Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Gisteren is de voorruit van mijn Megane III vervangen bij een Renault dealer. Echter viel mij vandaag op dat de interieur zijlijst aan de bijrijders kant wat uitstak en dus niet helemaal netjes zit vastgeklikt. Heb het een beetje geprobeerd goed te krijgen, maar nog niet gelukt, dus ga morgen sowieso even terug. Echter, tijdens het proberen viel mij op dat de dakbekleding wat rafelig is (foto's hier onder). Na verdere inspectie bleek dit rondom te zijn en ik heb dus heel erg het vermoeden dat dit gebeurd is met het loshalen van de oude voorruit. Een plek waar je niet snel kijkt normaal gesproken, dus dat ook niet meteen zou opvallen. Ik ben er alleen niet zo blij mee...
Mijn vraag(en) 1. Is dit normale afwerking van de bekleding is Renaults, misschien was het mij nooit opgevallen? 2. Zo niet, is dit dan normaal bij het vervangen van een voorruit of gewoon niet netjes gedaan?
Nee, dit is niet normaal. Ze hebben in de hemelbekleding gezaagd bij het losmaken van je voorruit... Ik zou er zeker een punt van maken want is geen zicht zo.
BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014
Wow, dat ze je wagen zo durven terug te geven zeg!! Ik denk dat je zomaar dit niet meer goed krijgt en dat er een en ander vervangen zal moeten worden om die rafels weg te krijgen. Zo te zien hebben ze, zoals hierboven genoemd wordt, in je bekleding gezaagd of gesneden. Zonde zeg!
Je zal niet de eerste,maar vast ook niet de laatste,zijn die een nieuwe dakhemel bekleding krijgt na het vervangen van de voorruit.
Jammer dat de chef werkplaats het werk van de monteur niet even nagecontroleerd heeft.
Daarvoor heb ik dus schrik... binnenkort wordt mn (spontaan gescheurde voorruit zonder impact) vervangen.
Er is al zoveel gedaan aan mn wagen met zichtbare schade door aanpassingen. Ik heb het ermee gehad...
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]
Monteur hoort simpelweg schadevrij te werken,en bij ontstane schade hoort dit hersteld te worden.
Neem anders vooraf veel foto's en geef duidelijk aan dat je heel alert bent op schade's,dan wordt er zeker voorzichtiger gewerkt.
Tja, en als ze in de carrosserie snijden zie je dat dus niet he. Maar na enkele jaren wel... Daarom dat ik zulke herstellingen eigenlijk liefst in een grote garage laat doen omdat die meer ervaring hebben en doorgaans niet meer werken met zo'n snijdraad. Net omdat dit zoveel schade geeft. Heb zelfs geweten dat ze in het dashboard zaagden. Denk dat je om die reden ook goed zit bij Carglass. Die doen niks anders hee. Anderzijds hoor ik dat die ruiten niet van dezelfde kwaliteit als origineel zouden zijn. Iemand hier ervaring mee ?
BMW 730 D 258 pk 2014
Krassen in de carrosserie zie je vrij duidelijk. Carglass e.d maken net zo goed deze fouten.
Indien je tijd hebt kun je er ook bij blijven en meekijken. Doe ik bij onze auto ook,ookal is die bijna 20jaar oud.
Tenzij ze juist onder de ruit zitten, dan zie je ze niet. Heb dergelijke slordigheden meer dan genoeg gezien. Carglass snijdt de ruiten er niet meer met een draad uit volgens mij. Da's nu de enige ingreep waarbij ik zou twijfelen tussen de dealer en Carglass... Die mannen komen zelfs aan huis je ruit vervangen, kan je hele tijd meekijken. In een grotere Renaultgarage mag je niet meekijken.
BMW 730 D 258 pk 2014
Werd juist toegejuich als klanten mee keken,kwamen zelfs in de kantine mee een boterham eten.
Ieder zijn eigen ervaring,er kwamen (destijds) véél klanten juist terug van carglass e.a ivm problemen.
Ja zal van garage tot garage afhangen hee. Bij ons werd het steeds verboden, de dealer (één van de grootste van Belgie) waar ik nu ga, heeft ook liever geen volk in de werkruimte. Heb nochtans ook liever dat je erbij kan zijn. Sommige zaken zijn nu eenmaal makkelijker onder de auto te bespreken dan aan de receptie. En ik ben ook zo'n pietje precies, hou ook graag de werken in het oog. Nu niet voor remblokken of zo, maar bvb slordigheden zoals nieuwe alu velgen met een brede dop los schieten. Krijg ik het van lol... Krassen in de naafgaten van je nieuwe velgen terwijl het ook anders kan:) Is maar een voorbeeldje hee.
BMW 730 D 258 pk 2014
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Dag, vandaag de paravan verwijderd om het luchtfilter te vervangen. Eigenlijk gaat dit veel makkelijker dan bij de scenic2 :)
Maar wat is die paravan voor slappe natte lap! Ik heb gelukkig nog geen klachten van lekkage en weet ondertussen al dat er...
Hierbij 2 foto's van de voorruit van mijn Megane E-Tech. Zoals jullie kunnen zien hangen er veel druppels aan de ruit. Dit zit allemaal aan de binnenzijde, want de ruitenwisser heeft net de buitenkant schoon geveegd. Ik rijd er de laatste tijd niet...
Tijdens de vloeistof controles ontdekte ik haarscheurtjes door uitdroging van de laadluchtslang.
(zie foto’s) van mijn Renault Kadjar 1.2 TCE van 2018.
Heeft iemand ervaring met het vervangen en is dit eenvoudig...
Helaas is mijn veiligheidsgordel links voor van mijn Senic III uit 2011 afgekeurd.
Ik ben bezig geweest met het demonteren maar loop tegen een paar problemen aan. Tevens heb ik voor een tweedehands gordel gekeken en merk dat deze vaak...
Ik las in één van de facebookgroepen dat dealers de deurrubbers gratis kunnen vervangen voor betere tegen het windgeruis. Klopt dit? En zorgt het ook daadwerkelijk voor minder geruis?
Goedenmiddag
Onze megane 1400 2005.
Heeft nu 72duizend kilometers vanaf plaatsing nieuwe riem gereden en dit jaar de vijfde jaar dat deze riem erop zit.