stank uit kachel

Stel hier de overige vragen die met Twingo techniek te maken hebben.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
jessica
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 dec 2008 10:35

stank uit kachel

Bericht door jessica »

hallo ik ben jessica .
ik heb een twingo bouwe jaar 93 , nu is het zo dat er een stank uit de kachel komt .
ben bij de garage geweest en die zegt dat het de kachel motor en de weer stand is.
dit kost maken tussen de 300 en 500 euro :( :( .
en omdat de zekering van de radio en van het desbordlampje van stadslicht er ook steets uit branden denk hij dat er meer is sluiting dus .
hij zegt denk dat het tussen de 500 en 1000 euro gaat kosten :cry: .
is dit echt zo duur of is er op de sloop ook nog wat te doen door die jongens ?
wie weet raad ????

groetjes jessica

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

henny
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 1
Berichten: 109
Lid geworden op: 06 jan 2007 20:00
Actief als: particulier
Locatie: Ouderkerk aan de Amstel

Bericht door henny »

Hallo Jessica,
Is het een brandlucht wat er uit komt? zoja dan kan de garage diagnose kloppen.
Als de kachelventilatormotor vast zit of zwaar draait kan de kachelweerstand doorbranden en dat ruik je dan. De garage rekent 50 tot 55 euro per uur en het is een paar uur werk. Het dashboard moet gedemonteerd worden om de ventilator+weerstand te kunnen vernieuwen. Normaal gebruikt een garage nieuwe onderdelen, de prijs? even daar opvragen. Onderdelen van de sloop en een "mannetje" zullen zeker de prijs drukken. Wil je van het forum de mening weten over de garageprijs of zoek je een alternative oplossing. Misschien is het dan handig om je woonplaats of provincie te vermelden. Dan kunnen eventueele vrijwilligers reageren. Is er eigenlijk haast bij? zoals een b.v. een aankomende APK? Een elektrische sluiting is altijd een uitdaging om te vinden. Als je geluk hebt, is het zo klaar en zo niet, tja...uurtje factuurtje zeggen ze wel eens. In jouw geval zou ik bij de radio aansluitingen beginnen (kan je lekker goed bij als het dashboard weg is). De radio en het rechterstadtslicht circuit hebben twee verschillende zekeringen. Het kan zijn dat de radio-schaalverlichting gesloten is op de verlichtings zekering en samen een sluiting maken naar massa!
Succes Henny

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
jessica
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 dec 2008 10:35

Bericht door jessica »

hoi ,

ik ben naar de sloop geweest en die hebben alles na gekeken .
de aanjager (kachelmotor ) was stuk en de weerstand ook .
die stank kwam van draaden die door gebrand zijn van de radio en achter de kagel .
alles hebben hun gemaakt voor maar 165 euro en niet tussen de 500 en 1000 euro die gerage wilde.
als er wat met je auto is ga naar de sloop ze helpen je echt geweldig en kost bijna niet super hoor ben zo blij dat hij het weer doet . en henny bedank voor je andwoord .

groetjes jessica

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



CPTR
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1049
Lid geworden op: 22 feb 2008 19:24
Actief als: particulier
Locatie: Kalslagen

Bericht door CPTR »

Hoi Jessica,

Fijn dat het nu goed is gelukt!

Vorig jaar is bij mij ook de kachelmotor en weerstand stuk gegaan, dat heeft de dealer gemaakt voor mij voor 300 Euro. Jij hebt het dan een stuk voordeliger via de sloop, maar jouw dealer is met 500 tot 1000 euri echt veel te duur.

Ik heb vandaag een nieuwe (2e handse) Grand Scenic gekocht bij een bovag garage bedrijf en laat hem daar ook onderhouden ipv bij de renault-dealer/garage. Even kijken hoeveel geld dat bespaart.

Groet,
(bijna "Grand") scenic.
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht