Renault Megane Grand Tour 2004 - Stekker brandstofpomp

Alles wat met de motor van de Megane maken heeft.
Forumregels
Let op: Kijk ook even bij de forum afdeling Scenic als u een Megane-Scenic rijder bent.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Rinus
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 jul 2010 16:03
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Renault Megane Grand Tour 2004 - Stekker brandstofpomp

Bericht door Rinus »

Model/uitvoering : Megane Grand Tour 1.6 16v
Bouwjaar : 2004
Brandstof : Benzine

Gisteren wilde de motor plotseling niet meer aanslaan, dus de wegenwacht gebeld.
De man van de wegenwacht kwam er al vrij snel achter dat het iets te maken zou moeten hebben met de brandstof aanvoer en nam daarom een kijkje bij de brandstofpomp welke onder de achterbank te vinden is.

Afbeelding

Al snel werd duidelijk dat het stekkertje niet helemaal lekker meer was, want wanneer hij deze op een bepaalde manier vasthield sloeg de motor wel aan, maar wanneer deze werd losgelaten sloeg de motor direct weer af.

Bij het loshalen van het stekkertje was goed te zien dat 1 van de pennetjes waarschijnlijk niet goed heeft gezeten en iets van sluiting heeft gemaakt, het is er lekker warm geweest zeg maar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op de sloop gekeken voor een soortgelijk stekkertje, maar alles wat daar stond kwam niet overeen met die van mij.
Bij de dealer geweest voor dit stekkertje, deze wilde mij het stekkertje wel verkopen, maar dan alleen met de hele kabelboom :shock: .

Wat mij opviel bij de stekkertjes op de sloop was dat niet alle draden welke de stekker in gingen, ook uiteindelijk benut werden, de meeste hadden maar drie pennetjes, iemand enig idee hoe dit kan en zou dat ook bij die van mij zo kunnen zijn?

Op het deksel van het huis van de brandstofpomp zitten twee aansluiting, een toevoer en een retour neem ik aan, maar zoals op de foto te zien, zit er bij mij maar op 1 een slangetje aangesloten.
Kan het zijn dat het andere slangetje er eerder ook niet opzat, of heeft de ANWB deze verwijdert en (per ongeluk) meegenomen?

Nu dan eigenlijk het probleem, ik wil samen met vrouw en kinderen zondag op vakantie, maar ik heb daar de auto voor nodig.
Is er iemand die mij hiermee verder kan en wil helpen? Alle informatie wordt erg op prijs gesteld.
Op internet is hier bar weinig over te vinden, neem ook aan dat dit niet een alledaags probleem is.

Alvast hartelijk dank voor het lezen van bovenstaande!

Oh, voor een grotere afbeelding even op het plaatje klikken ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

renaultmonteur
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 93
Lid geworden op: 26 nov 2010 21:11
Actief als: professional

Re: Renault Megane Grand Tour 2004 - Stekker brandstofpomp

Bericht door renaultmonteur »

dit is een redelijk bekent probleem komt nog wel eens voor

gewoon een paar auto demontage bedrijven afbellen

je motor code is K4M

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Rinus
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 jul 2010 16:03
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Renault Megane Grand Tour 2004 - Stekker brandstofpomp

Bericht door Rinus »

Beste renaultmonteur,

Bedankt voor je reactie, maar ik ben gisteren zo'n beetje de hele dag aan het bellen geweest en er zijn zat Renault Megane's te vinden op de verschillende sloperijen, maar niet 1 heeft de zelfde stekker als dat ik heb, of ze hebben geen zin om voor me te kijken, of ik word terug gebeld (moet nog gebeuren :()

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Rinus
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 jul 2010 16:03
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Renault Megane Grand Tour 2004 - Stekker brandstofpomp

Bericht door Rinus »

Topic kan wat mij betreft gesloten worden, vandaag in Blokker (NH) bij Autodemontagebedrijf De Ooyevaar een complete brandstofpomp, plus kunstof ring en stekker gevonden voor 75 euro.
Pomp geplaatst, stekkertje er weer op gesoldeerd, aangesloten, starten en lopen!
Ik ben weer helemaal blij en kan zondag dus gewoon op vakantie ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wlaguna
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 1228
Lid geworden op: 27 nov 2004 19:24
Actief als: particulier
Locatie: Edam

Re: Renault Megane Grand Tour 2004 - Stekker brandstofpomp

Bericht door wlaguna »

Rinus schreef:Topic kan wat mij betreft gesloten worden, vandaag in Blokker (NH) bij Autodemontagebedrijf De Ooyevaar een complete brandstofpomp, plus kunstof ring en stekker gevonden voor 75 euro.
Pomp geplaatst, stekkertje er weer op gesoldeerd, aangesloten, starten en lopen!
Ik ben weer helemaal blij en kan zondag dus gewoon op vakantie ;)


dat is een zeer goed adres er voor.
kan iedereen aanraden als je wat zoekt daar ,s te kijken.
collega van me heeft er ook al ,s wat voor z,n auto gehaalf koste bij de dealer de hoofdprijs en daar war het voor een prikkie.
laguna grand tour 2.0 16V techline phase1 2005

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht