stuur van espace 2003 2.0T staat ineens scheef en ESP proble
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 5
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 28 sep 2010
- Laatste bezoek: 01 feb 2017 07:47
- Actief als: particulier
stuur van espace 2003 2.0T staat ineens scheef en ESP proble
onze espace 2.0T rijdt perfect rechtuit maar het stuur staat sinds gisteren scheef, mijn vrouw is bij wegwerkzaamheden wel een gat in de weg gevoeld, maar dan zou hij toch niet meer rechtuitrijden?
verder hebben we al 2 maanden een ESP uit ! melding op ons dashboard, het punt is dat ik bang ben om naar de dealer te gaan en weer €1500.00 weg te brengen terwijl het een misschien makkelijk op te lossen probleem is?
wie kan mij helpen aan info?
alvast bedankt
verder hebben we al 2 maanden een ESP uit ! melding op ons dashboard, het punt is dat ik bang ben om naar de dealer te gaan en weer €1500.00 weg te brengen terwijl het een misschien makkelijk op te lossen probleem is?
wie kan mij helpen aan info?
alvast bedankt
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 6856
- Lid geworden op: 04 okt 2009
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
Re: stuur van espace 2003 2.0T staat ineens scheef en ESP pr
Je rijd liever met een onveilige auto zeker.
De voortrien van de wagen heeft een flinke opdonder gehad, waardoor de stuurinrichting is ontzet.
Dit is werk voor een schadeherstelbedrijf.
DOEN

De voortrien van de wagen heeft een flinke opdonder gehad, waardoor de stuurinrichting is ontzet.
Dit is werk voor een schadeherstelbedrijf.
DOEN
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 3
- Berichten: 16673
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 02 mei 2025 22:19
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: stuur van espace 2003 2.0T staat ineens scheef en ESP pr
Inderdaad, stuur komt alleen ineens scheef door schade.
Mogelijk heb je een kromme stuurstang/wielophanging, of erger..
Het begint met een visuele controle door een vakman, hierna uitlijnen om te zien waar de oorzaak ligt.
Als het stuur niet recht staat, kan dit de veiligheidssystemen beinvloeden omdat deze naar de stuurhoek kijken bij corrigeren. Dit is dus zoals WillemS al zei onveilig. Je hebt niet toevallig het esp systeem handmatig uitgezet met de schakelaar?
En zoals bekend is, is de Espace een dure auto om te onderhouden. Vroeg of laat komen de hoge rekeningen vanzelf.
Als blijkt dat de schade daadwerkelijk komt door de kuil in de weg, kan je de wegbeheerder mogelijk aansprakelijk stellen. Hier moet je wel snel mee zijn, gezien de oorzaak anders al gerepareerd is! Dus terug gaan, foto's maken en de zaak aan het rollen brengen.
Succes,
Mogelijk heb je een kromme stuurstang/wielophanging, of erger..
Het begint met een visuele controle door een vakman, hierna uitlijnen om te zien waar de oorzaak ligt.
Als het stuur niet recht staat, kan dit de veiligheidssystemen beinvloeden omdat deze naar de stuurhoek kijken bij corrigeren. Dit is dus zoals WillemS al zei onveilig. Je hebt niet toevallig het esp systeem handmatig uitgezet met de schakelaar?

En zoals bekend is, is de Espace een dure auto om te onderhouden. Vroeg of laat komen de hoge rekeningen vanzelf.
Als blijkt dat de schade daadwerkelijk komt door de kuil in de weg, kan je de wegbeheerder mogelijk aansprakelijk stellen. Hier moet je wel snel mee zijn, gezien de oorzaak anders al gerepareerd is! Dus terug gaan, foto's maken en de zaak aan het rollen brengen.
Succes,
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 5
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 28 sep 2010
- Laatste bezoek: 01 feb 2017 07:47
- Actief als: particulier
Re: stuur van espace 2003 2.0T staat ineens scheef en ESP pr
jullie hebben helemaal gelijk, ik heb eeb afspraak gemaakt bij een goed bekend staand bandencentrum om het na te laten kijken morgen middag, jullie horen hoe verder hoe het gaat.
bedankt zover!
bedankt zover!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 5
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 28 sep 2010
- Laatste bezoek: 01 feb 2017 07:47
- Actief als: particulier
Re: stuur van espace 2003 2.0T staat ineens scheef en ESP pr
spoorstang is krom (ook wel axiaal`iets`genoemd)
heb gebeld met mijn verzekering en die gaat het vergoeden op €75.00 eigen risico na
morgen gaat de espace naar de dealer toe om de stang te vernieuwen (prijs onderdeel €51.00 excl btw maar komt met montage en uitlijnen op ongeveer €240.00, als er niet meer stuk is)
onderdeelprijs is trouwens heel netjes want op onderdelendirect scheelt het maar een €3.00 (en dan moet ik nog verzendkosten betalen dus dan is het zelfs duurder online), dus dat is voor een dealer wel heel netjes, petje af!
hopen dat dat het was!
anders horen jullie nog
heb gebeld met mijn verzekering en die gaat het vergoeden op €75.00 eigen risico na
morgen gaat de espace naar de dealer toe om de stang te vernieuwen (prijs onderdeel €51.00 excl btw maar komt met montage en uitlijnen op ongeveer €240.00, als er niet meer stuk is)
onderdeelprijs is trouwens heel netjes want op onderdelendirect scheelt het maar een €3.00 (en dan moet ik nog verzendkosten betalen dus dan is het zelfs duurder online), dus dat is voor een dealer wel heel netjes, petje af!
hopen dat dat het was!
anders horen jullie nog
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 6856
- Lid geworden op: 04 okt 2009
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
Re: stuur van espace 2003 2.0T staat ineens scheef en ESP pr
Dat zou neerkomen op zo'n 2 uur werk.
SUC6
SUC6
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 1
- Berichten: 3916
- Lid geworden op: 23 feb 2007
- Laatste bezoek: 26 feb 2025 20:06
- Actief als: particulier
- Locatie: Groningen
Re: stuur van espace 2003 2.0T staat ineens scheef en ESP pr
Dealers zijn soms helemaal niet duurder, vaak echter wel.
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 1051
- Lid geworden op: 22 feb 2008
- Laatste bezoek: 05 mar 2018 21:32
- Actief als: particulier
- Locatie: Kalslagen
Re: stuur van espace 2003 2.0T staat ineens scheef en ESP pr
De onderdelen bij Renault vallen inderdaad wel mee, maar de rekening loopt hard op als de Renault monteur vele uren en wellicht dagen moet gaan maken. Dan zou je ook naar een universele garage kunnen bellen voor een offerte. Aan de onderdelen zal het niet liggen.
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 30 mar 2009
- Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33
- Actief als: particulier
Re: stuur van espace 2003 2.0T staat ineens scheef en ESP pr
Tja, de dealer duur... Ik weet het niet echt. Ik werkte jaren als verkoper bij een dealer en deed regelmatig de receptie tussendoor. (Daar vang je veel klanten haha)
Ik zag veel boze gezichten over rekeningen, heel soms blije...
Maar wat wil je nu met die onderhoudintervallen om de dertigduizend km...
Vroeger kwam een wagen om de 5000, later 7500, dan 10.000 km binnen. 10.000 was eigenlijk ideaal voor de kalnt.
Nu moet de mechanieker bv uitmaken of de remblokken nog 30.000 (!!!!) km meekunnen. Ah nee, want vroeger willen ze niet terugkomen, staat in het instructieboekje. Haha, die garage die zegt dat je alle 15.000 best lagskomt zijn nogal afzetters (lol). Nee, dus... 30.000km. Maar dan begint het he. Tweede onderhoud is 60.000km.
Dit wil zeggen een groot onderhoud met alle filters (ben je al wat centen kwijt), remblokken vooraan versleten (soms schijven kapot, sommigen kunnen dat op 60.000), voorbanden... versleten,....
Begin eens te rekenen met welke faktuur deze mensen buitenkomen. En dan is er heel dikwijls wel nog een extraatje zoals een wielschijf lwijt, kras herstellen, kinderen die een muntje in de cd speler duwden, noem maar op.
Deze klant heeft dus een dure faktuur....
Ga je naar een "alle merken" garage kan daar een heel goede technieker werken. maar uit ervaring weet ik dat je die man zelf moet zeggen wat je wilt. Zo in de zin van, is een jaar geleden dat hij onderhoud had en m'n remmen maken lawaai. Ga je de wagen ophalen krijg je de rekening: remblokken, remolie en oliefilter....
Enkele weken later naar de bandenboer, 2 Hawaii banden erop... afzonderlijke faktuur en ook niet erg veel.
Tot het gebeurt he... Dan breekt plots de distributieriem, begint er een lampje te branden, enz. Ken je de reaktie van die mensen???
Zijn slechte wagens die Renaults....
Ik wil hiermee de dealer niet volledig vrijpleiten, de prijzen liggen hoog inderdaad. Maar het verschil tussen de dealer en de garagist kennen we allemaal. De dealer heeft een clip, heeft speciaal werkgerief, heeft info over het model, heeft arbeiders die heel regelmatig op cursus gaan, heeft de technische dienst van Renault achter zich en kan dikwijls een coulance bekomen wanneer de garantie voorbij is...
Twee manieren van autorijden, dewelke kiest uzelf...
Mag ik de TS nog iets meegeven? Als je bang bent met de wagen naar de garage te gaan, wat in jouw geval blijkbaar meer dan nodig is om je eigen veiligheid en die van anderen te verzekeren... verkoop die Espace dan.
Koop een wagen die je financieel aankan, waarvan je niet alleen de aankoop kan betalen maar ook het onderhoud. Harde woorden, maar ik zag elke dag mensen die zich "overkochten". Koop met hetzelde geld een Dacia 7 plaatsen, onderhoudt deze perfect en je valt nooit in panne, je zal nooit bang zijn naar de dealer te gaan voor onderhoud of herstelling (om de wagen alle veiligheid te garanderen). Banden hiervan kosten een derde van de espace banden bvb..
Spijtig dat mensen een wagen zo dikwijls kopen zonder rekenen....en toch groots willen rijden (ik gebruik groots ipv groot... de meesten snappen dit wel)
Ik zag veel boze gezichten over rekeningen, heel soms blije...
Maar wat wil je nu met die onderhoudintervallen om de dertigduizend km...
Vroeger kwam een wagen om de 5000, later 7500, dan 10.000 km binnen. 10.000 was eigenlijk ideaal voor de kalnt.
Nu moet de mechanieker bv uitmaken of de remblokken nog 30.000 (!!!!) km meekunnen. Ah nee, want vroeger willen ze niet terugkomen, staat in het instructieboekje. Haha, die garage die zegt dat je alle 15.000 best lagskomt zijn nogal afzetters (lol). Nee, dus... 30.000km. Maar dan begint het he. Tweede onderhoud is 60.000km.
Dit wil zeggen een groot onderhoud met alle filters (ben je al wat centen kwijt), remblokken vooraan versleten (soms schijven kapot, sommigen kunnen dat op 60.000), voorbanden... versleten,....
Begin eens te rekenen met welke faktuur deze mensen buitenkomen. En dan is er heel dikwijls wel nog een extraatje zoals een wielschijf lwijt, kras herstellen, kinderen die een muntje in de cd speler duwden, noem maar op.
Deze klant heeft dus een dure faktuur....
Ga je naar een "alle merken" garage kan daar een heel goede technieker werken. maar uit ervaring weet ik dat je die man zelf moet zeggen wat je wilt. Zo in de zin van, is een jaar geleden dat hij onderhoud had en m'n remmen maken lawaai. Ga je de wagen ophalen krijg je de rekening: remblokken, remolie en oliefilter....
Enkele weken later naar de bandenboer, 2 Hawaii banden erop... afzonderlijke faktuur en ook niet erg veel.
Tot het gebeurt he... Dan breekt plots de distributieriem, begint er een lampje te branden, enz. Ken je de reaktie van die mensen???
Zijn slechte wagens die Renaults....
Ik wil hiermee de dealer niet volledig vrijpleiten, de prijzen liggen hoog inderdaad. Maar het verschil tussen de dealer en de garagist kennen we allemaal. De dealer heeft een clip, heeft speciaal werkgerief, heeft info over het model, heeft arbeiders die heel regelmatig op cursus gaan, heeft de technische dienst van Renault achter zich en kan dikwijls een coulance bekomen wanneer de garantie voorbij is...
Twee manieren van autorijden, dewelke kiest uzelf...
Mag ik de TS nog iets meegeven? Als je bang bent met de wagen naar de garage te gaan, wat in jouw geval blijkbaar meer dan nodig is om je eigen veiligheid en die van anderen te verzekeren... verkoop die Espace dan.
Koop een wagen die je financieel aankan, waarvan je niet alleen de aankoop kan betalen maar ook het onderhoud. Harde woorden, maar ik zag elke dag mensen die zich "overkochten". Koop met hetzelde geld een Dacia 7 plaatsen, onderhoudt deze perfect en je valt nooit in panne, je zal nooit bang zijn naar de dealer te gaan voor onderhoud of herstelling (om de wagen alle veiligheid te garanderen). Banden hiervan kosten een derde van de espace banden bvb..
Spijtig dat mensen een wagen zo dikwijls kopen zonder rekenen....en toch groots willen rijden (ik gebruik groots ipv groot... de meesten snappen dit wel)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 6856
- Lid geworden op: 04 okt 2009
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
Re: stuur van espace 2003 2.0T staat ineens scheef en ESP pr
@ DHL mooi gesproken, helaas voor vele dovemansoren en lezendeblind.
Velen onderhouden hun wagen gelijk hun fiets.
Ook de de dealer komt al terug van de lange verversingstermijn, ivm klachten/schade.
Doe als volgt:
Jaarlijks olie verversen incl filter.
Om de 30.000 Klein onderhoud
Om de 60.000 Groot onderhoud
En belangrijker leg maandelijks een bedrag opzij voor deze zaken
Velen onderhouden hun wagen gelijk hun fiets.
Ook de de dealer komt al terug van de lange verversingstermijn, ivm klachten/schade.
Doe als volgt:
Jaarlijks olie verversen incl filter.
Om de 30.000 Klein onderhoud
Om de 60.000 Groot onderhoud
En belangrijker leg maandelijks een bedrag opzij voor deze zaken

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 3
- Berichten: 16673
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 02 mei 2025 22:19
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: stuur van espace 2003 2.0T staat ineens scheef en ESP pr
Wil niet vervelend doen, maar bij een dacia is een klein beurtje ook gewoon 220euro. Komen er bougies/luchtfilter/brandstoffilter bij zit je ook op een 400euro. Remdelen gebruik je dan meestal motrio,maar het onderhouden is ook gewoon duur. Laatst kwam er een clio uit '95 de werkplaats in, beste klant had me een rekening van 1700euro! Distributie, remmen voor&achter, banden, stukje uitlaat,beurtje, airco vullingkje, fusee-tje, 2 veren. Altijd dealer onderhouden, maar op een gegeven moment komen de kosten toch.
De rijstijl, ook van de vorige eigenaar, zegt heel veel over de staat van een auto. Weet zeker als ik als monteur een nieuwe espace zou kunnen rijden, dat die lang niet zoveel kosten met zich mee-brengt als een gemiddelde yup er mee rijd. Particulier ziet een na 3jaar een leuke espace met 120.000km te koop staan voor een leuke prijs, denkt voor de zomer even een zomercheck te doen en hoppa €1500 kosten. Dit is dagelijkse kost helaas... Ben bij moderne auto's wel een voorstander van een aankoopkeuring
De rijstijl, ook van de vorige eigenaar, zegt heel veel over de staat van een auto. Weet zeker als ik als monteur een nieuwe espace zou kunnen rijden, dat die lang niet zoveel kosten met zich mee-brengt als een gemiddelde yup er mee rijd. Particulier ziet een na 3jaar een leuke espace met 120.000km te koop staan voor een leuke prijs, denkt voor de zomer even een zomercheck te doen en hoppa €1500 kosten. Dit is dagelijkse kost helaas... Ben bij moderne auto's wel een voorstander van een aankoopkeuring

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 1051
- Lid geworden op: 22 feb 2008
- Laatste bezoek: 05 mar 2018 21:32
- Actief als: particulier
- Locatie: Kalslagen
Re: stuur van espace 2003 2.0T staat ineens scheef en ESP pr
Ik wil er ook nog even aan toevoegen dat tussen alle 30.000 kilometer beurten er ook nog bij een gemiddelde particuliere rijder APK keuringen zitten, die ook een indicatie geven over de staat van onderhoud, zodat niet alles aan het licht komt tijdens onderhoud volgens het instructieboekje (waarin trouwens ook staat wanneer je de distributieriem moet vervangen, zodat een "plots" knappende riem mij onwaarschijnlijk lijkt). En tja, als je voorbanden versleten zijn kun je prima naar de bandenboer, die hebbben ook geschoold personeel... en een Michelin is daar ook nog eens goedkoper (je kunt ook een Wanli kiezen, maar dan ben je inderdaad dom bezig
).
Uitlezen... vroeger altijd naar de dealer, nu kan een alle merken garage of bandenboer dit ook voor bijna alle merken doen (excl Ferrari, Maserati
), die software moeten ze ook aan hun leveren. Alleen de manier waarop is soms nogal discutabel (slechts gedeeltelijk bijvoorbeeld of bestanden die niet uitpakbaar zijn), maar dat is weer een ander verhaal en uiteindelijk lukt het wel.
Om gedoe met de dealer tijdens de garantie-periode te voorkomen doe ik in de eerste jaren altijd het onderhoud daar, maar switch vervolgens. Dat moet kunnen, als je op let waar je het doet en wat je moet laten doen.

Uitlezen... vroeger altijd naar de dealer, nu kan een alle merken garage of bandenboer dit ook voor bijna alle merken doen (excl Ferrari, Maserati

Om gedoe met de dealer tijdens de garantie-periode te voorkomen doe ik in de eerste jaren altijd het onderhoud daar, maar switch vervolgens. Dat moet kunnen, als je op let waar je het doet en wat je moet laten doen.
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 30 mar 2009
- Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33
- Actief als: particulier
Re: stuur van espace 2003 2.0T staat ineens scheef en ESP pr
En wat doe je indien je het vierde jaar een stukke motor zou hebben? Zeggen dat Renault slechte wagens zijn? De dealer de huid volschelden? De garage die je onderhoud nu doet de huid volschelden?
Eén ding is zeker... je zal alles zelf betalen... zonder colounce.
Is maar een voorbeeld hoor. Maar hoeveel mensen weten dat olie bv buiten een aanduiding zoals vol synthetisch, half, mineraal, de gekende ...W40 bv,... aan nog andere normen moet voldoen. Wellicht heeft die garage heel veel vaten olie in stock voor al die verschillende merken. En kennis dat die man moet hebben. Die is wellicht enkel 's avonds open, zal overdag steeds ergens cursus volgen...
Geloof me, dit is enkel goed voor oudere wagens waarbij jezelf zal moeten zeggen wat de garagist moet doen.
Jullie weten dat ik bij off dealer werkte. 200 meter verde zat een "Renault specialist' Klein onderhoudje moest bij ons minstens 130 Euro kosten. Hij deed klein onderhoud vanaf 49 Euro.
Ik denk nu echt wel (ben het zeker ook) dat de gemiddelde mens verstandiger geworden is.
Die onafhankelijke kon, spijtig genoeg eigenlijk, net voorzien in z'n eigen levensonderhoud. En elke dag had hij problemen. Belde hij ons om raad. Kwam hij met een wagen langs die niet startte en hijzelf niet kon herstellen,...
En maar olie verversen aan 49 Euro. Hij hield er bijna niets aan over, de klant nam enorme risico's.
Bedenk mensen dat de prijs voor een klein onderhoud grotendeels bepaald wordt door de kwaliteit van de olie...
En die mensen met hun 49 Euro onderhoud ook maar 30.000 km tuffen. En klagen dat ze zoveel olie verbruikten eens de wagen 100.000km had...
Ik heb er altijd het grappige van ingezien. Is net als van dat ultradun toiletpapier kopen... en dan gaan klagen dat je regelmatig met je vingers in de str zit
Eén ding is zeker... je zal alles zelf betalen... zonder colounce.
Is maar een voorbeeld hoor. Maar hoeveel mensen weten dat olie bv buiten een aanduiding zoals vol synthetisch, half, mineraal, de gekende ...W40 bv,... aan nog andere normen moet voldoen. Wellicht heeft die garage heel veel vaten olie in stock voor al die verschillende merken. En kennis dat die man moet hebben. Die is wellicht enkel 's avonds open, zal overdag steeds ergens cursus volgen...
Geloof me, dit is enkel goed voor oudere wagens waarbij jezelf zal moeten zeggen wat de garagist moet doen.
Jullie weten dat ik bij off dealer werkte. 200 meter verde zat een "Renault specialist' Klein onderhoudje moest bij ons minstens 130 Euro kosten. Hij deed klein onderhoud vanaf 49 Euro.
Ik denk nu echt wel (ben het zeker ook) dat de gemiddelde mens verstandiger geworden is.
Die onafhankelijke kon, spijtig genoeg eigenlijk, net voorzien in z'n eigen levensonderhoud. En elke dag had hij problemen. Belde hij ons om raad. Kwam hij met een wagen langs die niet startte en hijzelf niet kon herstellen,...
En maar olie verversen aan 49 Euro. Hij hield er bijna niets aan over, de klant nam enorme risico's.
Bedenk mensen dat de prijs voor een klein onderhoud grotendeels bepaald wordt door de kwaliteit van de olie...
En die mensen met hun 49 Euro onderhoud ook maar 30.000 km tuffen. En klagen dat ze zoveel olie verbruikten eens de wagen 100.000km had...
Ik heb er altijd het grappige van ingezien. Is net als van dat ultradun toiletpapier kopen... en dan gaan klagen dat je regelmatig met je vingers in de str zit

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 1051
- Lid geworden op: 22 feb 2008
- Laatste bezoek: 05 mar 2018 21:32
- Actief als: particulier
- Locatie: Kalslagen
Re: stuur van espace 2003 2.0T staat ineens scheef en ESP pr
Als ik dan al een stukke motor zou hebben, na 3 jaar beurten bij de Dealer en 1 jaartje bij de universele garage, dan heb je sowieso recht op coulance. Je hebt recht op een deugdelijk product dat langer meegaat dan 4 jaar. Dat de dealer dat gaat verwijten aan de beurt bij de universele garage, is hun goed recht. Maar wie zegt dat de oorzaak van een stukke motor niet in de eerdere beurten is gestart.
Olie verversen voor 49 Euro? Dan zou ik mijzelf ook achter de oren krabben !!
Olie verversen voor 49 Euro? Dan zou ik mijzelf ook achter de oren krabben !!
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 30 mar 2009
- Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33
- Actief als: particulier
Re: stuur van espace 2003 2.0T staat ineens scheef en ESP pr
Hetgeen ik bedoel is dat de slimsten een wagen kopen die binnen het budget valt. Een wagenaankoop kan perfect binnen het budget vallen maar het onderhoud of de nodige herstellingen kunnen erover zijn. Koop dus nooit een Espace bv van 2004 als je niet over voldoende contanten beschikt om een nieuwe motor, turbo, versnellingsbak te kopen... Zelfs een bandenwissel is duur bij zo'n wagen.
ik heb al veel mensen er financieel zien onderdoorgaan doordat ze zich overkochten. Dat gebeurt ook bij niuewe wagens hoor.
Voor een gezin met gemiddeld inkomen is een grand scenic benzine makkelijk haalbaar. Een Espace in een gezin met een gewoon gemiddeld inkomen wordt een heel hap uit het budget...
De slimsten... doen het omgekeerd. Die kopen (in het geval ze een Espace aankunnen) een gewone scenic. Die mensen hoor je nooit klagen over de omvang van de onderhouds en of herstellingskosten..
Maar nogmaals, velen kopen een wagen om groots te rijden. En dat zorgt voor heel wat hoofdzorgen.
En het verschil in prijs tussen een dealer en een garage die het beroep ernstig neemt (en dus alles doet wat het onderhoudsboekje voorschrijft) zal niet echt groot zijn. Het zal iets goedkoper komen door het uurloon dat misschien 15 Euro minder is. Na 4 uur werk geeft dat 60 Euro.... Maar er werkten wel door Renault geschoolde arbeiders aan je wagen, die zonder je het weet dikwijls een ots toepassen, of een reprog doen, die een jaar garantie geven op de uitgevoerde werken, die een tussenkomst in bepaalde gevallen na garantie kunnen bekomen door de invoerder, en vooral ervaring hebben met jouw type wagen. Wat soms op lange termijn grote kosten kan besparen... Ik kan er tientallen zo uit het hoofd opnoemen: 2.2 dCi olie niet te snel bijvullen, dti motoren steeds alternatorriem samen met dr riem vervangen, bandendrukcontrolesystemen uitleg geven waarom die in de winter durven een te zwakke bandenspanning aangeven, noem maar op...
Ik probeer hiermee geen standpunt in te nemen tussen onderhoud bij dealer of niet. Maar ik probeer mensen vooral te waarschuwen wat een overkoop allemaal kan doen me je spaarvarken, ontspanning, gezinsleven,...
ik heb al veel mensen er financieel zien onderdoorgaan doordat ze zich overkochten. Dat gebeurt ook bij niuewe wagens hoor.
Voor een gezin met gemiddeld inkomen is een grand scenic benzine makkelijk haalbaar. Een Espace in een gezin met een gewoon gemiddeld inkomen wordt een heel hap uit het budget...
De slimsten... doen het omgekeerd. Die kopen (in het geval ze een Espace aankunnen) een gewone scenic. Die mensen hoor je nooit klagen over de omvang van de onderhouds en of herstellingskosten..
Maar nogmaals, velen kopen een wagen om groots te rijden. En dat zorgt voor heel wat hoofdzorgen.
En het verschil in prijs tussen een dealer en een garage die het beroep ernstig neemt (en dus alles doet wat het onderhoudsboekje voorschrijft) zal niet echt groot zijn. Het zal iets goedkoper komen door het uurloon dat misschien 15 Euro minder is. Na 4 uur werk geeft dat 60 Euro.... Maar er werkten wel door Renault geschoolde arbeiders aan je wagen, die zonder je het weet dikwijls een ots toepassen, of een reprog doen, die een jaar garantie geven op de uitgevoerde werken, die een tussenkomst in bepaalde gevallen na garantie kunnen bekomen door de invoerder, en vooral ervaring hebben met jouw type wagen. Wat soms op lange termijn grote kosten kan besparen... Ik kan er tientallen zo uit het hoofd opnoemen: 2.2 dCi olie niet te snel bijvullen, dti motoren steeds alternatorriem samen met dr riem vervangen, bandendrukcontrolesystemen uitleg geven waarom die in de winter durven een te zwakke bandenspanning aangeven, noem maar op...
Ik probeer hiermee geen standpunt in te nemen tussen onderhoud bij dealer of niet. Maar ik probeer mensen vooral te waarschuwen wat een overkoop allemaal kan doen me je spaarvarken, ontspanning, gezinsleven,...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 6856
- Lid geworden op: 04 okt 2009
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
Re: stuur van espace 2003 2.0T staat ineens scheef en ESP pr
Olie verversen voor 49 euries kan wel.
Ik heb 6 liter Shell Helix Ultra 5w40 voor 6,07 p.lt. en een oliefilter voor 9,00 en een carterring voor 0,50.
Reken maar uit.
Ga maar eens informeren bij KwikFit die doen het geloof ik met Mobil, maar dan 10w40 (is goedkoper)
Zij hebben afspraken met de olieleverancier, dus ze geven die ws tegenkostprijs weg en willen je als klant om meer te doen en je vaker terug te zien.
SUC6
Ik heb 6 liter Shell Helix Ultra 5w40 voor 6,07 p.lt. en een oliefilter voor 9,00 en een carterring voor 0,50.
Reken maar uit.
Ga maar eens informeren bij KwikFit die doen het geloof ik met Mobil, maar dan 10w40 (is goedkoper)
Zij hebben afspraken met de olieleverancier, dus ze geven die ws tegenkostprijs weg en willen je als klant om meer te doen en je vaker terug te zien.
SUC6
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 5
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 28 sep 2010
- Laatste bezoek: 01 feb 2017 07:47
- Actief als: particulier
Re: stuur van espace 2003 2.0T staat ineens scheef en ESP pr
het maakt nogal wat los hè als we het over de espace hebben, wij hebben de auto gekocht toen hij 4.5 jaar oud was,(2.5jaar geleden) en hebben hem nodig omdat ik door reuma niet meer kan zitten en daardoor altijd moet liggen, als ik dus naast mijn vrouw die achter het stuur zit helemaal de stoel plat leg dan kan 1 van onze 3 kinderen nog achter mij zitten en de andere achter elkaar achter mijn vrouw, hiervoor toen ik nog gezond was hadden we een scenic en dat paste dus niet meer, wij hebben trouwens een `grand`uitvoering
ik begrijp de mensen wel die een espace een te grote en dure auto vinden, maar wij hebben hem dus om deze redenen.
qua onderhoud is het tot nu toe meegevallen,waar een kennis van mij al een turbo en een dashboard heeft moeten vervangen van een 2004`(beide trouwens met een flink stuk coulance)
dat de auto`s als duur bekend staan zal ook liggen aan het feit dat er een heleboel afgetrapte leaseauto`s rondrijden, deze hebben wij gekocht bij de dealer met toen 103000km op de teller en was van een particulier.
nog een feitje over de turbo`s die stuk gaan: laat de motor een halve minuut stationair draaien bij het tankstation voor je hem afzet als je net een stuk hard gereden hebt op de snelweg en je hebt geen last van een ongeoliede as, als je dat niet doet gaat de boel kapot na een paar honderd keer.
nu over de schade: de spoorstang is vervangen, daarna is de auto uitgelijnd en dat ging bij die toch door sommige mensen hier zo hooggewaardeerde dealer helemaal mis, de jongeman bij de receptie keek zeer bedenkelijk toen hij met de uitlijngegevens aan kwam lopen en hij schudde zijn hoofd `ik kan U de auto niet meegeven, de achteras is helemaal krom en daar kun je niets aan stellen, deze moet vernieuwd worden , u krijgt de auto niet mee en ik heb ook geen leenauto`.
dan zakt je broek dus af en we hebben samen naar de gegevens staan kijken, en na wat vragen hierover begon ik te merken dat hij ook veel twijfel vertoonde(de auto is bij hun als topoccasion gekocht en had bij ons nog nooit een ongeluk meegemaakt) ( en bovendien was mijn vrouw met de voorkant rechts in het gat gereden)
ik heb de auto gewoon meegenomen en met de gevraagde kopie van de uitlijning ben ik naar mijn bandenspecialist gereden, deze bekeek de gegevens en zei: waar hebben ze het over? de afwijkingen op papier bleken o.a. te ontstaan omdat er al geen rijhoogte was ingevoerd. woensdag(morgen) wordt de auto uitgelijnd door de specialist.
waarmee ik wil zeggen dat de auto op zich fantastisch is, maar de dealer alweer meewerkt aan het te grabbel gooien van de naam van henzelf en de naam van de espace.
wat nu als ik niet had gezegd: geef me de auto maar mee? weer een klacht op internet over een rekening van een paar duizend euro?
ik hou van onze espace, daardoor ben ik nog mobiel , alleen de dealer moet worden afgericht op klantvriendelijkheid an dat eerlijk het langst duurt, en niet zodra een espace de werkplaats inrijdt dat je datgene wat je net tekort bent geschoten op een twingo/clio/scenicrijder dat dan maar verhaald op een espace(2ehands) rijder.
ik begrijp de mensen wel die een espace een te grote en dure auto vinden, maar wij hebben hem dus om deze redenen.
qua onderhoud is het tot nu toe meegevallen,waar een kennis van mij al een turbo en een dashboard heeft moeten vervangen van een 2004`(beide trouwens met een flink stuk coulance)
dat de auto`s als duur bekend staan zal ook liggen aan het feit dat er een heleboel afgetrapte leaseauto`s rondrijden, deze hebben wij gekocht bij de dealer met toen 103000km op de teller en was van een particulier.
nog een feitje over de turbo`s die stuk gaan: laat de motor een halve minuut stationair draaien bij het tankstation voor je hem afzet als je net een stuk hard gereden hebt op de snelweg en je hebt geen last van een ongeoliede as, als je dat niet doet gaat de boel kapot na een paar honderd keer.
nu over de schade: de spoorstang is vervangen, daarna is de auto uitgelijnd en dat ging bij die toch door sommige mensen hier zo hooggewaardeerde dealer helemaal mis, de jongeman bij de receptie keek zeer bedenkelijk toen hij met de uitlijngegevens aan kwam lopen en hij schudde zijn hoofd `ik kan U de auto niet meegeven, de achteras is helemaal krom en daar kun je niets aan stellen, deze moet vernieuwd worden , u krijgt de auto niet mee en ik heb ook geen leenauto`.
dan zakt je broek dus af en we hebben samen naar de gegevens staan kijken, en na wat vragen hierover begon ik te merken dat hij ook veel twijfel vertoonde(de auto is bij hun als topoccasion gekocht en had bij ons nog nooit een ongeluk meegemaakt) ( en bovendien was mijn vrouw met de voorkant rechts in het gat gereden)
ik heb de auto gewoon meegenomen en met de gevraagde kopie van de uitlijning ben ik naar mijn bandenspecialist gereden, deze bekeek de gegevens en zei: waar hebben ze het over? de afwijkingen op papier bleken o.a. te ontstaan omdat er al geen rijhoogte was ingevoerd. woensdag(morgen) wordt de auto uitgelijnd door de specialist.
waarmee ik wil zeggen dat de auto op zich fantastisch is, maar de dealer alweer meewerkt aan het te grabbel gooien van de naam van henzelf en de naam van de espace.
wat nu als ik niet had gezegd: geef me de auto maar mee? weer een klacht op internet over een rekening van een paar duizend euro?
ik hou van onze espace, daardoor ben ik nog mobiel , alleen de dealer moet worden afgericht op klantvriendelijkheid an dat eerlijk het langst duurt, en niet zodra een espace de werkplaats inrijdt dat je datgene wat je net tekort bent geschoten op een twingo/clio/scenicrijder dat dan maar verhaald op een espace(2ehands) rijder.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 3
- Berichten: 16673
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 02 mei 2025 22:19
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: stuur van espace 2003 2.0T staat ineens scheef en ESP pr
Uitlijnen is een vak apart als je het goed wilt doen. Dat een dealer dit laat uitvoeren door een monteur zonder verstand van zaken, is op zijn zachts gezegd een beetje dom. Hierdoor wordt inderdaad de naam van de desbetreffende dealer er niet beter van. Echter zijn er dealers, waaronder die waar ikzelf werk, waar cursussen worden ge-eist voordat je bepaalde reparaties mag uitvoeren. Het uitlijnen mag bij ons dan ook alleen maar als je het certificaat bezit, toevallig heb ik die
Het geeft alleen aan dat er heel veel kwaliteitsverschil zit in dealers. Ook omdat de monteur had gezien dat de uitlijning op papier niet klopte, er vervolgens geen actie ondernomen is naar jou toe om te voorkomen dat je eventueel voor niks naar de garage komt.
Belangrijk is een goede receptie, die klanten goed te woord staan, wat alleen maar kan met kennis van auto's. Een goede, gekwalificeerde monteur met kennis van zaken, die zijn werk vervolgens goed communiceerd met de chef-werkplaats en met de back-office die de klant telefonisch te woord staat. Mensen zonder kennis van zaken zie je helaas erg veel bij dealers op de receptie, wat de kwaliteitsbeeld erg negatief beinvloed.

Belangrijk is een goede receptie, die klanten goed te woord staan, wat alleen maar kan met kennis van auto's. Een goede, gekwalificeerde monteur met kennis van zaken, die zijn werk vervolgens goed communiceerd met de chef-werkplaats en met de back-office die de klant telefonisch te woord staat. Mensen zonder kennis van zaken zie je helaas erg veel bij dealers op de receptie, wat de kwaliteitsbeeld erg negatief beinvloed.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 5
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 28 sep 2010
- Laatste bezoek: 01 feb 2017 07:47
- Actief als: particulier
Re: stuur van espace 2003 2.0T staat ineens scheef en ESP pr
ik ben het helemaal met je eens, een klant moet toch WILLEN terugkomen, het lijkt wel of het met 1 rekening voor jaren verdient moet worden, het is echt zo triest dat garagebedrijven een slechte naam krijgen op deze manier, tot 1 of 2 jaar geleden werd ik trouwens een dag of 2 nadat ik in de garage was geweest altijd door een of ander bureau gebeld of alles in orde was, ik neem aan dat dat werd gedaan om het vóór te zijn dat je een ontevreden klant overhield en daarmee dus de naam van Renault een beetje gezuiverd werd maar dat gebeurd nu niet meer blijkbaar(kost natuurlijk ook geld, en zo goed gaat het niet in autoland)
nogmaals, ik vind de espace de meest geweldige auto(behalve alfa romeo dan) voor een gezin,een hond 3 kinderen en op vakantie zonder zo`n pokkekoffer op je dak!!!!
nogmaals, ik vind de espace de meest geweldige auto(behalve alfa romeo dan) voor een gezin,een hond 3 kinderen en op vakantie zonder zo`n pokkekoffer op je dak!!!!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 205 Weergaves
-
Laatste bericht door Wijkkie
-
- 0 Reacties
- 127 Weergaves
-
Laatste bericht door citrovw
-
- 3 Reacties
- 157 Weergaves
-
Laatste bericht door Ruudje_NL
-
- 4 Reacties
- 716 Weergaves
-
Laatste bericht door Kata
-
- 4 Reacties
- 58 Weergaves
-
Laatste bericht door de witte beer
-
- 0 Reacties
- 159 Weergaves
-
Laatste bericht door GT3NL
-
- 1 Reacties
- 124 Weergaves
-
Laatste bericht door ffonz