Ik kom op problemcar.nl de volgende oplossingen tegen:
* De wagen met de electr sleutel op slot doen en dan weer open maken.Dan gaat de startonderbreker eraf.Als het lampje nog snel blijft knipperen is de sleutel defect.Probeer ook inderdaad de reserve sleutel eens.Wel eerst wagen met de sleutel sluiten en openen.Als de deuren open zijn en blijven gaat de startonderbreker er na ongeveer 3 a 5 minuten automatische op.Vandaar dat je de deuren eerst moet sluiten en dan weer openen met de elect sleutel.
* probeer de reservesleutel eens !!
* zwarte relais onder motorkap controleren
* UCH controleren
* zekeringhouder naast de accu controleren
* Bij dit probleem kun je, als de sleutel hapert, hem in de 1e stand zetten dan de knop op de sleutel indrukken, en dan starten, dan brand het lampje gewoon rood, het is een noodoplossing, vaak werkt het, werkt het niet weer proberen.
* sleutel opnieuw laten programmeren
* stekker krukassensor defect?
* zekering remlichten kapot?
* als lamp brandt is hij dus van startonderbreker!knipperen is op startonderbreker.haal accuspanning er eens af sleutels eruit.blijft lamp daarna nog constant branden dan zou je richting bcm moeten zoeken.
* anders is de module achter/onder instrumenten paneel plaat defect. Heb dit ook al eens meegemaakt, nieuwe module er in en alles werkte weer.
* controleer de massa kabels tussen motor en chassis , aansluiting van de startmotor
als het de startonderbreker zou zijn zou het startonderberkerlampje blijven knipperen bij het starten toch ??
* probeer de zwarte relais(tjes) eens boven de linkerschokdemper. die geven nogal eens deze storing.
* het probleen is opgelost ,het zat in de bedrading onder bij de radiateur daar zat oxidatie auto start weer gewoon. maar het probleem zat in een kabelbundel die onder op de balk loopt bij de radiateur daar was een draad door geoxideert een bruine draad die spanning moet zetten op een klein zwart relai de 2e van rechts naar het brandstofrelai..
als je het zelde probleem hebt moet je even de bundel uit de omhulzing halen en dan kan je het zo zien..
* Stekker op de startmotor wil wel eens gammel zijn, maar dit is eenvoudig te meten.
* indien hij EN niet vonkt, EN geen brandstof geeft is het de bdp zender.
Indien hij WEL vonkt, maar GEEN brandstof geeft ( eventueel uitproberen met remmenreiniger of start-pilot) is het de startonderbreker.
En er staan nog meer, komen er zo aan, maar dan heb je in ieder geval al iets.....
