Grand Scenic raam mechanisme weer defect

Voor technische onderwerpen die niet in één van bovenstaande categorieën te vangen zijn.
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Aragon
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 mei 2007 09:47

Grand Scenic raam mechanisme weer defect

Bericht door Aragon »

Het LV raam mechanisme is onder garantie vervangen.
Deze week is ook het mechaniek van het RA raam defect geraakt. Valt spontaan naar beneden.
Weet iemand of Renault dit vaker voorkomend euvel onder een extra garantie regeling laat vallen ?
Volgens de garage moet het hele mechanisme vervangen worden en kan niet alleen een klein onderdeeltje verangen worden. Heeft iemand hier ervaring mee : wat is eigenlijk het echte probleem ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avantime-fan
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 59
Lid geworden op: 12 dec 2005 19:57
Actief als: particulier
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door avantime-fan »

herkenbaar probleem. Het is 1 keer voorgekomen bij onze Scénic.
In dit geval was er kortsluiting onder de bestuurdersstoel. Toen is ook het hele mechanisme vervangen.
Renault Scénic 1.6 16V Authentique Comfort 2005.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Aragon
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 mei 2007 09:47

Bericht door Aragon »

Het raammacheniek is inmiddels vervanger door de dealer.
Hoewel de auto 3 jaar oud is, valt de reparatie in een coulance regeling.
Er gaan er duidleijk te veel defect !!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fritzzz
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 jun 2008 22:21

Bericht door fritzzz »

Natuurlijk kan dit wel apart vervangen worden. Ik heb sinds anderhalve week een Grand Scenic. Zaterdag viel het linkervoorraam opeens naar beneden. 's middags gelijk gekeken wat er aan de hand was. Een afgebroken klemmetje waar de ruit aan vast zit. Vandaag een nieuwe gehaald bij de dealer (een setje voor 4,17 euro) en het er vanavond weer even opgezet. Wel even pielen, maar niets ingewikkelds. Het lastigste is de bekleding er netjes af te krijgen. en weer erop natuurlijk.

Fritzzz

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Berichten: 16029
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Bericht door mechanic »

Is zelfs een hele tijd een terugroep-actie voor geweest!
Daarbij werden bij alle 4 de mechanismes de klemmen vervangen, voor het type met een schroef!
Als de kabel al door het mechanisme gekruld is, moet het wel compleet vervangen worden. Maar vaak zoals hierboven al gezegd voldoet alleen het klemmetje.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Zuma
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 265
Lid geworden op: 18 mar 2009 17:50

Bericht door Zuma »

Ik ben wel geinteresseerd in die terugroep actie! Ik heb namelijk een Grand Scenic waarbij ook het raam naar beneden is gevallen. Het is bij mij alleen nog onduidelijk of het dat bewuste klemmetje is of dat de kabel stuk was. In ieder geval zei de dealer dat ik nog mogelijk onder de coulance regeling val omdat ik nog net onder de 150.000 km zit.

Het eerste wat door mij hoofd schoot was: Hè een coulance regeling? Dan is er een structureel probleem met die raammechanismen. Wat als er een andere naar benden valt na die 150.000 km? Dan is Renault niet meer zo vriendelijk... Dus ik vraag of er een terugroepactie voor is geweest (denk ik dan laat ik ze gelijk alle vier doen als dat bij mij nog niet is gebeurd om een of andere reden). De dealer zegt nee, die is er niet geweest er is alleen een coulance regeling tot 150.000.....

Dus ik wil me even wapenen voordat ik genaaid wordt met slechts een herstelde raam terwijl de rest nog potentieel zo naar beneden kan kletteren boven de 150.000 km....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Berichten: 16029
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Bericht door mechanic »

Terugroepactie is er wèl degelijk geweest, echter moet je auto dan voldoen aan een bepaald bouwjaar, etc. Dit weet ik zo ook niet uit het hoofd, een fatsoenlijke dealer kan je dit gewoon zo vertellen.
Coulance regeling is inderdaad dat er een gedeelte van het onderdeel/rep. vergoed wordt door renault, maar dan nog kan je zelf flink lappen.
Als je buiten alle regelingen valt, kan het geen kwaad om te controleren of er al nieuw type klemmetjes gemonteerd zijn, en zo niet deze nieuwe te monteren. Mocht je het zelf niet lukken, regio eindhoven kan ik het zo voor je doen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Zuma
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 265
Lid geworden op: 18 mar 2009 17:50

Bericht door Zuma »

Ik laat het controleren of er juiste klemmetjes opzaten. Coulance regeling ga ik niet krijgen... omdat ik de auto via de tussenhandel had gekocht.

Dealers.... De auto is altijd dealer onderhouden geweest en alleen door een lease maatschappij verkocht en niet via een dealer. Boeven zijn het.

De dealer gaf an dat de terugroepactie niet voor mijn auto gold (niet de juiste range). Maar als er geen goede klemetjes opzitten dan weet ik voldoende en al helemaal als mijn raammechanisme helemaal kapot is gegaan door zo'n klemmetje. Dan kan de dealer mijn clandizie shacken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Zuma
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 265
Lid geworden op: 18 mar 2009 17:50

Bericht door Zuma »

Raammechanisme is compleet vervangen wat er nu precies mis was nog steeds geen exact idee. Er was iets mis met de kabel en de motor. In ieder geval zitten er op mijn wagen goede klemmetjes.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jooph
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 1
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 jun 2009 13:53

Bericht door jooph »

Is bij mij ook gebeurd. Omdat de dealer failliet is en het toch wel koud was om naar een dealer 50km verder te rijden, naar een algemene garage gegaan. Onderdeel moest besteld worden, na 3 dagen erin gezet, kosten 300 euro Kassa! Er was dus een coulance regeling, en terugroep voor bepaalde types ed, maar ik heb fijn betaald.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Jules
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 1
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 feb 2009 15:16

klemmetje

Bericht door Jules »

hoi,
ook mijn raam viel gisteren ineens naar beneden,naar de dealer geweest maar daar kan ik het losse klemmetje niet kopen,alleen compleet mechanisme a 200 euro.
iemand een idee waar ik het klemmetje wel los kan halen?

Jules

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht