TEN EINDE RAAD (Modus 1.5 dci)
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 6
- Laatste bezoek: 29 sep 2014 12:32
- Actief als: particulier
TEN EINDE RAAD (Modus 1.5 dci)
Ik heb iets leuks voor dit forum, maar minder leuk voor mijzelf. Ik ben ten einde raad dus geef deze forum een poging:
Auto: Renault, Type Modus en 1.5 DCI en anderhalve ton gereden km.
Probleem: Start soms niet, startmotor draait maar slaat niet aan. Wanneer niet? Totaal willekeurig, wel heb ik het idee dat als hij een paar keer achter elkaar aangaat en warm wordt hij dan zeker niet start. In de zomer dus vaker niet dan wel. Hij start altijd wel met startervloeistof/remreiniger in de luchtinlaat. Onderweg slaat hij heel soms uit als die stationair draait. Ook onderweg geeft hij fout aan 'inspuiting defect'. Verder loopt de auto perfect.
Wat eraan gedaan: Gloeibougies vervangen en brandstoffilter vervangen. Accu en Dynamo werken goed.
Wat zegt de dealer: Brandstofpomp vervangen inclusief uitspoelen, kosten € 1100,00. Brandstofpomp heeft geen ijzerresten en geen retour op inspuiting.
Wat zeggen diesel experts: Mulder Dieseltechniek en nog een ander diesel expert: 'als het soms wel of niet start, dan kan het nooit aan je hogedrukpomp liggen'
Wat zegt de auto zelf: 'inspuiting defect' en de foutcode kan van alles zijn.
Wie-o-wie? Heeeelp Wie moet ik geloven en wil geen geld uitgeven meer aan een auto wat bijna niets waard is.
Auto: Renault, Type Modus en 1.5 DCI en anderhalve ton gereden km.
Probleem: Start soms niet, startmotor draait maar slaat niet aan. Wanneer niet? Totaal willekeurig, wel heb ik het idee dat als hij een paar keer achter elkaar aangaat en warm wordt hij dan zeker niet start. In de zomer dus vaker niet dan wel. Hij start altijd wel met startervloeistof/remreiniger in de luchtinlaat. Onderweg slaat hij heel soms uit als die stationair draait. Ook onderweg geeft hij fout aan 'inspuiting defect'. Verder loopt de auto perfect.
Wat eraan gedaan: Gloeibougies vervangen en brandstoffilter vervangen. Accu en Dynamo werken goed.
Wat zegt de dealer: Brandstofpomp vervangen inclusief uitspoelen, kosten € 1100,00. Brandstofpomp heeft geen ijzerresten en geen retour op inspuiting.
Wat zeggen diesel experts: Mulder Dieseltechniek en nog een ander diesel expert: 'als het soms wel of niet start, dan kan het nooit aan je hogedrukpomp liggen'
Wat zegt de auto zelf: 'inspuiting defect' en de foutcode kan van alles zijn.
Wie-o-wie? Heeeelp Wie moet ik geloven en wil geen geld uitgeven meer aan een auto wat bijna niets waard is.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
Re: TEN EINDE RAAD (Modus 1.5 dci)
Ik zou ook niet direct de oorzaak in de hogedruk brandstofpomp zoeken maar in de BDP sensor.
De omstandigheden waarbij de storing zich voordoet lijken sterk op de omstandigheden waarbij een defecte BDP sensor zich openbaart.
Onderdeel kost iets van 60 euro en is redelijk eenvoudig te vervangen.
Vraag eens bij een andere garage of ze die willen vervangen.
Hierna zien dat de auto wordt voorzien van de laatste software versie bij een Renault dealer.
Ook dit scheelt veel bij het voorkomen van storingen.
Antonio.
De omstandigheden waarbij de storing zich voordoet lijken sterk op de omstandigheden waarbij een defecte BDP sensor zich openbaart.
Onderdeel kost iets van 60 euro en is redelijk eenvoudig te vervangen.
Vraag eens bij een andere garage of ze die willen vervangen.
Hierna zien dat de auto wordt voorzien van de laatste software versie bij een Renault dealer.
Ook dit scheelt veel bij het voorkomen van storingen.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Hide post links |
-
Weet je toevallig waar dat zit bij dit type? Wil zelf de BDP Sensor beginnen schoon te maken omdat ik al zoveel 'kleine' uitgaves heb gedaan.
Hoe weet je dat je het probleem niet bij de injectoren moet zoeken? Als het probleem de injectoren zijn dan zou hij helemaal niet starten misschien?
Hoe dan ook bedankt voor je reactie.
Hoe weet je dat je het probleem niet bij de injectoren moet zoeken? Als het probleem de injectoren zijn dan zou hij helemaal niet starten misschien?
Hoe dan ook bedankt voor je reactie.
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 16 mei 2025 10:44
- Contacteer:
Ik denk in dezelfde lijn als Rossy qua oorzaak, en ook voor wat betreft het spontaan stilvallen van de motor.
De BDP sensor van de Modus word ook wel krukassensor genoemd, dus denk dat je het bij je vliegwiel moet zoeken.
Misschien heb je iets aan dit eenvoudige google zoekopdrachtje, waar ook wat plaatjes bij tevoorschijn komen.
bdp sensor renault modus
De BDP sensor van de Modus word ook wel krukassensor genoemd, dus denk dat je het bij je vliegwiel moet zoeken.
Misschien heb je iets aan dit eenvoudige google zoekopdrachtje, waar ook wat plaatjes bij tevoorschijn komen.
bdp sensor renault modus
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!!
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
Hide post links |
-
Dank je ga daarmee beginnen. Stel voor dat het iets oplevert laat ik het weten. Toevallig gisteren bij een bijna lege tank wat van dat WYNNs spull erin gegooid wat ook een beetje hielp. Bovendien hoe kouder en regenachtiger het weer hoe minder storing er is.
Hide post links |
-
- Donateur
- Laatste bezoek: 16 mei 2025 10:44
- Contacteer:
Misschien zit die wel gewoon los. Bij warmte zet materiaal uit, bij koude krimp, dus stel dat de boutjes met warme motor zoveel uitzetten dat die te los zit. Maar ja, misschien is dat ook wel heel eenvoudig gedacht van mij hoor. 

¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!!
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33
Is het niet meestal de verbindingsstekker die oxideert? Bij ons werd die ervan tussen gesneden en aan elkaar gesoldeerd
BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014
Hide post links |
-
Ik ga zondag even controleren waar dat zit die BDP sensor. Ik heb het probleem nooit als ik vollop gas geef op de snelweg. Krijg dan nooit melding dat injectieproblemen zijn. Heb ook enigszins een dof geluid. Dus als BDP sensor niet is ga ik een andere poging wagen via dit draatje: megane-1-5-dci-start-niet-t16188.html
Hide post links |
-
Heren,
Heb gezocht maar die BDP sensor zit ver verstopt bij mij. Moet denk ik een brug hebben. Deze week wel SUPER diesel gebruikt en de auto heeft tot nu toe geen last meer van niet starten. En ga dat linkje hierboven nog proberen. Dus BDP sensor wordt reinigen bij een garage.
Heb gezocht maar die BDP sensor zit ver verstopt bij mij. Moet denk ik een brug hebben. Deze week wel SUPER diesel gebruikt en de auto heeft tot nu toe geen last meer van niet starten. En ga dat linkje hierboven nog proberen. Dus BDP sensor wordt reinigen bij een garage.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Er zijn hier op het forum een paar linkjes naar vergelijkbare problemen, het komt niet door de motoren maar door de BRANDSTOF. Tegenwoordig wordt er (teveel) Bio bijgevoegd en dat zorgt voor de problemen(vastplakken van de onderdelen in de brandstofpomp). Het is dus zaak een goede reiniger voor je brandstof systeem te gebruiken en uitsluitend nog Super te tanken. Met reinigen kan je het oplossen, zo niet dan ligt een dure vervanging van de brandstofpomp in het verschiet, voor die prijs kan je heel veel super diesel tanken.
mvg WillemS
megane-1-5-dci-start-niet-t16188.html
megane-1-5-dci-2004-warme-start-problem ... .html#wrap
mvg WillemS
megane-1-5-dci-start-niet-t16188.html
megane-1-5-dci-2004-warme-start-problem ... .html#wrap
Hide post links |
-
Dank je voor de links. Het een en ander wordt mij steeds duidelijker! Het klopt dat als je reiniger erin stopt het probleem deels (tijdelijk) verholpen is. De combinatie van bijna lege tank + reiniger en daarna Super Diesel erin helpt al aanzienlijk. Ben nog steeds verrast hierdoor.
Ga ook een keer op me gemak die sensoren krukassensor & nokkenassensor even schoonmaken. Heb je zelf toevallig ervaring bij het schoonmaken van de pomp middels eerste link?
Ga ook een keer op me gemak die sensoren krukassensor & nokkenassensor even schoonmaken. Heb je zelf toevallig ervaring bij het schoonmaken van de pomp middels eerste link?
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Houd er rekening mee dat zo'n brandstofpomp een precisie instrument is met hele kleine toleranties, de minste vervuiling of vocht geeft al problemen, en bio geeft algengroei in combi met vocht in de tank.
Een voorbeeld; als de pomp 1 maal benzine ipv diesel te verwerken heeft gekregen is de levensduur bijna aan het eind.
Vroeger kon je in een diesel van alles gooien, frituurvet, afgewerkte olie e.d. dat is voorgoed over
Bekijk de link goed waar Scenic2000 de bijlagen heeft bijgevoegd. Het beste is om het gehele brandstof systeem goed te reinigen.
succes
mvg WillemS
Een voorbeeld; als de pomp 1 maal benzine ipv diesel te verwerken heeft gekregen is de levensduur bijna aan het eind.
Vroeger kon je in een diesel van alles gooien, frituurvet, afgewerkte olie e.d. dat is voorgoed over
Bekijk de link goed waar Scenic2000 de bijlagen heeft bijgevoegd. Het beste is om het gehele brandstof systeem goed te reinigen.
succes
mvg WillemS
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Laatste bezoek: 08 jan 2015 19:34
Heb je foutcodes?
Ik heb iets gelijkaardigs gehad met een tce motor. Daar was de druk/hoogtesensor niet goed.
Ik heb iets gelijkaardigs gehad met een tce motor. Daar was de druk/hoogtesensor niet goed.
Grand Scenic 1.2 TCe 130pk Bose. (Bj. 2014)
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-