speaker keuze renault megane

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
knnth
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 okt 2012 16:36
Actief als: particulier

speaker keuze renault megane

Bericht door knnth »

hallo

ik ben in het bezit van een renault megane 2 uit 2007, het is een 5 deurs.

nu ben ik van plan om nieuwe speakers te kopen, aangezien ik enkel in mijn voordeuren speakers heb, en ik deze niet al te goed vind. nu zou ik graag wat advies en hulp krijgen over de keuze van de speakers .
mijn plan was als volgt

- voordeuren : pioneer ts q131c
- achterdeuren : Ground Zero GZCW 5-4Y(twijfelgeval)
- koffer: pioneer TS-WX210A

dit was ik van plan om te kopen, maar ik twijfel nogal veel, aangezien men vaak praat over de kleine inbouwdieptes en dergelijke, dus kan ik het beter eerst aan jullie vragen. ik luister vaak naar r&b / hiphop, dus heb ik graag wel een beetje bass, vandaar de ground zero's, maar ik weet natuurlijk niet wat goed is en wat niet.

ik hoop dat jullie me misschien wat verder kunnen helpen of andere speakers kunnen aanbevelen, ik wil wel het liefst de deuren niet bewerken, ik zoek dus speakers die gewoon passen, en toch een beetje goed spelen.

alvast bedankt.
mvg kenneth

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jeroentune
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 415
Lid geworden op: 11 mar 2010 16:14
Actief als: particulier
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Re: speaker keuze renault megane

Bericht door jeroentune »

Beste Kenneth ,

Er zijn tientalen adviezen mogelijk en ze zijn waarschijnlijk allemaal goed. ik kan je alleen maar vertellen wat ik heb gedaan.

Ik ben een redelijk audio liefhebber en hou van een goed stukje muziek in de auto maar dan wel gericht op kwaliteit en niet op hoe hard het kan ..oftewel . soundquality en niet sound pressure. juist om deze rede heb ik mijn achter speakers uitgeschakeld. Ik wil graag het hele stereo geluid van voren en niet van achteren .. (net of je met je rug naar het podium staat tijdens een concert) . Ik heb een behoorlijke set van Focal in de deuren met de tweeters gewoon op de orginele plek . omdat de mid woofers al hoger in de deur zitten dan bij normale auto's sluit het hoog en mid goed aan .. je hebt 57 mm inbouwdiepte.. ik heb eem houten ring gezaagd en zo een cm gewonnen .
ik heb de achterspeakerkabels aangesloten op een sinus live line adapter die er keurig een line level signaal van maakt.
dit signaal gaat naar een Caliber versterker , van 2x 75W (1 x 150 w mono). en ik heb achterin een compact subkistje met een 25 cm woofer van Focal. ik heb aan de onderkant van mijn stoel een regelbare subwoofer unit zodat ik altijd even het volume en de frequentie van de sub kan inregelen.. verder gebruik ik de normale radio maar wel met een acb zodat ik met usb sticks naar muziek kan luisteren .

Dit is mijn setup .. ik vind het meer dan prima zo .. er zullen heel veel andere setups mogelijk zijn.. ik ben GEEN voorstander van speakers op de hoedeplank of achterin ..het stereobeeld moet van voren komen , niet van achteren. maar dat is mijn persoonlijke mening .

Succes er mee !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
knnth
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 okt 2012 16:36
Actief als: particulier

Re: speaker keuze renault megane

Bericht door knnth »

alvast bedankt voor je reactie, en die setup zoals jij ze hebt lijkt me ook wel verleidelijk...

zijn speakers in de achterdeuren(hoedenplank blijft standaard) dan zo af te raden?

hetgene waar ik al absoluut zeker van ben zijn de pioneer ts-q131c en de pioneer ts-wx210a
deze kan ik namelijk aan een gezamenlijke prijs van +-200 euro kopen en mijn budget is nogal beperkt (+- 300euro)
dus het enige echte twijfelgeval wat er voor mij nog rest zijn de speakers in de achterdeuren...
ik dacht aan een setje pioneer ts-e1376 , ik dacht namelijk dat het redelijk normaal is dat er speakers in alle deuren geplaatst worden omdat dit het beste zou klinken (dacht ik )
klinkt het dan zo raar of vervormd wanneer je achterin ook speakers hebt?
als ik mijn inbeelding volg zouden speakers in de achterdeuren vooral een aanvulling zijn op de voorste speakers, waardoor het geheel mooier zal klinken...(of net niet)?
mijn vader heeft namelijk een renault laguna coupe monaco GP met een volledige BOSE installatie met speakers vanvoor, speakers vanachter en een kleine sub in de hoedenplank, en dit speelt toch wel zalig in mijn oren.

mijn doel is vooral om mooie , heldere muziek te kunnen luisteren, waarbij de bass wel goed aanwezig is, maar niet alles kapot laat trillen. en nu heb je me toch laten twijfelen of ik al dan niet speakers in de achterdeuren zou plaatsen, het zou in ieder geval wel wat minder werk met zich meebrengen om ze niet erin te zetten :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 3308
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: speaker keuze renault megane

Bericht door RichTrip »

Zoek alleen nog even naar info over de Pioneers. Ik heb van meerdere personen vernomen dat de Renault Cabasse speakers een beter geluid geven dan de genoemde Pioneers.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jeroentune
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 415
Lid geworden op: 11 mar 2010 16:14
Actief als: particulier
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Re: speaker keuze renault megane

Bericht door jeroentune »

Ha Kenneth , zonder al te veel in audiotechnische details te treden .. in een auto zijn de speakers achter vaak bedoelt om de inzittenden achterin ook wat geluid te kunnen bieden . vaak zit men echter alleen in de auto en dan vind ik het geluid van achteren te hard . je kunt er voor kiezen om de achterspeakers achter dus wat zachter te zetten en dan een mooie " rear " fill te crieeren . Op deze manier vul je het geluid een beetje aan en dat is goed .. ik kies er zelf voor om dat niet te doen .. persoonlijke voorkeur. ik ben ook van mening dat de pioneers een betere speaker zijn dan de standaard papieren meuk die in de renault zit maar een cabasse klinkt zeker zo goed als een pioneer. de klank en kleuring van een speaker heeft ook nog eigenschappen waar je van houdt of waar je van weg loopt .. ik heb in de Espace uitsluitend Focal gehad en daar was ik helemaal weg van .. thuis heb ik ook focal. in de clio heb ik een goedkopere set MTX gehad .. daar was ik niet over te spreken .. ik zal ook noot een stampmerk in mijn auto monteren als hifonics of alpine of iets dergelijks. Sinis live en Focal zijn mijn merken voor puur transparant geluid .
kleine tip : ik kocht op marktplaats mijn caliber amp voor 30 euro . mijn subkistje met phase linear woofer voor 45 euro en een focal woofer voor 60 euro. ik heb de compo set van focal nieuw gekocht . dan kan je ook zo rond een 250 euro klaar zijn. wellicht gebruikt materiaal maar werkt prima .. net wat je wilt .. ik koop liever goed 2de hands dan duur minder materiaal nieuw.

Bose is op zich zelf een dramamatisch slecht luidspreker merk. de meest goedkope papieren meuk met bijzonder slechte eigenschappen worden gebruikt in hun luidsprekers.. echter door een inginieus versterker en correctie netwerk kunnen ze er toch een goed geluid uit halen .. en dat is op zich zelf een kunst ! moet je nagaan als ze betere (duurdere) units zouden gebruiken en dan minder zouden hoeven corigieren. dan gaat het pas echt goed klinken !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht