Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
De toon van sommige claxons is soms af te stellen tot een aanvaardbaar geluid, even bij de garage informeren.
Anders is de claxon altijd te vervangen door een type dat wèl aan je verwachtingen voldoet.
Hang er gewoon de claxon van een espace in... Die is zeer luid. Heb zowat al mijn hele omgeving een druppeltje in hun broek bezorgd door te zeggen dat ze eens moeten luisteren aan mijn motorkap omdat er precies een tik in mijn motor zit. En als ze goed luisteren claxonneren natuurlijk. Allemaal gaan ze met de voeten los van de grond lol...
BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014
Het toetertje in de Captur is helemaal niks, niks en nog eens niks.
Is volgens mij nog dezelfde als in de ouwe T-Ford.
Dus als iemand ervaring heeft met het vervangen, ik hoor het graag.
Waar zit dat ding eigenlijk?
Captur 1.5 dCi Dynamique Orange Arizona/Ivoire
bekleding noir/orange
Pack City Camera
Pack Style
premiummatten orange
Une voiture tres agréable.
km-stand ca. 196.000
Ook in de stal: Mercedes-Benz GLC250
Klopt. Die toeter is van het model Tweety. Hij zit als ik me niet vergis achter de voorbumper thv de radiator. Als je die plastic afdekplaat aan de voorzijde van de motorruimte, boven de radiator dus, weg zou halen zou je erbij moeten kunnen.
Een alternatief is niet zo moeilijk. De merken Fiamm en Stebel zijn prima betaalbaar en zullen je niet teleurstellen.
Weet iemand hoe je die plastic afdekplaat aan de voorzijde motorruimte verwijdert? 6 schroeven losdraaien lukt nog. Maar daarna blijkt het ding nog vast te zitten aan de grille. Bij voorzichtig proberen beweegt zelfs de bumper mee. Er zit dus nog ergens wat verstopt, maar waár...?
Overigen kan ik wel definitief melden dat het toeterdingetje bereikbaar (en vervangbaar) is zodra die plaat eraf is.
-
Hallo Capturbo,
dat is handig zo'n handleiding, heb je meer van dit soort bestanden betreffende de Captur? Hou ik me aanbevolen.
Een betere claxon van de sloop is een goed idee maar welke zou je dan moeten kiezen? Heeft iemand een suggestie voor een welluidende claxon? Groet Jan
Is de vervanging van de claxon door iemand al gedaan? Ikzelf wil het ook doen maar heb hetzelfde probleem c.q. dezelfde vraag: Hoe kan de afdekplaat aan de bovenkant voorzijde verwijderd worden, want nadat de 6 schroeven zijn verwijderd, en de kabel van de kap-vergrendeling is losgemaakt, lijkt hij nog vast te zitten aan het voorfront. Is dat geklemd en kan dat later weer teruggezet / terug gedrukt worden of moet het gehele front er toch af?
en hoe is de aansluiting van de zijkanten voorfront met de zijkant van de wielkast? Want dat staat niet zo duidelijk in de vermeld in de handleiding. Is dit geklikt o.i.d.?
@ Bas1975 : heb jij zelf de claxon ook vervangen want dan zou ik wel wat hulp kunnen gebruiken.
Weet iemand hoe de claxon is gezekerd?
In het instructieboek wordt de claxon namelijk niet vermeld bij de zekeringen?
dat zou toch raar zijn!
Ik ben benieuwd naar jullie reacties / ervaringen.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut