Wederom bedankt voor je hulp WillemS. Ja inderdaad aardig wat geld er door heen gedraaid met al die nieuwe elementen

Ik had op een ander forum gelezen dat er ook een modificatie was van de BDP sensor. Dat de nieuwe sensors te ver afstonden van het vliegwiel. De BDP sensor was het eerste wat ze verwisselden bij de garage, maar toen die sensor net verwisseld was (al meer dan een half jaar geleden vond ik dat het starten (ook bij warme motor) er iets langer over deed dan normaal. Ik heb gister dan ook het opstaande randje van 2 mm eraf geveild, zodat de sensor 2 mm dichter op het vliegwiel staat. En sindsdien heeft ie niet meer gefaald! Vreemd maar waar. Hij start nu zelfs binnen de 2 seconden, zelfs ook met koude motor! Ik vind het wel vreemd dat voorheen wel startte als ik er startkabels aanhing met een andere accu.
De dynamo was wel echt kapot. Die gaf totaal geen output. De accu gaf dezelfde waarde voor starten en bij draaiende motor (12.4 Volt). Bij de starter die de schuldige was volgens Renault had ik wel mijn bedenkingen en ik had ook gevraagd of ze er wel zeker van waren. En jahoor ze waren zeker van de zaak :-/ zeiden ze!
Neen, de gloeibougies zijn nooit vervangen, maar bedankt voor de tip! Ik had ze al bijna verwisseld, maar vond het vreemd dat ze de goede Voltage aangaven en ook de weerstand was OK.
Ik ben nu heeeeeeeeeel blij dat ie weer goed start na zo'n lange tijd ellende en dacht al om 'm in te ruilen bij de garage.
Maar om zeker van de zaak te zijn dat ie goed blijft moet ik het maar even een weekje uitproberen en zal na een week terugschrijven of ie het nog steeds goed doet. Laten we het hopen, maar het ziet er goed uit op het moment! Wat een ellende elke keer als je er niet van op aan kan dat ie start. Doet ie 't of doet ie 't niet

Ik hou jullie op de hoogte hoe het verder gaat! Groet Jos