Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Vanmorgen was ik bij mijn Dealer en die gaf aan dat er een terugroepactie is voor de Captur men wil graag de voorste rermslangen controleren.
Het schijnt dat dat door de kunststof spatborden de kans bestaat bij het draaien dat de remslangen beschadigen dit moet door Renault gecontroleerd worden.
Bij mij was alles goed!!
Heeft de dealer je gevraagd te komen voor de controle of was je er voor de uitvoering van een beurt? Dit soort controles worden vaak uitgevoerd als de auto toch binnen is voor een (jaarlijkse) beurt. Alleen als de urgentie hoog is, en dat kan natuurlijk bij mogelijke problemen met remslangen, gaat men berijders echt aanschrijven en oproepen.
Ik doe werk voor Renault dealer Stam en deze keek in de computer daar stond dus de terugroepactie die net vandaag is binnengekomen.
Het lijkt mij zinnig om met name je remmen niet te wachten en deze zsm te laten controleren!!
@Tollenburg, bedankt voor deze belangrijke tip, dit allereerst gezegd te hebben.
Ik ga dit goed volgen en kijken hoe dit verder gaat lopen.
Aangezien ik eerdaags naar de dealer ga voor 2 andere gebreken, zal ik dit ook zeker meenemen.
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst
Ik meld het maar even mensen je hoeft van mij natuurlijk geen aktie te ondernemen.
Het RDW loopt volgens Renault altijd achter wat betreft terugroep akties!!
Als die "terugroepactie" net gisteren bekend gemaakt is loopt er denk ik niemand achter, want eventuele brieven kunnen bijna nog niet verstuurd zijn. Bovendien is het maar erg de vraag of het zo ernstig is dat de Renault's worden opgeroepen, vaak worden dit soort controles uitgevoerd bij jaarlijks onderhoud.
Je hebt gelijk maar dit gaat over remmen en remslangen ik vind dit belangrijk maar als jij denkt dat dit over een jaar ook kan,ik vind het prima.
Het is jouw feestje!!
Ben vandaag bij mijn dealer geweest, voor een setje ruitenwissers, en zij hebben met geen woord gerept over een terugroep actie. Uit ervaring weet ik dat mijn dealer er bovenop zit als er iets gaande is,
29-12-2023, Renault Captur 1.6 E-Tech Engineered 145, Grijs, Alle opties.
Voor de goede orde, gegevens van mijn auto is tijdens mijn bezoek aan de dealer opgehaald uit de computer. Dit om de historie aan te vullen met de aankoop van de wissers en om een factuur te kunnen produceren.
29-12-2023, Renault Captur 1.6 E-Tech Engineered 145, Grijs, Alle opties.
Voor het zoeken naar terugroepacties moet je hier zijn: https://terugroepregister.rdw.nl/ Daar kun je merk, type, periode invoeren en zien of er een actie loopt.
Voor de Captur staat er inderdaad een gemeld.
Deze:
recall captur.pdf.pdf
De betrokken Capture-Rijders worden dus door Renault aangeschreven. Maar ik ga zelf eerst even kijken.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Captur 1.5 dCi Dynamique Orange Arizona/Ivoire
bekleding noir/orange
Pack City Camera
Pack Style
premiummatten orange
Une voiture tres agréable.
km-stand ca. 196.000
Ook in de stal: Mercedes-Benz GLC250
De terugroepactie klopt. Op de RDW site kan je zien dat voor de Captur een terugroepactie is. Als je op kenteken kijkt nog niet.
Omdat ik zelf volgend weekend op vakantie ga met de auto naar Frankrijk vond ik het toch wel fijn om zeker te weten dat er niets met de remmen aan de hand zou kunnen zijn. Dealer gebeld, terugroepactie klopt en a.s. maandag wordt mijn Captur bekeken.
Captur TCe 120 EDC Dynamique
Motor:TCe 120 EDC Brandstof:B
Uitrustingsniveau Automatis versnellingsbak Besteld op 17/05/2013
Pack Style
wielen in kleur Diamantee Noir
Privacy glass
Pack City Camera
Two-tone Ivoire / Noir Etoilé
Lichtmetalen wielen 17 D N
Gister bij dealer geweest voor de automaat gaf de dealer aan naar de remslangen gekeken te hebben
en dat er nog een brief gaat volgen van RN.
Mijn slangen zijn OK
Zal ook van de week naar de dealer gaan.
Als ze toch aan de wielkassen moeten stoeien dan kunnen ze meteen mijn sierlijsten boven de wielkasten weer netjes tegen het plaatwerk monteren zodat er geen kieren meer zijn. ( zie mijn topic hierover )
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst
Ik zie dat staan maar er staat nergens waarvoor de auto terug moet toch, op mijn bijlage zie je dat wel staan.
Volgens mijn inzicht zijn die onderste 2 regels zichtbaar als je op de + klikt bij terugroep actie's maar zie geen reden staan toch?
Ook ik mag/moet langskomen voor de extra controle . Auto is geleverd 31-10-2014
Nog geen brief ontvangen, maar net gehoord in een gesprek met mevrouw B van RN, zie topic Tomtom....
Mijn tweede, wegens succes geprolongeerd!
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak. 16-07-2018
Bij het maken van een afspraak voor monteren van zomerbanden werd door mijn dealer meteen de controle van de remleidingen gemeld en mee ingepland (20 minuten). Ik zal in de garage eens vragen hoe dat zit met die brief.
Vanmiddag de controle laten doen i.v.m. de, mogelijk, verkeerde bevestiging van de kunststof beschermplaten onder de voor bumper.
Alles was ok...
Het blijkt dat de remleiding soms achter een kunststof plaatje wordt gemonteerd en daardoor kan deze op lange termijn doorslijten.
Als blijkt dat dit aan de orde is worden er, zo vertelde de dealer, zonder meer nieuwe remleidingen gemonteerd!
Afgeleverd: 9-4-2015, Opel Mokka 1.4 Parelmoer wit, alle opties...
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Wij hebben een mogelijke kwaliteitsrisico op het
voertuig geidentificeerd, dat wij graag willen controleren.
Als jij de eigendar bent of verantwoordelijk bent voor het onderhoud, verzoeken wij je contact op te nemen met jouw Renault-dealer voor meer...
Iemand heeft eindelijk bericht gekregen van Renault, dat de getroffen wagens met het motorprobleem in Juli-Augustus een terugroepactie krijgen .
Er zal dan een herkalibratie gebeuren …
Renault zal voor de...