HOW MUCH DO YOU WANT A ZOE WITH 300 KM RANGE?

Gebruikersavatar

Topic author
HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 4
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

HOW MUCH DO YOU WANT A ZOE WITH 300 KM RANGE?

Bericht door HarmOtten »

zoe-expnav.jpg.ximg.l_full_m.smart.jpg
This is what Renault is asking their customers.
Current Zoe’s drivers are being asked by email to say how much are they willing to pay to get a bigger battery that will give a 300 km real range.
Read more...

------------------------
Ik heb die mail (nog) niet gehad. Maar het is wel een interessante vraag. Want met deze vraag kun je er dus vanuit gaan, dat de grotere batterij ook voor de 1e generatie Zoe beschikbaar zal zijn!
Ben je bereid een hoger bedrag per maand te betalen?
of een eenmalig bedrag?
Wanneer krijg je dan die grotere batterij? (Hoe langer dat duurt, hoe lager de prijs, want de ontwikkelingen gaan nu razend snel)
Moet je je (batterij)verzekering dan ook bijstellen?
Gaat het gewicht van je Zoe ook omhoog? Moet er daardoor nog meer aan de auto worden aangepast? (Veren, schokbrekers, kentekenbewijs?)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: HOW MUCH DO YOU WANT A ZOE WITH 300 KM RANGE?

Bericht door Nivve »

Misschien beginnen ze eerst in Frankrijk om pas later in andere landen de vraag uit te zetten bij Zoe-eigenaren (of nog erger, het alleen bij de fransen houden). Ik heb in ieder geval nog geen email gezien.

Op zich wel een interessante vraag; de aanname dat we gratis een grotere accu zouden kunnen krijgen was toch wel een beetje wishful thinking blijkbaar (ik hoopte er stiekem op). Als ik zou kiezen zou ik denk eerder voor de vaste prijs gaan, ervanuit gaande dat de voorwaarden hetzelfde blijven (nog steeds vervanging bij 75% etc.). Dan zit er namelijk niet veel voordeel aan om de leaseprijs te verhogen en uiteindelijk meer dan de 5k te betalen ermee.
Maar dat zal in de mail wel duidelijekr uiteengezet zijn, hoop ik dan zo.
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ad van der Meer
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 348
Lid geworden op: 28 jul 2013 14:27
Actief als: particulier

Re: HOW MUCH DO YOU WANT A ZOE WITH 300 KM RANGE?

Bericht door Ad van der Meer »

Ik denk dat Renault moet begrijpen dat ik in 2018 geen elektrische auto koop met een 30 kWh accu. In 2018 wil ik een auto met een 60 kWh accu en een laadvermogen hoger dan 100 kW. Als die bij Renault niet te koop is (en ergens anders wel) dan zijn zij mij als klant kwijt.

Ik heb een Renault Zoe gekocht omdat dit de beste elektrische auto was die ik met mijn budget kon kopen. Ik denk niet dat een 30 kWh Zoe in 2018 aan mijn eisen voldoet.

Mochten elektrische auto's in 2018 toch niet aan mijn verwachtingen voldoen, dan wil ik best aan een update nadenken, echter...
Ik betaal geen cent meer aan huur voor een 30 kWh accu. Een 30kWh accu in 2018 is goedkoper dan een 22 kWh accu in 2013. Ook bijbetalen voor een 30 kWh accu "kommt nicht im Frage". Ik wil de accu best kopen, maar dan moet hij ook volledig mijn eigendom worden.

Ik ben van plan om op 31 maart om 08:00 met €1000,= bij de Tesla vestiging in Rotterdam voor de deur te staan. Ik denk dat zij met de Model 3 nog meer los gaan maken dan met de Model S. Alleen als Renault met een elektrische auto komt die enigszins in de buurt van de Model 3 komt, dan ben ik bereid om er over na te denken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 10
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: HOW MUCH DO YOU WANT A ZOE WITH 300 KM RANGE?

Bericht door zoe2goe »

Concurrentie is prima, houdt iedereen scherp. En hopelijk is niemand getrouwd met "zijn" automerk.

Karrevrachten mensen (die willens en wetens het contract zijn aangegaan) klagen steen en been over de lease (moet je eens op de Britse fora snorren, nog eens 100 x zo erg). En nu stellen ze in Frankrijk een paar marktvragen aan berijders, bijvoorbeeld, zou je voor een groter batterij bereid zijn meer lease te betalen? Of zou je de batterij willen kopen voor bedrag x? En meteen: 30 kW (huh? Ze spreken over dubbele echte range, 40-44 kW) is te weinig. In 2018 (huh??). Meer betalen EN hogere lease?? SCHANDE!!! Tuig! (Stond nergens. Die reactie overigens niet hier, maar wel in een ander forum, waar vervolgens iedereen op door-redeneerde).

Ik snap daar werkelijk niets van. De Zoe is de best verkochte full EV van Europa in 2015. Volgens mij hebben ze IETS goed gedaan, en ik denk niet dat ze van plan zijn het ineens zo maar op te geven (??) en de uitgezette vragen suggereren dat ook bepaald niet.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Casss
Donateur
Donateur
Posts in topic: 7
Berichten: 278
Lid geworden op: 02 jun 2014 22:08
Actief als: particulier

Re: HOW MUCH DO YOU WANT A ZOE WITH 300 KM RANGE?

Bericht door Casss »

@Ad van der Meer
Ik ben van plan om op 31 maart om 08:00 met €1000,= bij de Tesla vestiging in Rotterdam voor de deur te staan. Ik denk dat zij met de Model 3 nog meer los gaan maken dan met de Model S. Alleen als Renault met een elektrische auto komt die enigszins in de buurt van de Model 3 komt, dan ben ik bereid om er over na te denken.

Helemaal mee eens, overweeg ook om te Rotterdam de 31e maart om 07.30 uur? in de rij te gaan staan.
In dit draadje wordt zelfs gesuggereerd dat je het geld terug kunt krijgen als het uiteindelijke product je niet bevalt...? :think: waar ik maar niet van uit ga.
http://www.teslamotorsclub.com/showthre ... dje/page14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 9
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: HOW MUCH DO YOU WANT A ZOE WITH 300 KM RANGE?

Bericht door GertjanVB »

Ik denk dat Renault alles uit de kast moet halen om mensen in een ZOE te krijgen. Dus de vraagstelling is een open deur en overbodig: zorg dat het product OK is en de prijs zo laag mogelijk.
Als de vraag "wat heb je er voor over" toch gesteld wordt kan er natuurlijk gewoon antwoord gegeven worden (nee is ook een antwoord).
Mooi is dat de keuze wel ruimer wordt. Ik heb overigens de intentie om nog wel even door te blijven rijden met onze ZOE. Op enig moment zal de batterij aan vervanging toe zijn en dan zien we wel weer. Met de competitie op de loer moet het mogelijk zijn gunstige voorwaarden te kunnen bedingen.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 7
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: HOW MUCH DO YOU WANT A ZOE WITH 300 KM RANGE?

Bericht door renault15.17 »

Hmm, aangezien ik van plan ben de ZOE zeker 10 jaar in mijn bezit te houden, zou ik mogelijk wel een bedrag willen neertellen voor een "dubbele accu". Maar zeker geen € 5.000,-. Eigenlijk zou ik maximaal het bedrag willen betalen wat de 45 kWh versie meer gaat kosten dan de huidige 22 kWh versie. Maar dan met een bepaalde korting afhankelijk van het aantal maanden dat je al accuhuur hebt betaald.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ad van der Meer
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 348
Lid geworden op: 28 jul 2013 14:27
Actief als: particulier

Re: HOW MUCH DO YOU WANT A ZOE WITH 300 KM RANGE?

Bericht door Ad van der Meer »

@Cass
Die €1000,= krijg je alleen niet terug als Tesla failliet gaat.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1445
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: HOW MUCH DO YOU WANT A ZOE WITH 300 KM RANGE?

Bericht door larsdijkstra 16v »

Wat een negatief commentaar weer op iets dat goed en positief bedoeld is... Direct er weer boven op, ram bam. Zijn toch orienterende marktverkennende vragen? Goed verwoord zoe2goe :wink:
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 9
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: HOW MUCH DO YOU WANT A ZOE WITH 300 KM RANGE?

Bericht door GertjanVB »

Waar komt de info vandaan van €1.000,00 voor een Tesla Model3?
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015 23:01
Actief als: particulier

Re: HOW MUCH DO YOU WANT A ZOE WITH 300 KM RANGE?

Bericht door RudyH »

Wat ik me dan weer af vraag, wat gaan ze doen met de oude accu's.
Ik wil best de oude accu inlijsten en aan de muur hangen en 5000euro betalen voor een nieuwe ;-)

Maar als Tesla met de 30K auto komt dan wordt het het toch wel even nadenken of de ZOE niet ingeruild moet worden.
Ik wil best het uurloon betalen om de accu te laten vervangen, maar extra bij betalen voor een nieuwe accu nee. Daar betalen we toch al lease voor. Daarnaast heb ik voor woon werk verkeer niet meer km's nodig.

Stel dat je een zoe hebt van 2013 en €5000,- moet bijbetalen voor een nieuwe accu dan betekend dat je de oude accu gewoon afbetaald. Vervolgens lease je de nieuwe accu weer etc. etc. Dat lijkt me een beetje krom tenzij ik de oude accu mag houden dan heb ik er helemaal geen problemen mee.
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015 23:01
Actief als: particulier

Re: HOW MUCH DO YOU WANT A ZOE WITH 300 KM RANGE?

Bericht door RudyH »

GertJan, is voor reserveringen kosten van de nieuwe Tesla en verplicht je tot niks mocht het blijken dat de ZOE minder waard is dan je denkt ;-)

EDIT: overigens kan ik er niks over vinden op de Tesla site. Allen over Model X en deze heeft een reservering bedrag van €4000,-
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Casss
Donateur
Donateur
Posts in topic: 7
Berichten: 278
Lid geworden op: 02 jun 2014 22:08
Actief als: particulier

Re: HOW MUCH DO YOU WANT A ZOE WITH 300 KM RANGE?

Bericht door Casss »

Elon Musk schrijft op 11 feb op zijn twitter account:
Model 3 reservations ($1000 down) will be accepted in Tesla stores on March 31 and online April 1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BB-One
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 363
Lid geworden op: 24 apr 2014 20:23
Actief als: particulier

Re: HOW MUCH DO YOU WANT A ZOE WITH 300 KM RANGE?

Bericht door BB-One »

Volgens mij mis ik wat...
Iedereen rijdt op dit moment al dan niet naar tevredenheid de renault zoe. Renault heeft er voor gekozen om de accu's niet te verkopen, of dat slim is van Renault weet ik niet, maar dat was het verhaal toen je de zoe kocht.
Renault stelt nu de vraag, jij hebt nu een product met een bepaalde maandprijs, wil je daar meer mee kunnen dan je nu kan? Ja, hoeveel wil je daar extra voor betalen?
Niets meer en niets minder, waarom vol de huur constructie aanvallen, dat is niet de vraag die gesteld wordt. Huurconstructie wist je van en heeft zijn voordelen, maar ook zijn nadelen. Voordeel goedkopere aanschaf, rij je er maar 4 jaar in per saldo wellicht voordeliger, aanschafkosten laag. Accu kapot --> nieuwe accu. Nadeel, kost je maandelijks geld, zorgt voor een lagere (?) inruilwaarde, omdat de eventuele koper ook zo'n huurcontract aan moet gaan.

Hier thuis even gevraagd aan mijn vrouw hoeveel zij extra per maand zou willen betalen om 300 echte km's te kunnen rijden op een lading.... Schrok ik van (heb haar gezegd dat nooit maar dan ook nooit aan Renault te vertellen ;-) Zij kwam namelijk met een bedrag van ruim boven de 50 euro per maand extra(!). Zover zou ik niet willen gaan, maar een bedrag van 25 euro per maand extra zou ik niet gek vinden...
Als ik dan de oude accu nog mag houden voor opslag van (zonne)stroom hier thuis... dan ben ik helemaal om.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: HOW MUCH DO YOU WANT A ZOE WITH 300 KM RANGE?

Bericht door OlafH »

Oude accu houden kun je natuurlijk vergeten... nieuwprijs minus de betaalde termijnen zou redelijk zijn. Wat betreft de inruilwaarde blijft deze naar mijn inschatting beter op niveau dan auto's met een gekochte accu. Persoonlijk zou ik nooit mijn vingers willen branden aan een 5 jaar oude of nog oudere EV, waarvan je niet weet wanneer de accu aan de beurt is. Dan liever ook op een tweedehands een maandbedrag zodat je ontzorgd bent wat betreft het duurste onderdeel. Op zich zou ik ook best wat meer willen betalen voor een forse range verbetering. Maar dan moeten ze inderdaad op tijd én met een fatsoenlijk voorstel komen in het licht van de naderende Model 3.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jsj
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 427
Lid geworden op: 08 jul 2014 12:24
Actief als: particulier

Re: HOW MUCH DO YOU WANT A ZOE WITH 300 KM RANGE?

Bericht door Jsj »

Ik wil alleen een grotere accu als het me niets of heel weinig extra kost. De range is 95 procent van de gevallen voldoende voor mij. Moet ik echter ver dan hebben we nog een fijne ICE. Dan wordt die ook nog eens warm..

De volgende auto over een jaar of 3 is een Ampera-E of Tesla 3. Of wat er nog maar op de markt komt komende 3 jaar.

De Zoe is dan afgeschreven naar 0,- en alles wat ie dan nog opbrengt is mooi meegenomen. Heb ik toch goedkoop gereden.

Tot die tijd rij ik met veel plezier rond. En ach die lease van die accu wordt automatisch afgeschreven, daar merk ik weinig van...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

VanAssen
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 476
Lid geworden op: 30 mei 2014 20:11
Actief als: particulier

Re: HOW MUCH DO YOU WANT A ZOE WITH 300 KM RANGE?

Bericht door VanAssen »

Met Jsj eens.
Een grotere accu tegen een minimale aanpassing (verhoging) in de huur mag.
Ik kan met de huidige range prima uit de voeten (160km woon werk verkeer per dag), maar een beetje meer over zou niet slecht zijn.
Onze Zoe gaat voorlopig nog mee, zeker tot dus de nieuwe generatie accu's (2017/2018) komen.
Of het dan een geheel nieuwe (upgraded Zoe versie) wordt of alleen de accu wissel, wanneer mogelijk,zien we dan wel.
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 4
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: HOW MUCH DO YOU WANT A ZOE WITH 300 KM RANGE?

Bericht door HarmOtten »

Sinds ik dit draadje heb gestart, heb ik nagedacht wat mijn antwoord op de vraag zou zijn.
Omdat ik met mijn reizen door Europa aardig wat ervaring op langere afstanden heb opgedaan, weet ik hoe handig het zou zijn om een accu met meer capaciteit te hebben. Een grotere accu zorgt namelijk niet alleen voor een grotere range, je kan daarmee in een aantal gevallen ook sneller laden. Dat wil zeggen, het maximale oplaadvermogen zal minder snel beperkt worden, waardoor je langer met 43kW kan blijven laden. Ook het regeneratief vermogen zal minder snel worden beperkt. Oftewel het algehele gebruiksgemak zal worden verhoogd.
Dus, ja, ik wil heel graag een Zoe met 300km+ range.
Wat heb ik daarvoor over?
Ten eerste moet je goed bedenken dat de prijs van accu's per kWh steeds lager wordt. Oftewel, als je geen grotere accu hoeft, zou de maandprijs eigenlijk geleidelijk moeten zakken! Met dat in gedachten zou de meerprijs per maand, of een eventueel bedrag ineens, niet zo hoog hoeven zijn. Hoe hoog, is nu lastig te zeggen. Dat hangt o.a. af van de concurrentie op dat moment.
Het waarschijnlijke feit dat Renault de grotere batterij überhaupt voor de bestaande Zoe's beschikbaar zal stellen, vind ik zeer positief. Ze hadden ook kunnen kiezen om alleen nieuwe Zoe's er mee uit te rusten.
Ik ben in ieder geval heel benieuwd wat er uiteindelijk zal gebeuren.
Als de prijs goed is, dan kunnen we met onze Zoe's dus nog veel langer genieten van de 3-43kW Chameleon lader :D.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 7
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: HOW MUCH DO YOU WANT A ZOE WITH 300 KM RANGE?

Bericht door renault15.17 »

Het waarschijnlijke feit dat Renault de grotere batterij überhaupt voor de bestaande Zoe's beschikbaar zal stellen, vind ik zeer positief. Ze hadden ook kunnen kiezen om alleen nieuwe Zoe's er mee uit te rusten.
Ik ben in ieder geval heel benieuwd wat er uiteindelijk zal gebeuren.
Alhoewel het nu nog maar in de onderzoeksfase zit denk ik, ben ik het met je eens. Dit alleen al is erg positief. En ook ik ben erg benieuwd. Misschien koop ik tegen die tijd wel een andere gebruikte ZOE om er een grotere accu in te leggen en houd ik de huidige wel lekker zoals die is. :D :dance:
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: HOW MUCH DO YOU WANT A ZOE WITH 300 KM RANGE?

Bericht door Nivve »

Ik vind het vooral positief omdat je de Zoe dan echt op kan rijden (zeg 15 jaar of zo?) terwijl het geen straf hoeft te zijn met je 140 km range terwijl iedereen al met 300+ aan het rondrijden is.

Het makkelijkst is als ze de meerwaarde van de nieuwe batterij in een verhoging van de lease stoppen. Maakt de half-lease half-koop constructie niet nog ingewikkelder dan het al is. Want als je dus 5k bijbetaald, dan zou dus toch 1/3 van de accu jouw eigendom zijn (Waar betaal je anders voor? Het wisselen zelf? Het hebben van de optie?).
Het lijkt mij niet nodig om de huidige constructie te veranderen.

Overigens is deze optie misschien wel voordelig voor de afschrijving van de auto. Alle andere EVs zullen sterk in waarde dalen als 300 de norm is (nou ja, nu al...), maar als je met een tweedehands Zoe dat ook kan hebben... Ik zie de mogelijkheden voor mensen die niet gelijk de 300+ auto's nieuw kunnen betalen. Als het dan ook nog eens alleen een extra leasebijdrage is, is het een lage instap tot die hogere categorie. (edit: Ik zie nu dat tijdens het typen Renault15.17 hetzelfde idee had :mrgreen: )
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Casss
Donateur
Donateur
Posts in topic: 7
Berichten: 278
Lid geworden op: 02 jun 2014 22:08
Actief als: particulier

Re: HOW MUCH DO YOU WANT A ZOE WITH 300 KM RANGE?

Bericht door Casss »

Boeiend om te zien hoe bij 'onze buren' de spanning toeneemt nu volgende week donderdag, de 31e dichterbij komt.
Het is daar wel 'eigen volk eerst' (current owners, existing customers will get priority) qua bestelling van een 'car with 300 km range' https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... 03/page-18
(van een over muren glurende Zoe rijder.... :naughty: )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Casss
Donateur
Donateur
Posts in topic: 7
Berichten: 278
Lid geworden op: 02 jun 2014 22:08
Actief als: particulier

Re: HOW MUCH DO YOU WANT A ZOE WITH 300 KM RANGE?

Bericht door Casss »

3rd-Party Nissan LEAF Battery Pack Upgrades — Doubling To 48 kWh
OP de site http://evobsession.com/hybrid-industrie ... -for-6500/
Dit bedrijf verzorgt dat http://hybridindustries.webs.com/
Vraag: iemand ergens op internet ergens in wereld al een Zoe tegengekomen met een dergelijke opgrade ? :dance: Lijkt me geweldig...

Electric Vehicle Battery Systems
$6500 with 2-4 year no hassle warranty
2011-2014 Nissan Leaf Battery System
24KWHR battery added to the factory battery making 48KWHR total, 80 miles is factory range, now upgrading to 160 miles total no extra computers or chargers necessary. The additional battery system will mount in the trunk in a custom enclosure. The additonal battery will charge using the factory charger nothing else required. This system will make the car much more reliable, no range anxiety, no issues.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 9
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: HOW MUCH DO YOU WANT A ZOE WITH 300 KM RANGE?

Bericht door GertjanVB »

Wel koplampen bijstellen?
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: HOW MUCH DO YOU WANT A ZOE WITH 300 KM RANGE?

Bericht door PieterZoe »

Ik wacht op de vervanging in 2017

Sent from my SM-N910F using Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BB-One
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 363
Lid geworden op: 24 apr 2014 20:23
Actief als: particulier

Re: HOW MUCH DO YOU WANT A ZOE WITH 300 KM RANGE?

Bericht door BB-One »

Ik heb het Renault al eens voorgesteld om een extra batterypack te leveren die in de kofferbak zou passen voor die keren dat je net wat meer range nodig zou hebben. Maar dat werd te zwaar om te tillen. Op mijn reactie dan laat ik het toch altijd in de kofferbak liggen heb ik niets meer gehoord....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jsj
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 427
Lid geworden op: 08 jul 2014 12:24
Actief als: particulier

Re: HOW MUCH DO YOU WANT A ZOE WITH 300 KM RANGE?

Bericht door Jsj »

Lijkt me voor de wegligging niet top...

In een snelle bocht komt de kont je voorbij...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BB-One
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 363
Lid geworden op: 24 apr 2014 20:23
Actief als: particulier

Re: HOW MUCH DO YOU WANT A ZOE WITH 300 KM RANGE?

Bericht door BB-One »

Zeg 10 kWh erbij is ongeveer 100 tot 150 kilo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015 23:01
Actief als: particulier

Re: HOW MUCH DO YOU WANT A ZOE WITH 300 KM RANGE?

Bericht door RudyH »

Dat zijn 2 volwassen personen met normaal gewicht. Nou mijn zoe rijdt nog steeds goed met 2 man achterin en ook door een bocht. Denk dat je van die extra kg's niet zoveel merkt als je normaal rijdt.
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: HOW MUCH DO YOU WANT A ZOE WITH 300 KM RANGE?

Bericht door OlafH »

Als je die 2 in je kofferbak zet (achter je achteras dus) en je neemt een rotonde lekker stevig, dan piep je wel anders ;-)
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: HOW MUCH DO YOU WANT A ZOE WITH 300 KM RANGE?

Bericht door PieterZoe »

Anders die 2 wel!

Sent from my SM-N910F using Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015 23:01
Actief als: particulier

Re: HOW MUCH DO YOU WANT A ZOE WITH 300 KM RANGE?

Bericht door RudyH »

Rijden jullie ZOE stations? Ik krijg geen 2 volwassen in mijn kofferbak.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: HOW MUCH DO YOU WANT A ZOE WITH 300 KM RANGE?

Bericht door OlafH »

Klep open, spanbandje, krijg je er misschien wel 3 in.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 9
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: HOW MUCH DO YOU WANT A ZOE WITH 300 KM RANGE?

Bericht door MartijnEV »

Zoe station, leuk idee...!


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 9
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

HOW MUCH DO YOU WANT A ZOE WITH 300 KM RANGE?

Bericht door MartijnEV »

In de enquête staat overigens letterlijk dat het voor de vervanging voor een nieuwe batterij OF ("soit") een éénmalige betaling wordt OF ("soit") een maandelijks bedrag extra.

Dat klinkt best goed. 48 maanden maal ruim honderd euro is ook 5000 euro. Dan ben je in 4 jaar al break-even.

Afbeelding
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GillettiNo
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 82
Lid geworden op: 08 feb 2016 12:23
Actief als: particulier
Locatie: Wilnis

Re: HOW MUCH DO YOU WANT A ZOE WITH 300 KM RANGE?

Bericht door GillettiNo »

Zat even te surfen, en op de site van Athlon carlease zijn de nieuwe ZOE's al beschikbaar! :mrgreen:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-Wijnand-
2014 Zoe Intens vendu dec 2016
.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in