hoog stationair

Alles wat met de motor van de Scenic te maken heeft.
Gebruikersavatar

Topic author
Ed-Scenic
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 30
Lid geworden op: 01 okt 2017 12:29
Actief als: particulier

hoog stationair

Bericht door Ed-Scenic »

Hallo,

Ik ben nieuw op het forum en hoop dat er mensen zijn die mij kunnen helpen met het oplossen van mijn stationair hoog draaien van de motor.
Het hoog stationair is het enige wat de auto doet, verder rijd hij prima.
Ik heb diverse Renault's gereden en nu in bezit van een, Scenic van 2000 K4m700 motor, 1.6-16V.


Mijn vriendin heeft deze gekocht, ik kon door mijn werk er niet bij zijn.
Met proefrijden functioneerde alles naar behoren, ze merkte niet dat deze hoger in toeren draaide tot op heden.

Als men hem koud start loopt ie hoger in toeren wat normaal is maar als ie op temperatuur komt zakt ie niet direct, later zakt ie en kan ie tussen 500 en 700 toeren lopen. Dat is netjes.
Maar als we gaan rijden en na een 20 min sta je bijvoorbeeld bij een spotlight, dan loopt ie weer hoger, denk zo'n 1000-1300 toeren.
Maar ook soms weer gewoon, onregelmatig dus.

Ik heb hier en daar gelezen wat het kan zijn maar ben eerst met een grote schoonmaak begonnen, Nieuwe olie/lucht filter, nieuwe olie en bougie's.
Was allemaal erg vuil!
Daarna liep ie bij koude start rustiger en ook stationair beter, kwam op temperatuur en liep goed stationair.
Ik dacht dat het was opgelost, niet dus!
Ik gaf wat gas, bleef voor een 2 a 3 sec hoog lopen (hangen) en kwam dan pas stationair weer terug.
Dit ook weer hetzelfde met rijden, wel wat lager in toeren maar nog te hoog en onregelmatig.

Ik keek bij mijn sensoren (map en Stappenmotor sensor.)
Zag na het uithalen van mijn MAP sensor dat het rubber wat af dicht beschadigd was (valse lucht?).
Bij het demonteren van mijn stappenmotor (stationair) zag ik veel vuil zitten, deze schoon gemaakt, ook waar ie in zit.
De stift op de stappenmotor gaat zeer zwaar, je moet hard drukken en dan gaat ie nog stroef.
Maar goed, starten!, liep nog hoger in toeren!, motor uit en opnieuw, beter maar nog te hoog voor het mooie.
Tijdens het lopen van de motor heb ik het stekkertje los gehaald maar merkte geen verschil.
De bevestiging van mijn stappenmotor zat raar, met 2 gewone schroeven, wel appart, denk dat ze hem ooit hebben vervangen maar of ie het doet en de goede is?!

Ik heb met remreiniger rondom gespoten of er valse lucht was, nee dus, slangen na gekeken, gasklephuis is schoon en er zijn geen storingen.

P.S. toerenteller werkt ook niet, wil wel gaan bij het aanzetten van het contact maar tikt en gaan op '0'.
Zelf test met rechter knop op bediening en contact aan tikt ie allen, draait niet zoals andere meters.

Iemand nog een optie?????

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht