Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Prachtige wagen maar voor dat geld ...geniet ik liever nog wat van mijn Talisman
Jammer dat jij, door je problemen met je auto, er waarschijnlijk anders over denkt.
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit
Klinkt gek maar desondanks, als alles goed gaat en serieus wat door m'n vingers kijk en watten in m'n oren stop. Moet ik eerlijk toegeven dat ik 'm wel ergens waardeer. Ik blijf 'm verbazend klein vinden voor z'n buitenmaten maar daar kan ik nu voor 5jr ofzo mee leven. Ik rij er best graag mee ! En steeds krijg ik 'n glimlach op m'n gezicht als ik 'm zie
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]
Allemaal geprobeerd. Tis een slak op de weg. Denk niet dat er in 2016 een slomere auto geleverd is dan de talisman 1.5dci edc. De Duster trekt me er uit. :,(
Ik heb ook de 1.5dci edc maar nog niet de top geprobeerd te bereiken. Toch maar eens proberen want ik lees vaker dat 177 de grens is terwijl 190 in de folder staat. Het is een zuinige instapdiesel, dat is een feit, maar deze underperformance heb ik nog nooit eerder bij een auto gezien. Ik heb al ruim 20 auto's gehad en dat waren vnl diesels. Maar de meters gaan volgens mij wel maximaal en ik zal er de komende dagen eens op letten. Met de caravan erachter gaat Nm vol 100% terwijl Pk achterblijft; dat is verklaarbaar.
ppoetsma schreef:Ik heb ook de 1.5dci edc maar nog niet de top geprobeerd te bereiken. Toch maar eens proberen want ik lees vaker dat 177 de grens is terwijl 190 in de folder staat. Het is een zuinige instapdiesel, dat is een feit, maar deze underperformance heb ik nog nooit eerder bij een auto gezien. Ik heb al ruim 20 auto's gehad en dat waren vnl diesels. Maar de meters gaan volgens mij wel maximaal en ik zal er de komende dagen eens op letten. Met de caravan erachter gaat Nm vol 100% terwijl Pk achterblijft; dat is verklaarbaar.
Zou je dit en je 0-100 sprint eens willen testen? Dit doe je dmv de flitsmeister app. Ik vermoed dat ze het allemaal hebben en dan moeten er meer mensen een klacht bij RN NL deponeren zoals bij de tce 200. Dan komt er wellicht schot in de zaak.
En die 177km is op de teller. Gps is het slechts 173km pu. Slomer dan een nieuwe Twingo in zowel de sprint als top.
Ik heb afgelopen week 200km/h gehaald in Duitsland, volgeladen en met dakkoffer op. Vond het wel hard genoeg. Heb een estate tce150. Minder beladen en zonder dakkoffer moet hij nog wel ietsje harder kunnen vermoed ik. Zat nog wel wat overschot in.
ppoetsma schreef:Ik heb ook de 1.5dci edc maar nog niet de top geprobeerd te bereiken. Toch maar eens proberen want ik lees vaker dat 177 de grens is terwijl 190 in de folder staat. Het is een zuinige instapdiesel, dat is een feit, maar deze underperformance heb ik nog nooit eerder bij een auto gezien. Ik heb al ruim 20 auto's gehad en dat waren vnl diesels. Maar de meters gaan volgens mij wel maximaal en ik zal er de komende dagen eens op letten. Met de caravan erachter gaat Nm vol 100% terwijl Pk achterblijft; dat is verklaarbaar.
Zou je dit en je 0-100 sprint eens willen testen? Dit doe je dmv de flitsmeister app. Ik vermoed dat ze het allemaal hebben en dan moeten er meer mensen een klacht bij RN NL deponeren zoals bij de tce 200. Dan komt er wellicht schot in de zaak.
En die 177km is op de teller. Gps is het slechts 173km pu. Slomer dan een nieuwe Twingo in zowel de sprint als top.
Sprint 0-100 in Comfort is 15.0 sec en in Sport 14.0. Ik was de enige inzittende, geen noemenswaardige bagage en de tank zat 3/4 vol. Geen idee of Flitsmeister de getallen afrondt of dat het toevallig ronde seconden zijn.
Veels te traag dus zoals
Ik al vermoedde Zijn ze allemaal begrensd op koppel. Franse bastards. Vriend v me heeft Instap Passat. Geen gezeik, alles werkt en rijdt me compleet zoek in de sprint als snelweg. Had ik maar.....
Frankko schreef:Veels te traag dus zoals
Ik al vermoedde Zijn ze allemaal begrensd op koppel. Franse bastards. Vriend v me heeft Instap Passat. Geen gezeik, alles werkt en rijdt me compleet zoek in de sprint als snelweg. Had ik maar.....
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
.....bij moeder thuis gebleven?
Renault Talisman grandtour 225 pk Initiale Paris 2021 Highland Grey
Ik heb het even terug gerekend voor 110 PK en er van uit gaande dat de TM een zelfde luchtweerstand heeft als de in het voorbeeld gebruikte Corvette (hetgeen niet zo zal zijn denk ik).
Met 110 PK kun je dan een topsnelheid behalen van max 218,9 Km/h.
Let wel dat heb je alleen al nodig om de luchtweerstand te overbruggen dus je hebt nog extra vermogen nodig voor de rol weerstanden. In werkelijkheid zal de top snelheid (van de 110 PK) dus beduidend onder de 218 km/uur liggen.....
jefb schreef:Daar gaat het toch helemaal niet over, berenbrug, en dat weet je maar al te goed. Het gaat over niet krijgen wat beloofd is.
Dat krijg je nergens, of heb je al ooit eens met gelijk welke auto, het minimumverbruik gehaald wat staat opgegeven door de constructeur? Tuurlijk niet.
Renault Talisman grandtour 225 pk Initiale Paris 2021 Highland Grey
Zeg dat wel zeg. Is gewoon een wanprestatie en komt niet in de buurt v d specs. 3.2 sec te traag naar 100 en top 17km te traag. Dat ie niet vliegt weet Mn imbeciele neefje ook maar hij is op koppel begrensd. Kan wel harder maar of bak kan t niet aan of iets met emissie.
Naar aanleiding van de diverse contacten die wij inmiddels hebben gehad, heb ik contact opgenomen met onze manager Techline, Garantie en Customer Care.
Onze Techline heeft wederom met Frankrijk contact opgenomen en ook zelf een test uitgevoerd m.b.t. de accelaratie.
De uitkomst hiervan geeft toch aanleiding om uw auto aan een nader onderzoek te onderwerpen door onze Techline.
Hiertoe zult u de auto dan beschikbaar moeten stellen en zullen wij uiteraard voor vervangend vervoer zorgdragen die dag.
Indien u hieraan wilt meewerken dan hoor ik dat graag van u. Wij zullen uw dealer hier dan over informeren. En dan kan uw dealer, Munsterhuis Enschede, in overleg met u een afspraak maken met onze Techline.
Frankko schreef:Naar aanleiding van de diverse contacten die wij inmiddels hebben gehad, heb ik contact opgenomen met onze manager Techline, Garantie en Customer Care.
Onze Techline heeft wederom met Frankrijk contact opgenomen en ook zelf een test uitgevoerd m.b.t. de accelaratie.
De uitkomst hiervan geeft toch aanleiding om uw auto aan een nader onderzoek te onderwerpen door onze Techline.
Hiertoe zult u de auto dan beschikbaar moeten stellen en zullen wij uiteraard voor vervangend vervoer zorgdragen die dag.
Indien u hieraan wilt meewerken dan hoor ik dat graag van u. Wij zullen uw dealer hier dan over informeren. En dan kan uw dealer, Munsterhuis Enschede, in overleg met u een afspraak maken met onze Techline.
Ja kan hem wel delen. Techline is niet geweest maar ze hebben een monteur van de dealer de acceleratie laten testen en deze kwam tussen de 13,5 en 14sec uit. (Opgaaf is 11,8) Vreemd want ik kom iedere keer op 15sec rond uit maar goed. Antwoord is dat ze software matig niets kunnen aanpassen.
Over de begrensde topsnelheid praten ze niet over terwijl dit de oorspronkelijke klacht is. Het is vechten tegen de bierkaai bij dit bedrijf dus geef t op.
Auto rijdt op zich prima maar gezien het A4’tje vol met problemen zien ze mij niet weer terug.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
na jaren de Laguna te hebben gehad nu de overstap gemaakt naar de Talisman.
nu vroeg ik mij af iemand weet waar ik een werkplaatshandboek kan vinden of aan kan schaffen.
ik ben benieuwd naar jullie reactie.
Weet iemand hoe het in zijn werk gaat met de dagrijverlichting (drl)van een talisman estate intense uit 2016 ?
als het onderste gedeelte defect is , klopt het dat de strook in koplamp zelf het ook niet doet ?
zijn links en rechts apart...
Ik ben benieuwd naar jullie ervaring als collega Talismanrijders met opvallend onderhoud. Olie verversen, banden en accu vervangen geloof ik wel. Ook ging het kort na de introductie veel over electronica. Maar wat nou als de volledige koppeling en...
After updating Easylink, my wireless charger stopped working. Could someone assist me? Where can I find this function in DDT4All? Or is it just a coincidence?
Beste forumleden, aangezien jullie de meeste ervaring hebben met dit model, alle type motoren en versnellingsbakken denk ik dat jullie een beter advies kunnen geven dan de meeste garages. (uitzonderingen daar gelaten)
Bij deze bied ik mijn tuningbox van Elia aan.
Deze box werkt volgens plug and play en is heel eenvoudig aan te sluiten.
Overigens ook geschikt voor de Talisman 1,6 TCE en de Espace 1,6 TCE.