keyless entry systeem

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
III GT-line
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 nov 2006 13:53

keyless entry systeem

Bericht door III GT-line »

Hoi hoi, even een vraagje.

Ik heb een Laguna Privilege, deze auto is voorzien van het keyless-entry systeem.
Normaal is er een circel rond de auto die bepaalt vanaf welke afstand de auto op slot gaat, dit varieert nogal.
Nu is mijn punt: afgelopen zaterdag ochtend, hoorde ik het geluid van het op slot gaan van de auto, ik ging kijken en er bleek dat mijn auto leeggehaald was.
Toen ik ging kijken bleek dat mijn keykaart op de eettafel lag, 5 a 6 meter van de auto af, er zitten twee deuren en een muur van het huis tussen.... de auto ging open toen ik het ging proberen, afhankelijk welk portier werd gebruikt, ging de auto dus 8 van de 10 keer proberen, van het slot af.
Kortom, spullen verdwenen, geen braakschade.....


Zijn er mensen die dit probleem kent? Renault zegt dat 5 a 6 meter afstand voldoende moet zijn, maar dat het niet geheel onmogelijk is.
Ten tweede, ik heb aangifte gedaan, aangegeven met welk systeem de auto is uitgevoerd en nu moet ik de verzekering inlichten.... die zullen braakschade willen zien... iemand tips!?

Vriendelijk dank, Arjan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
III GT-line
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 nov 2006 13:53

keyless entry systeem

Bericht door III GT-line »

Ik kom er net op dat ik laatst ook iets gehoord heb over het openen van auto's via laptops.... het gaat mij erom dat ik de verzekering duidelijk kan krijgen wat er gebeurd is, en recht maak op vergoeding van de spullen...

Vriendelijk bedankt!
Arjan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wlaguna
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 1228
Lid geworden op: 27 nov 2004 19:24
Actief als: particulier
Locatie: Edam

Bericht door wlaguna »

heel naar voor je maar helaas ik ken dit probleem niet.
misschien iemand anders wel.
en wat betreft het openen van auto,s met laptop,s heb ik wel ,s van gehoord maar hoe ze dat doen weet ik niet.
ik hoop dat de verzekering je tegemoet komt maar ik zie ,t somber in voor je.



groeten waylon
laguna grand tour 2.0 16V techline phase1 2005

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2825
Lid geworden op: 30 sep 2004 00:34
Actief als: particulier
Locatie: Emmeloord

Bericht door Rossy »

In dit geval is het misschien niet onhandig om je eigen glazen in te gooien......
Dan is er tenminste braakschade.......

Het is bijna onmogelijk om middels een laptop de auto te openen.
Om dat voor elkaar te krijgen moet de inbreker eigenlijk al vlakbij de auto zijn wanneer deze afgesloten wordt om de code op te kunnen vangen middels wat voor techniek dan ook.
Of het signaal van de kaart moet opgepikt zijn, gedecodeerd, opnieuw gecodeerd en weer terug naar de auto zijn gezonden met het juiste commando.
Bij de vroegere infrarood systemen was dit niet zo heel moeilijk, die kon je met een telefoon met infrarood poort openen, is me wel eens gelukt bij mijn 19.
Het zou idd kunnen zijn dat de kaart te dichtbij de auto lag.
Blijkbaar zijn de zender en ontvanger dusdanig sterk dat het signaal goed door muren ed heen komt.
Ik kan me wel herrinneren dat ten tijde van de introductie van dit systeem wij dit aan klanten wilden demonstreren in de showroom en dat we dan zo ongeveer in de werkplaats moesten gaan staan met de kaart.
Dat was toch ongeveer een meter of 10 van de auto af.

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
III GT-line
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 nov 2006 13:53

keyless entry systeem

Bericht door III GT-line »

Er was officieel geen braakschade aan de auto, eerlijkheids halve heb ik de aangifte meteen na ontdekking ingevuld en eerlijk aangegeven dat er geen braakschade was.
Ruit intikken is dus te laat, wel is er gemorreld aan het kapje dat over het slot zit, dat gleufje is uitgelubberd door een voorwerp!
Dat ga ik aangeven bij de verzekering, heb nog niets ingezonden omdat ik de aangifte nog niet binnen heb.
Volgens de politie moet het ook geen punt zijn, daar dit duidt op enige vorm van braakschade ( er is mee aan de gang gegaan, met misschien een hand aan de klink, waardoor hij waarschijnlijk open gegaan is doordat de kaart te dicht in de buurt van de auto lag )

De laptop zal waarschijnlijk niet vergoedt worden, de schade kosten zijn te hoog voor een autoinbraak.
Helaas is dit wel een prive laptop, verder moet ik dus de papieren nog inzenden als ik de aangifte binnen heb, dan is het verder dus afwachten geblazen.
Renault zegt dat het systeem wel uit te schakelen is, maar als je de " lock " knoppen op de kaart gebruikt moet het systeem ook niet werken.... rare mogelijkheden dus.

Tot zover de info die ik op dit moment heb!

Groeten, Arjan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Laguna Grand Tour
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 34
Lid geworden op: 14 mar 2005 21:20
Actief als: particulier
Locatie: cuijk Noord Brabant

Bericht door Laguna Grand Tour »

Inmiddels eindelijk bericht gehad..

Ik moet het slot in mijn deur laten maken, dat is inmiddels gebeurd en de auto reageert directer en eerder met het op slot gaan, ook gaan al mijn deuren weer open als ik de bestuurdersdeur open.

Renault zegt dat de faceliftmodellen aangepast zijn en dat de circkel verkleint is naar enkele meters.
De verzekering heeft max E250 vergoedt, dit omdat er geen braakschade was en je in geval auto-inbraak slechts voor dat maximale bedrag aan randartikelen verzekerd bent, dit was een ander verhaal als er aan mijn huis braakschade zou zijn :?

Al met al heeft het me een hoop gekost, het heeft me iig een nieuw slot opgelevert welke voor een veel betere reactie van alle sencoren zorgt!
Zelfs als ik de lampen laat branden hoor ik zowaar een stem die aangeeft dat ik ze vergeten ben!

Tot zover...
Gr. Arjan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht