vieze luchtjes weer terug. Hij zegt dat het zodanig is dat hij in het begin het raam open moet zetten als hij de airco aanzet (lekker handig ) om niet over zijn nek te gaan.
Wie weet raad?
Dave
Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
Nieuw interieurfilter erin en een geurpatroon aan één van de uitstroomopeningen. Dat doet meestal wel wonderen. Ook zijn er geurplaatjes/potjes te koop die je onder één van de stoelen kunt leggen.
De eerste optie is het interieur zeer grondig reinigen met een extractiereiniger. Ook de hemel niet vergeten.
Nogmaals de airco laten reinigen en IEDERE beurt een nieuw aircofilter monteren om de lucht tijdens de eerste km's weg te houden.
Als dit niet werkt, dan komt de volgende optie in beeld, maar die is een heel stuk radicaler. Nl. alle stoffen bekledingsdelen eruit en alles buiten de auto schoonmaken. Dan worden ook alle delen meegenomen die normaal worden afgedekt door kappen of andere plastic delen. Ook de stukken onder de stoelen kunnen dan goed worden meegenomen.
Het is best een klus, en je bent er zo maar een weekend mee bezig, maar het is de moeite wel waard.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Als de auto al flink wat km's gemaakt heeft met een echte kettingroker erin, kan het vuil zich echt diep in de bekleding genesteld hebben.
Ik heb al eens een vloerbekleding met een extractiereiniger schoongemaakt en later nog een keer met de stoomcleaner uitgespoten. Wat er toen nog voor troep uitkwam wil je niet weten.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Wij zijn in het bezit van een Renault Grand Senic uit 2009 waarbij de airco niet meer koelt. Deze was vorig jaar nog geheel opnieuw gevuld. De problemen stapelen zich op met de airco. Enige tijd terug waren alle ramen compleet beslagen. Daarna waren...
Ben sinds kort weer in het bezit van een Megane I, bouwjaar 2000. De serie t/m 2000 had zwakke bekleding en ook de kwaliteit van de stoelen is niet voor vele tonnen rondrijden gebouwd. Mijn bestuurdesstoel is moe / wat doorgezakt....
Ik heb een Talisman van 2018 met een stoffen bekleding en handmatig verstelbare stoelen zonder stoelverwarming maar met rugmassage.
Nou wil ik daar leer inbouwen, echter is de linker voorstoel elektrisch verstelbaar en hebben die stoelverwarming. Is...
Ik heb een vraag. Ik ben sinds een maand in het bezit van een mooie Arkana 1.6 E-Tech Hybrid 145 R.S. Line, bijna twee jaar oud (oktober 2022),.
Deze bij een Renault dealer gekocht en ben daar heel...
Ik heb een vreemd en onvoorspelbaar probleem met mijn airco / ventilator van mijn Renault kangoo uit 2014. Aanvankelijk dacht ik dat de airco niet werkte maar vermoedelijk is het toch een ventilatorprobleem. Alleen werkt de ventilator wisselend....
Hoi,
Ik ben in het bezit van een Twingo 1 uit 2004 met airco, en wil graag het interieurfilter vervangen. Ik las dat de versie met airco deze itt tot de versie zonder die standaard heeft, maar het gelinkte topic met uitleg was uit 2005 en de foto s...