Ik ben op zoek naar een ervaren monteur zijn mening.
Ik heb aan mijn Laguna 1.9 dci 120pk nieuwer model uit najaar 2001 een kapotte multiriem na slechts 200 km te hebben gereden
met een nieuwe riem.
Van de riem is in deze 200 km een rib afgescheurd en hij is daarna van de polie afgelopen. De afgescheurde rib is tussen de distributieriem
gekomen en deze is daardoor ontspannen, c.q. minder strak gaan zitten en waarschijnlijk ook nog een tandje versprongen.
Omdat ik toen direct ben gestopt is de schade waarschijnlijk niet groter dan de riemen vervangen, alleen vraag ik me af
waar de fout ligt.
Een verzekeringsexpert zegt dat de multiribriem er foutief opgelegd is, en de monteur zegt dat dit onmogelijk is, omdat de riem dan al veel
sneller (binnen enkele kilometers) kapot was gegaan. De monteur zegt dat het komt door een scheve poelie, of een poelie met een slag erin.
Hij heeft echter de riem laatst vervangen, waarom kijkt hij dan niet meteen die poelies na?
De verzekeringsexpert zegt dat het normaal is dat een as van de pomp van de stuurbekrachtiging een beetje speling heeft, en
dat het daar dus nooit aan kan liggen.
Wie kan mij vertellen waaraan dit kan liggen, en wie het dus bij het rechte eind heeft?
Ik zou a.s. donderdag met de auto op vakantie gaan, en dat kan nu waarschijnlijk niet, waardoor mijn kerst en die van mijn familie reeds
zo goed als verpest is!!
Ik stel alle positieve bijdragen zeer op prijs.
Een gedupeerde Renault rijder die er hard over aan het nadenken om een ander merk te gaan rijden.