Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Ik heb de volgende problemen met mijn Renault wie kan mij helpen.
In de zomer van 2010 is mijn dieselpomp stuk gegaan allemaal yzer deeltjes in het brandstof systeem.
Schade verstuivers dieselpomp tank filter alle het leidingwerk kosten vervanging 4500,- in de Renault garage.
Dit kon ik me niet veroorloven.
Via een kennis in de familie heb ik aan wissel stukken kunnen komen van een defecte motor waar de drijfstang van was gebroken.
De tank, vlotter en het leidingwerk heb ik zelf zeer grondig gereinigd met benzine, de dieselpomp vervangen en de verstuivers uitgewisseld door een goede kennis van mijn vader.
Auto reed weer als een speer en maar 1100,- lichter, incl. groot onderhoud en de distributie riem laten vervangen.
Later die week merkte ik als ik in de vierde versnelling bijvoorbeeld op de oprit van de snelweg de auto even voorbij de 3500 toeren liet gaan er plotseling een storing op de display verscheen met een erg hinderlijke hoge piep toon.
Bij normaal rij gedrag merkte je niets van deze storing
Ik ben er mee naar de Renault garage geweest, zij vertelden mij dat ik eigenlijk alles weer terug zou moeten gaan vervangen.
Dat heb ik natuurlijk niet gedaan, ze hebben een reinigings flesje in de tank gedaan en ze vertelde mij dat ik niet meer boven de 3500 toeren moest doortrekken dan kwam er ook geen storing meer.
Ze konden er verder niets meer aan doen.
Ik heb meerdere malen een flesje in de tank gedaan ook als hij bijna leeg was maar dit was het niet.
In de winter periode met een koude motor loopt de auto onregelmatig stationair iets verhoogt 950 toeren met om de 5 sec een verhoging naar 1000 en meteen weer naar 950 toeren.
Als de motor warm is loopt hij als van ouds 900 toeren (dit doet hij nu overigens nog steeds met een koude motor)
Nu ben ik ander halfjaar verder en komen de storingen eerder en ook in de 3de en 5e versnelling dit is in de loop van de tijd erger geworden.
Maar nu wordt het nog erger als ik nu even doortrek tot boven de 3000 toeren begint de motor ook al in te houden met de storingsmelding inspuiting defect
In de eerste en tweede versnelling komt het niet voor mogelijk omdat het ook pas voorkomt als ik langer doortrek in de versnelling de eerste en tweede versnelling is daarvoor waarschijnlijk te kort.
Ik zie het niet zitten om weer naar die garage te gaan, destijds konden ze mij ook niet helpen.
Zou iemand mij advies kunnen geven of heeft iemand soortgelijke ervaring met deze situatie.
Moet de brandstof pomp mogelijk worden afgesteld?
Ik kan nog melden dat auto heeft altijd op tijd onderhoud gehad en dat er een k&n luchtfilter in zit.
Verder heb ik de gebruikelijke problemen gehad elektrische ruit motor defect, erg klep vervangen en div. koplampjes kan het bijna sneller dan een wiel wisselen met de lucht sleutel zo vaak gaan die lampjes stuk dure goedkope maakt niets uit.
Beste ,
Bij vevangen van de injectoren moeten deze ingelezen worden .
Elke injector heeft zijn eigen code.
dit voor de computer ,om fijnafregeling te doen bij inspuiting .
code staat op verstuivers , ik dacht 12 tekens ;
hopelijk ben je hier verder mee.
Mvg K
Ik heb zojuist eens gekeken naar een haarscheur in de kleppendeksel.
Ik heb het probleem waarschijnlijk gevonden er is een verstuiver compleet gesmolten, om de verstuiver ligt een zwarte plastieken drap die volgens mij uit de verstuiver is gelopen.
Ik ga maandag naar de garage zal wel weer een dikke rekening worden nieuwe verstuiver + ........= een lege beurs.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Hoi, een beetje een lang verhaal, maar... we hebben een Espace IV met de 2.0dCi motor, 150pk.
Vorige jaar gaf hij bij acceleratie de melding Inspuiting defect . Met een piepje en 'stop' op het dashboard. Je kon *kuch* wel doorrijden, maar even later...
Ben gestrand in Duitsland vandaag, esp en inspuiting meldingen nadat ik 200 km over besneeuwde snelwegen gereden ben.
Betreft Renault espace IV phIII 2.0T bj 2010 automaat.
Schijven achter zijn net vervangen (piepen wel een beetje) voor moet nog...
Beste forumleden. Ik heb een vraag. Ik heb een renault scenic 2 uit 2008. Het is een Tech Line uitvoering. Mijn vorige Tech Line uitvoering had op de middenconsole een toetsenbord (chroomkleurig). Hiermee kun je de navigatie instellen e.d. Mijn...
Hoi allemaal,
Het is mij opgevallen dat wanneer ik me buiten spiegels afstel deze na een paar keer rijden steeds anders staan. Nee ik heb geen automatische stoel met profielen. Om te testen heb ik de achter handvaten precies in het midden van de...
Hallo,
Ik hoop een pakkende titel gevonden te hebben om de aandacht te trekken. Ik heb sideskirts liggen van een volgens mij renault 9(wit). Ik ben hier (een ruimte die niet van mij is) aan het opruimen en ik kan ze wegbrengen, maar veel liever geef...
Ik loop er tegen aan dat het schakelaartje van de ACC slijtage heeft. Ik begrijp dat schakelaartje niet vervangen kan worden en een nieuw stuur kan wel maar dat kost 600 euro. Met of...