Temperatuur metertje
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 4
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 27 jan 2010
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Temperatuur metertje
Hallo,
Ik heb gisteren een renault 19 gekocht uit 1994.
De auto rijdt zeer goed, alleen heb ik 2 probleempjes.
Deze had ik bij de proefritje niet opgemerkt omdat we haast hadden met de postkantoren.
Probleem 1 : Het temperatuur metertje komt een streepje over de helft heen als je bijv. in de file staat.
Zodra je ermee gaat rijden, komt die weer netjes in het midden te staan.
Weet iemand wat hier de oorzaak van ken zijn? en of dit schadelijk is?
Probleem 2 : De kachel blaast geen warme lucht, maar lauwe lucht. Iemand een idee?
Groetjes.
Ik heb gisteren een renault 19 gekocht uit 1994.
De auto rijdt zeer goed, alleen heb ik 2 probleempjes.
Deze had ik bij de proefritje niet opgemerkt omdat we haast hadden met de postkantoren.
Probleem 1 : Het temperatuur metertje komt een streepje over de helft heen als je bijv. in de file staat.
Zodra je ermee gaat rijden, komt die weer netjes in het midden te staan.
Weet iemand wat hier de oorzaak van ken zijn? en of dit schadelijk is?
Probleem 2 : De kachel blaast geen warme lucht, maar lauwe lucht. Iemand een idee?
Groetjes.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 20 nov 2006
- Laatste bezoek: 27 nov 2014 17:30
- Actief als: particulier
- Locatie: Gelderland
Dat die temp. meter oploopt komt door het wegvallen van de rijwind. De temp loopt iets hoger op en de zelfdenkende ventilator (onder de motorkap) slaat aan en simuleerd rijwind. Dit is normaal.
Dat je kachel niet warm wordt komt hoogstwaarschijnlijk door een verstopte kachelradiateur. Dit ding zit in je dashboard (pak m beet achter je radio) en krijgt warme koelvloeistof aangeleverd van de motor. Nu kan de waterpomp slecht rondpompen, maar wat in de meeste gevallen gaande is, is dat de kachelradiateur dicht geslibt is en er daardoor te weinig warme koelvloeistof doorgepompt (kan) word(t)(en).
Je kunt proberen met doorspoelen of een reinigingsmiddel deze doorstroming te verbeteren, maar meestal draait het uit op een nieuwe kachelradiateur.
Controleer in ieder geval het koelvloeistof niveau van de motor!
Dat je kachel niet warm wordt komt hoogstwaarschijnlijk door een verstopte kachelradiateur. Dit ding zit in je dashboard (pak m beet achter je radio) en krijgt warme koelvloeistof aangeleverd van de motor. Nu kan de waterpomp slecht rondpompen, maar wat in de meeste gevallen gaande is, is dat de kachelradiateur dicht geslibt is en er daardoor te weinig warme koelvloeistof doorgepompt (kan) word(t)(en).
Je kunt proberen met doorspoelen of een reinigingsmiddel deze doorstroming te verbeteren, maar meestal draait het uit op een nieuwe kachelradiateur.
Controleer in ieder geval het koelvloeistof niveau van de motor!
Scénic III dCi 130 Privilege, Brun Moka
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 4
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 27 jan 2010
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Bedankt voor de info!
Nu je het over de vin hebt onder de motorkap. Deze slaat helemaal niet aan ook niet als de auto lang stationair draait. Misschien een kapotte vin?
Is zo een kachelradiateur duur en is het een beetje zelf te doen? Zo jah is het veel werk en hoe zou ik dat evt moeten doen?
Koelvloeistof heb ik al nagecheckt. Deze zat op het minimum, heb gelijk wat bijgevuld.
Maar dat heeft helaas niets geholpen.
Nu je het over de vin hebt onder de motorkap. Deze slaat helemaal niet aan ook niet als de auto lang stationair draait. Misschien een kapotte vin?
Is zo een kachelradiateur duur en is het een beetje zelf te doen? Zo jah is het veel werk en hoe zou ik dat evt moeten doen?
Koelvloeistof heb ik al nagecheckt. Deze zat op het minimum, heb gelijk wat bijgevuld.
Maar dat heeft helaas niets geholpen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 6856
- Lid geworden op: 04 okt 2009
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
Als ik een auto koop van een particulier en ik ken de onderhoudsgeschiedenis niet, dan ververs ik altijd eerst alle vloeistoffen en vervang de distributieriem(als die breekt is je motor "Total loss"), daarna de bougies en brandstof-en luchtfilter.
Je koelvin gaat pas draaien boven de 100 graden, dat haalt hij met bij dit weer bijna niet. SUC6
Je koelvin gaat pas draaien boven de 100 graden, dat haalt hij met bij dit weer bijna niet. SUC6
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 4
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 27 jan 2010
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Distributieriem is 25.000km gebeurd.
Ook heeft ie nieuwe olie en oliefilters gehad.
Ook heeft ie nieuwe olie en oliefilters gehad.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 6856
- Lid geworden op: 04 okt 2009
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
En de remvloeistof en koelvloeistof (moet iedere 2 jaar)?? Voordat je de koelvloeistof ververst, spoel dan eerst goed door met water en gebruik een reiniger, dan daarna pas met de juiste koelvloeistof afvullen. SUC6
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 4
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 27 jan 2010
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Dat heb ik nog niet gedaan.
Probleem is dat ik er totaal geen zin in hebt met deze koude dagen.
Om de slang te pakken enzo. Zal t binnenkort wel even doen.
Nu maar eerst kijken hoe ik de verwarming kan maken.
Want het is erg koud in de auto.
Probleem is dat ik er totaal geen zin in hebt met deze koude dagen.
Om de slang te pakken enzo. Zal t binnenkort wel even doen.
Nu maar eerst kijken hoe ik de verwarming kan maken.
Want het is erg koud in de auto.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 274 Weergaves
-
Laatste bericht door Onyx1
-
- 1 Reacties
- 534 Weergaves
-
Laatste bericht door Renault Megane Etech