scenic uit '97 trekt niet

Alles wat met de motor van de Scenic te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Laetitia
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 apr 2013 23:31
Actief als: particulier

scenic uit '97 trekt niet

Bericht door Laetitia »

Model/uitvoering :scenic 1.6
Bouwjaar :97
Brandstof :benzine

Sinds de zomervakantie in de bergen van Oostenrijk kan ik niet echt meer van onze auto op aan.
We haalden toen met een vaartje van uiteindelijk 10 per uur, de grens vóór een tunnel naar Slovenie.
De plaatselijke anwb meneer heeft hem grondig nagekeken en niets gevonden: we konden de tunnel wel in.
We hadden 2 uur in de schaduw op hem gewacht en dachten dat de auto eerder oververhit was en nu niet meer.
De tunnel is goed gegaan maar het stuk naar onze eindbestemming was niet leuk: telkens ging het electrische storinglampje weer aan en zette ik de auto stil. Als ik ietsje te veel gas gaf was het nog sneller mis.
Op de camping was een Sloveense monteur die zei dit te kennen van de renault, hij zei ongeveer het volgende: het electrische blokje- dat een uitleesapparaatje als veroorzaker had aangegeven- geeft signaal aan de motor dat die heet is en zorgt ervoor dat de motor inhoudt. Echter...met het eerste ritje met het nieuwe blokje, €75,- bij de garage in Nl, was het al weer gauw mis en de derde is ook weer stuk.
Nu heb ik besloten onze auto te laten opknappen, dan weet ik wel wat ik heb.
De eerste reactie van de garage is dat er niets aan de hand is. Ze hebben het ding doorgemeten en zien niets.
Toch doet de auto het hier ook niet goed: ik kwam haast de koentunnel niet meer uit omdat tijdens de afdaling er in het lampje weer aan was gesprongen!
Heeft iemand hier ervaring mee of ideeen over?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Kobus
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 apr 2013 07:05
Actief als: particulier

Re: scenic uit '97 trekt niet

Bericht door Kobus »

Ik heb iets dergelijks gehad met een Peugeot 406 diesel. Na een lange afdaling ging er een motorstoringslampje branden. Direct een garage opgezocht. Auto bleef overigens goed rijden. Niets te vinden en na verloop van tijd ging het lampje vanzelf uit. Als oorzaak werd gedacht aan een sensor die de uitlaatgassen meet en concludeert dat de verbranding niet goed verloopt. De lange afdaling met veel op de motor remmen kan zo'n sensor in verwarring brengen. Als zo'n soortgelijke sensor in jouw auto ook nog eens aan de computer doorgeeft dat, om motorschade te voorkomen, het allemaal heel kalmpjes aan moet gaan... Stel dat die sensor niet goed functioneert, overgevoelig is geworden of zo. Het is maar een idee.
Nu: Grand Scenic 1.6 dCi 130 Dynamique 2014
Ex: Grand Scenic 1.5 dCi Tech Line 2008 | Grand Scenic 1.5 dCi Expression Comfort 2005 | Megane Scenic 1.6e RN 1997

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht