TMC probleem

De Carminat voor alle modellen Renault. dus één rubriek om al die kennis te bundelen.
Gebruikersavatar

Topic author
Hugo
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 nov 2006 21:42

TMC probleem

Bericht door Hugo »

Hallo, ik heb enige tijd rond gestruind op jullie forum, super!
Maar ik zit nog steeds met een probleem en zie nog geen oplossing.

Ik ben nu bijna 3 jaar in het bezit van een renault trafic, bouwjaar december 2002.
In deze trafic is fabrieksaf het carminat navigatiesysteem met kleurenscherm ingebouwd, sinds een jaar of 1,5 werkt de tmc niet meer, tmc is rood weergegeven onder in het scherm.
Heb geklaagd bij renault en zij hebben de boel uitgelezen en vertelde mij dat de cd-lezer defect is en konden mij een nieuwe aanbieden (moest m wel zelf betalen natuurlijk), mij leek dit een beetje belachelijk en alleen maar een manier voor hun om geld te verdienen want de rest van het systeem werkte prima, nu 1.5 jaar later werkt het systeem nog steeds prima, alleen de tmc is dus een probleem.

Ik heb gelezen dat er is overgegaan op een andere tmc database (betreft het uitsturen van het tmc signaal door de radiozenders) zou dit mijn probleem kunnen zijn en is hiervoor een (betaalbare) oplossing zoals het vernieuwen van de software in het systeem en hoe kan ik hieraan komen, of is er iets anders aan de hand?

Tmc stopte vrijwel direct van de ene op de andere dag, af en toe kreeg ik dan nog wel eens een filemelding maar nu al ruim een jaar helemaal niets meer, heb verschilllende cd's gebruikt, zowel de originele van renault als nieuwere niet originele allemaal zonder resultaat.
heb ookal de antenne spriet op het dak vervangen, ook dit had niet het gewenste resultaat. ook heb ik gelezen dat bij iemand met een laguna de antenneversterker regelmatig losging, zou dit mijn probleem kunnen zijn en waar vind ik die antenneversterker in mijn Trafic?

alvast bedankt voor de reacties,

Hugo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht