Ik heb iets leuks voor dit forum, maar minder leuk voor mijzelf. Ik ben ten einde raad dus geef deze forum een poging:
Auto: Renault, Type Modus en 1.5 DCI en anderhalve ton gereden km.
Probleem: Start soms niet, startmotor draait maar slaat niet aan. Wanneer niet? Totaal willekeurig, wel heb ik het idee dat als hij een paar keer achter elkaar aangaat en warm wordt hij dan zeker niet start. In de zomer dus vaker niet dan wel. Hij start altijd wel met startervloeistof/remreiniger in de luchtinlaat. Onderweg slaat hij heel soms uit als die stationair draait. Ook onderweg geeft hij fout aan 'inspuiting defect'. Verder loopt de auto perfect.
Wat eraan gedaan: Gloeibougies vervangen en brandstoffilter vervangen. Accu en Dynamo werken goed.
Wat zegt de dealer: Brandstofpomp vervangen inclusief uitspoelen, kosten € 1100,00. Brandstofpomp heeft geen ijzerresten en geen retour op inspuiting.
Wat zeggen diesel experts: Mulder Dieseltechniek en nog een ander diesel expert: 'als het soms wel of niet start, dan kan het nooit aan je hogedrukpomp liggen'
Wat zegt de auto zelf: 'inspuiting defect' en de foutcode kan van alles zijn.
Wie-o-wie? Heeeelp Wie moet ik geloven en wil geen geld uitgeven meer aan een auto wat bijna niets waard is.
TEN EINDE RAAD (Modus 1.5 dci)
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
Ikhaatmijnrenault
Topic author - repeating visitor

- Actief als: particulier
-
Rossy
- Gerespecteerd lid

Re: TEN EINDE RAAD (Modus 1.5 dci)
Ik zou ook niet direct de oorzaak in de hogedruk brandstofpomp zoeken maar in de BDP sensor.
De omstandigheden waarbij de storing zich voordoet lijken sterk op de omstandigheden waarbij een defecte BDP sensor zich openbaart.
Onderdeel kost iets van 60 euro en is redelijk eenvoudig te vervangen.
Vraag eens bij een andere garage of ze die willen vervangen.
Hierna zien dat de auto wordt voorzien van de laatste software versie bij een Renault dealer.
Ook dit scheelt veel bij het voorkomen van storingen.
Antonio.
De omstandigheden waarbij de storing zich voordoet lijken sterk op de omstandigheden waarbij een defecte BDP sensor zich openbaart.
Onderdeel kost iets van 60 euro en is redelijk eenvoudig te vervangen.
Vraag eens bij een andere garage of ze die willen vervangen.
Hierna zien dat de auto wordt voorzien van de laatste software versie bij een Renault dealer.
Ook dit scheelt veel bij het voorkomen van storingen.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
Ikhaatmijnrenault
Topic author - repeating visitor

Re: TEN EINDE RAAD (Modus 1.5 dci)
Weet je toevallig waar dat zit bij dit type? Wil zelf de BDP Sensor beginnen schoon te maken omdat ik al zoveel 'kleine' uitgaves heb gedaan.
Hoe we…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
Hoe we…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 10 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Renault Mégane 3 1.4TCe (h4j700) raad het geluid!
door Flaco707 » 26 okt 2025 17:43 » in Motor, smeersysteem, koelsysteem, brandstofsysteem, uitlaatsysteem -
Reacties: 21
Weergaves: 1611 -
Laatste bericht door ap1
20 nov 2025 01:57
-
-

-
[Renault Modus 2005] Cruisecontrol
door Mirjan286 » 22 apr 2025 18:32 » in Elektrische en elektronische systemen -
Reacties: 13
Weergaves: 2061 -
Laatste bericht door mechanic
27 apr 2025 12:55
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 619 -
Laatste bericht door Krieckebiers
22 mei 2025 13:00
-
-
Reacties: 10
Weergaves: 1664 -
Laatste bericht door Cha
04 jul 2025 22:20
-
-
Reacties: 5
Weergaves: 1090 -
Laatste bericht door ejhakvoort
10 jul 2025 15:31
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 541 -
Laatste bericht door Vertrokken - 45525
17 sep 2025 18:50
-
-
Trafic 1.9 dci zonder vermogen maar met voorgloeilampje...
door Joestemenke » 20 apr 2025 08:08 » in Motorisch - onder de kap van de Trafic -
Reacties: 2
Weergaves: 747 -
Laatste bericht door Joestemenke
21 apr 2025 07:55
-