Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Heb de sensor en wat andere onderdelen/dingen besteld.....nog ff wachten nu.
Vandaag weer -tig keer moeten starten......na 8 pogingen sloeg de motor aan .
Heb de sensor gemonteerd , de stekker zag er nog prima uit , die heb ik gelaten voor wat het is...
De stekker ligt nu wel in de auto , mocht er toch nog een probleem komen , maar de auto startte meteen na vervanging van de sensor .
Hopelijk was dit het probleem , t is altijd afwachten wat het volgende wordt met een auto van 20 jaar.
Ook de luchtfilter is vervangen btw.
De stekker(verbinding) is juist vaak dé oorzaak!
Nieuwe sensor betekend ook nieuwe stekker,mijn advies zoals eerder benoemd is de stekker vervangen en een likje vaseline oid om het vocht buiten te houden.
De clio 2 is een degelijke auto,wat standaard onderhoudszaken die bij dit type snel slijten maar geen grote zaken.
@mechanic : Haha , je raadt het al.....na enkele dagen en keren starten was het weer zover !
Komend weekend maar eens werk van maken om ook de stekker te vervangen....+ vaseline.
Wel raar eigenlijk , na 10x niet-starten maar ff gelaten voor wat het was , MAAR ……. 2 uur later : weg van de eerste keer , ik volg niet meer.
Ook vandaag na 't werk ; weg van de eerste keer.
Ik hou jullie op de hoogte !
extra info : sinds enige tijd is er iets met de t° die de auto aangeeft ; van - 40 tot 0 graden …..echt niet normaal.
Wie weet is het de oorzaak ook wel niet,echter wel veelvoorkomend.
Wanneer de temperatuurs aanduiding zo fors fluctueert is vermoedelijk de sensor in de buitenspiegel de oorzaak.
de mon schreef:Je rood knipperend lichtje gaat toch continu branden met contact aan? Die sleutels gaan nogal dikwijls stuk. De reserve zonder knopje zou je dan eens moeten proberen.
Lampje dient uit te gaan op het eerste contact, de betekenis ervan is dat de startblokkering dan de sleutel herkent en het signaal doorgeeft aan de motor ECU dat er gestart kan worden
Knippert het rode lampje ineens sneller in frequentie dan word de sleutel niet herkent en geeft de ECU de startblokkering niet vrij.
Velen denken dan dat dit defect in de sleutel zit maar het zit feitelijk in de motor ECU. Bij de dealer willen ze de sleutelcode nog wel eens omprogrammeren van "Geheugen Bank 1" naar "Geheugen Bank 2" maar deze oplossing is maar van tijdelijke aard.
Kijk eens als de auto weer eens weigert te starten wat het rode startblokkerings lampje doet, gaat dit uit of gaat dit sneller knipperen?
Ik heb de nieuwe stekker gemonteerd....de auto startte meteen , al kan ik niet zeggen of ie ervoor niet zou gestart hebben.
@sleutels auto : er zijn 2 sleutels bij de auto , echter allebei met afstandsbediening.
@rood knipperend lichtje : zal ik eens op letten , we nemen gewoon 1 van de 2 sleutels , de auto start in principe met allebei de sleutels.
@sensor buitenspiegel : zal ik eens opzoeken welk onderdeel dit is , bij lage kost vervang ik deze wel....is gewoonweg niet leuk om niet te weten hoe warm/koud het is , tja we zijn verwend he tegenwoordig.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
De nieuwe Renault die de naam Espace mag gebruiken is het niet voor mij, maar ik vrees dat mijn Espace eerste model de 40 jaar niet gaat halen als ik die zelf hou. Er is te vaak iets aan dat ik niet zelf kan oplossen en mijn old-timer monteur is...
Wanneer ik vanaf elektrisch rijden overschakel naar benzine en ik blijf dezelfde snelheid rijden blijft de benzinemotor heel hoog in de toeren hangen. Dit veroorzaakt veel motorgeluid en is ook zichtbaar in het verbruik....
wij zijn momenteel in het bezit van een Renault Laguna 3 Estate uit 2008 met M4R motor.
Nu de kmstand de 2,5 ton nadert begint de auto technisch toch wel wat steken te laten vallen, zoals een behoorlijk olieverbruik, bonkend...
Het valt mij op dat nu het een paar dagen koud is, de wagen nauwelijks op EV rijdt!
De Batterij is volledig opgeladen (vier blauwe blokjes vol), maar er wordt niet overgeschakeld naar EV.
Bij korte ritjes schakelt hij helemaal niet over naar EV,...
Een tijdje geleden stond de Scenic 2 (2004) stil omdat er veel rook uit de motorkap kwam. Volgens de ANWB zat er een klein scheurtje in de regelklep nokkenasregeling waardoor er wat olie op het spruitstuk was gekomen. Daarna geen last...
Deze vakantie was ik bijna toe aan dit experiment, maar helaas was de geplande benzinepomp al bereikt voor de tank echt op nul ging.
Ik had nog 1l benzine en 24km autonomie over met e-save en de motor bleef inderdaad doordraaien op benzine.