Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
@Balsky Als V9.25 er niet op staat (en dat zal wel niet) kun je upgraden naar deze versie. Dat moet inderdaad gratis zijn, maar loopt NIET via MyRenault R-link upgrades!!!! Als je dit topic en alles wat erover geschreven staat in het R-link deel van dit forum (r-link-f286.html) naleest kun je zien wat er allemaal al over geschreven is. Als je je auto over een kleine 4 weken al krijgt kun je nu al aankaarten bij je dealer dat je de nieuwste versie wilt krijgen. Kan zijn dat je het via Renault klantenservice moet gaan spelen, maar dat kan waarschijnlijk pas als je de auto in bezit hebt. Het is vaak opgevallen dat dealers/verkopers echt niet weten hoe het allemaal werkt en dat wij als eind-gebruikers veel beter op de hoogte zijn!! Maar nogmaals het lukt écht niet via MyRenault om kaart updates van de Europa kaart te downloaden....
Ik had bij de dealer van de week gezegd dat ik een gratis update krijg en hij is verder dan waarschijnlijk niet op de hoogte ga gelijk even mailen of ze die dan kunnen updaten met afleveren.
Hij was wel op de hoogte van het lagere koelvloeistof en de ruitensproeiers.
@Balsky Je zult dan ook wel gelezen hebben dat de firmware van de R-link de nieuwste versie 317 moet zijn. Eventueel kun je daar in je mail ook naar verwijzen, dan is dat ook gelijk goed geregeld. Deze firmware update lost echt alle eerdere problemen goed op, maar het is niet bekend op 'ie op de nieuwe leveringen van de Captur gelijk goed erop staat (zou wel moeten natuurlijk )
@Balsky
Moet bijna wel waar zijn want het updaten kan zelfs door een pasgeboren kind gebeuren.
Auto starten en een USB-stick in de USB opening bij de versnellingspook (of handel van de variomatic ) stoppen en 15 minuten wachten. Moet zelfs jouw dealer lukken!
@Balsky Bij (of beter iets vóór) aflevering van een auto met R-link moet de dealer een flink aantal zaken regelen zodat R-link en de pakketten die erop staan goed gaan werken. Dat is een "delicate" zaak en het is in het verleden weleens mis gegaan. Ik denk dat je dealer (niet onverstandig) eerst zeker wil weten dat alle aanmeldingsprocessen goed zijn verlopen met de firmware die er af-fabriek op staat, voordat ze eventuele updates gaan uitvoeren. Ze zullen eerst zeker willen weten óf het allemaal wel werkt!!
Overigens, kan het natuurlijk best zijn dat de meest recente leveringen firmware 317 al hebben, zoals eerder gezegd zou dat eigenlijk wel moeten. Maar geen zorgen: als het er niet gelijk opstaat en het werkt allemaal kun je het een paar weken later altijd (laten) updaten.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Goedendag. Ik wil dit jaar nog een tweedehands Austral full hybrid aanschaffen. Wat mij opvalt is dat er veel te koop zijn in binnen en buitenland met weinig kilometers op de teller. Ik vraag mij dus af waarom deze autos zo snel en met zo weinig...
Opeens heb ik geen geluid (stem) meer op mijn Tomtom ..Renault Scenic 3 uit 2012.
Ben nergens aan geweest, op instellingen staat het geluid gewoon aan.
Als ik een andere stem kies kun je normaal gesproken een test geluid laten...
Mijn TomTom Traffic en Dig Services vervalt per 19-05, verlengen lukt niet daarom maar het pakket TomTom Traffic en Digital Services gekocht.
Factuur ontvangen en het staat nu in de R-Link Store vermeld: nieuwe Traffic en Dig Serv per 19-05, en...
Mijn vader woont in Frankrijk rijdt een Master, voor personen vervoer, van 2012 op diesel. Hij gebruikt nu TomTom Versie V31 die bij levering van de auto zat.Navigatie zit ingebouwd in het dashbord. Aangezien dit een oude nav kaart is wil...
Een aantal weken een Zoe R90 van 2017 in bezit. Eerst uitvoerig over gelezen natuurlijk. Het is duidelijk dat de meeste Zoe's niet automatisch een BMS update krijgen bij de dealer. Pas als blijkt dat je pakket te zwak is geworden en je een nieuwe...
Goedemorgen, Ik heb een nieuwe clio met easy link systeem, nou ben ik al 2 dagen bezig om met de usb stick de navigatie te uploaden...maar ik krijg iedere keer fout neem contact op met de dealer en die zegt het uploaden gaat automatisch als u rijd,...
Het R-Link2 navigatiesysteem is niet meer te updaten heb ik begrepen, nu kwam ik op marktplaats wel een advertentie tegen die dit kennelijk wel kunnen, maar is een adres ergens in België, met alleen ophalen niet verzenden..