startmotor probeem-vervangen?

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
MachielO
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 apr 2008 12:29

startmotor probeem-vervangen?

Bericht door MachielO »

Beste allen,

Ik bezit een express 1.6 diesel uit 1994.

enkele maanden geleden begon de motor tijdens het starten soms kort enkele knallen te produceren alsof er iets ergens tegenaan klapte. Dit geluid onstond slechts in de eerste 5 seconden nadat de motor werd gestart.

Tot vorige week bleef dit zich herhalen in meer of mindere maten, waarna de auto op vrijdag niet meer wilden starten. Als ik de sleutel omdraai hoor ik wel de startmotor draaien maar maakt deze geen contact meer met het tandwiel van de motor (vergeef me voor onjuiste terminologie). Echter na 10 maal opnieuw starten, start de motor zonder problemen. als ik de motor laat afslaan en weer wil starten begint het probleem vaak opnieuw en kan de motor bij de eerste keer maar ook pas na 20 maal starten weer aanslaan.

is het mogeloijk dat gedurende enkele maanden de startmotor flinke klappen heeft ontvangen doordat deze niet tijdig loskoppelde van het motor tandwiel?.

Kan dit hebben geleid tot een mogelijk kleine verandering van plaats (of mogelijk slijtage?) waardoor de startmotor nu niet elke keer contact maakt met het motortandwiel?

Heeft iemand hiermee ervaring? en wellicht tips

Alvast bedankt

Machiel

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

voge
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2007 23:01

Bericht door voge »

Ik weet niet precies wat er allemaal mogelijk is, ik denk alleen dat het verstandig is om de startmotor snel te laten vervangen omdat hij nu volgens mij druk bezig is met het slopen van de starterkrans..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht