Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Ik heb sinds vandaag m'n Talisman terug (1.6DCI160) de auto reageert bij mij trager dan voorheen en die was al niet snel?
Vermoedelijk is daar ook een update gebeurd voor de 1.6?
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]
Twee weken geleden nog in Duitsland geweest, maar de 1.5 DCI EDC is een bloedirritante auto om daar mee te rijden. Vorige week door België en Frankrijk - stukje rustiger rijden - was weer prima. Als een injectoren update kan worden doorgevoerd, verbetert dat de auto aanzienlijk.
Renault Talisman DCI 110 EDC Intens
Pack rundleder Rivièra Marron
Pack winter Intens
Pack cruising
Easy life pack
8,7" navigatie
Panoramadak
Ghia schreef:Ik heb sinds vandaag m'n Talisman terug (1.6DCI160) de auto reageert bij mij trager dan voorheen en die was al niet snel?
Vermoedelijk is daar ook een update gebeurd voor de 1.6?
Er zou een update zijn voor de 1.6 dCi maar blijkbaar heb jij die niet gehad...
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”
ppoetsma schreef:Dat heb ik ook begrepen, eindelijk volgens de specs. Maar is bijvoorbeeld de koppel ook toegenomen?
Het gaat allemaal net wat vlotter dan voorheen. O-100 is nu ongeveer 13 sec. en voorheen 15sec. Vooral de tussensprintjes zijn sneller voor mijn gevoel en dat vind ik belangrijker.
Ook een update gehad, top was 173, nu kunnen doortrekken tot 186 en er was nog ruimte (helaas nog niet tot de top kunnen testen ivm drukte op de Autobahn).
Voelt ook of het koppel beter is.
Ze gaven aan dat het een verplichte update (callback) is.
Motor moest afkoelen tot 40 graden voordat ze konden updaten, bandenwissel duurde daardoor 3 uren
Vanaf 1 juni 2017:
Talisman Estate 110 EDC Intense - Gris Cassiopee - Bose 8,7" met CarPlay - Pack Winter Intense - Easy Life Pack - Pack Cruising - (software 3.3.16)
PaulZ schreef:Ook een update gehad, top was 173, nu kunnen doortrekken tot 186 en er was nog ruimte (helaas nog niet tot de top kunnen testen ivm drukte op de Autobahn).
Vandaag even kunnen testen, bij 193/194 is het op. Is zo’n 20 km/h sneller met de nieuwe software.
De laatste kilometers kruipen heeeel langzaam omhoog tot de top.
Vanaf 1 juni 2017:
Talisman Estate 110 EDC Intense - Gris Cassiopee - Bose 8,7" met CarPlay - Pack Winter Intense - Easy Life Pack - Pack Cruising - (software 3.3.16)
Eerlijk gezegd nog geen topsnelheid getest met mijn Talisman (vind hem ook niet stabiel aanvoelen op hogere snelheid, zelfs in sportstand).
Wel een 180gehaald. Dat is toch al iets
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]
Zit momenteel in midden Italië op zo’n 1300km van huis. Heb in Duitsland lange tijd weer snelheden gereden van 180-200km/hr. Topsnelheid niet getest met mijn vrouwtje naast mij
Auto gedraagd zich voorbeeldig in deze reisomstandigheden
Ik heb op deze reis nog GEEN ENKELE Talisman gezien! Wist niet dat we zo exclusief reden
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit
Ben thuis gekomen na een (vakantie)rit van bijna 4000km en heb nog twee andere Talismannen gezien...
Gisteren in Duitsland kunnen doorgaan tot 230 km/hr en dat ging vrij vlot, de wagen gedroeg zich goed op die snelheid.
Niet lang kunnen aanhouden wegens verkeer, er zat nog iets meer in denk ik dus die 235-240 km/hr moet haalbaar zijn.
Dit was in sportstand en pittig detail, als ik tot bij een snelheid van 200km/hr een kickdown deed, dan schakelde de versnellingsbak nog terug naar 6de, boven de 200 km/hr niet meer en bleef hij in 7de versnelling.
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit
3 weken geleden in Duitsland 230 gereden met mijn Talisman IP Estate 200pk
Toen moest ik in de remmen door iemand die me niet zag aankomen en met 140 ging inhalen.
Ik denk dat ie anders de 240 had gehaald.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
Renault Talisman Estate TCe 200 EDC Initiale Paris Full Options White met 19" Intens wielen
Hallo allemaal, toch even geregistreerd om een vraag te stellen, ik was bij de garage en vroeg of er een " injector update" was maar die beste meneer wist van niks voor mijn 1.5 edc talisman. Heb de auto nog niet op top snelheid kunnen testen auto is van 04-2018. Kan ik ergens naar verwijzen? of dat ze het bij een andere dealer kunnen navragen? volgens de computer van de dealer was er geen update.. hele update kennen ze niet trouwens.
Ik denk dat je een paar zaken door elkaar haalt. In 2017 was er een update voor de 200PK modellen van de Talisman. Dit betrof overigens modellen uit een bepaalde periode. Volgens mij is dat allang opgelost.
Knippie schreef:Ik denk dat je een paar zaken door elkaar haalt. In 2017 was er een update voor de 200PK modellen van de Talisman. Dit betrof overigens modellen uit een bepaalde periode. Volgens mij is dat allang opgelost.
Dit was ook bij de 1.5 dCi EDC het geval, deze bleven ergens in de 170 steken. Waren volgensmij wel eerdere bouwjaren.
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk
Knippie schreef:Ik denk dat je een paar zaken door elkaar haalt. In 2017 was er een update voor de 200PK modellen van de Talisman. Dit betrof overigens modellen uit een bepaalde periode. Volgens mij is dat allang opgelost.
Dit was ook bij de 1.5 dCi EDC het geval, deze bleven ergens in de 170 steken. Waren volgensmij wel eerdere bouwjaren.
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Klopt ze bleven steken op 177km p/u en de update injectoren heeft dit verholpen. Deze klacht niet weer voorbij zien komen dus neem aan dat de 2018 modellen dit probleem niet kennen.
Heb een 2018 model talisman station 1.5 edc. En kan melden dat deze blijft steken op 177 berg af... naar welke dealer kan ik mijn dealer laten bellen? Aangezien ze er zelf niks van af weten? Of zou Renault Nederland dit ook moeten weten?
sen schreef:Heb een 2018 model talisman station 1.5 edc. En kan melden dat deze blijft steken op 177 berg af... naar welke dealer kan ik mijn dealer laten bellen? Aangezien ze er zelf niks van af weten? Of zou Renault Nederland dit ook moeten weten?
RN NL weet hier gewoon van. Bij Munsterhuis Enschede hebben ze die van mij gefixt. Was een landelijke terugroepactie meen ik mij te herinneren.
Voorheen kwam ik met mijn Talisman estate 1.5 dci EDC ook niet verder dan 177 km/h. Vlakke weg of lange helling naar beneden maakte niet uit. Duidelijk begrensd. Inmiddels staan er ruim 130.000 km op de teller en pas kwam ik erachter dat ik nu een hogere topsnelheid haal: 186 km/h. Het is mij niet duidelijk waar dit beetje extra nu vandaan komt. Bergafwaarts nog niet geprobeerd of er dan nog meer in zit. Heeft iemand deze ervaring ook?
Sinds 2 maanden na een laatste update haal ik nu ook meer dan 177km/h. Dealer weet niet waar door het komt, geeft aan dat het voor elke Talisman verschillend is (110 EDC). Renault NL heeft er nu een klacht van gemaakt om eindelijk na 3,5 jaar eens het eerlijke verhaal te weten te komen.
Ook zijn na de laatste update de meldingen controleer inspuitsysteem en roetfilter als sneeuw voor de zon verdwenen, maar waarom daar dan weer ruim 8 maanden overheen moesten gaan, software en Frankrijk het gaat vast niet samen:(
OK maar dat was dan toch al in april 2018 bekend en dan voor alle automaten 110 EDC uit 2016 en 2017? Mijn dealer geeft aan dat het chassisnummer afhankelijk is.....
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
na jaren de Laguna te hebben gehad nu de overstap gemaakt naar de Talisman.
nu vroeg ik mij af iemand weet waar ik een werkplaatshandboek kan vinden of aan kan schaffen.
ik ben benieuwd naar jullie reactie.
Weet iemand hoe het in zijn werk gaat met de dagrijverlichting (drl)van een talisman estate intense uit 2016 ?
als het onderste gedeelte defect is , klopt het dat de strook in koplamp zelf het ook niet doet ?
zijn links en rechts apart...
Ik ben benieuwd naar jullie ervaring als collega Talismanrijders met opvallend onderhoud. Olie verversen, banden en accu vervangen geloof ik wel. Ook ging het kort na de introductie veel over electronica. Maar wat nou als de volledige koppeling en...
After updating Easylink, my wireless charger stopped working. Could someone assist me? Where can I find this function in DDT4All? Or is it just a coincidence?
Als audiojunky vind ik het bose systeem best leuk klinken.
Heeft voorzichzelf voldoende kracht en klinkt zuiver.
Enkel mis ik het laag enorm. Om die reden wil ik mijn externe subwoofer in de estate leggen.
Beste forumleden, aangezien jullie de meeste ervaring hebben met dit model, alle type motoren en versnellingsbakken denk ik dat jullie een beter advies kunnen geven dan de meeste garages. (uitzonderingen daar gelaten)