Verlichtings eigenaardigheden Clio V

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, verlichting, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
A110
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 449
Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
Actief als: particulier

Verlichtings eigenaardigheden Clio V

Bericht door A110 »

Goedenavond,

Ik rijd sinds 2 weken een Clio V hybride met full-LED lampen aan de voorkant, ook mijn verstralers/bochtlichten in de bumper zijn LED.

De hybride is uiteraard een automaat en je kan deze dan in 2 standen zetten. De D-stand of de B-stand waardoor er meer rem energy naar de accu gaat. In de B-stand merk je dat het afremmen na het loslaten ook sterker is.

Maar ik merk in alle twee deze standen dat mijn verstralers even aan en uit gaan tijdens het gas los laten en de auto uitrolt/remt voor een kruising of wegversmalling etc.
De verstralers gaan dan bij een snelheid van 40 km/h even aan en uit. Dit lijkt mij nou niet echt de bedoeling.
Vooral bij een wegversmalling heb ik het nu al een paar keer meegemaakt dat ik voorrang heb maar omdat dus de verstralers even aan het uit gaan mijn tegenligger denk dat ik hem voorrang verleend en dus door komt rijden.

Verder ben ik erachter gekomen dat de LED strip (shape vorm) bij de pook wel te dimmen is maar dat deze gedimde stand niet onthouden word. Na het opnieuw starten van de auto brand deze weer op volle sterkte. Daar hebben Captur rijders volgens mij ook al over geklaagd, ga ik even nazoeken. Zal dan wel een bug in het easylink systeem zitten.

Verder vind ik de bochtverlichting een nutteloze optie en vooral op een rotonde zoals het nu is. Als ik de rotonde opdraai dan gaat de rechterbochtlicht aan, daarna uiteraard draai je het stuur naar links dan gaat de linkerbochtlicht aan. Als ik dan bij de 2e afslag eraf wil dan zet ik halverwege tussen de eerste en tweede afslag mijn richtingaanwijzer uit naar rechts maar omdat ik nog met mijn stuur in een draaibeweging zit naar links blijft dus de linkerbochtlamp branden. Die gaat pas naar rechts als ik ook daadwerkelijk de afslag neem.
Dit lijkt mij zeer hinderlijk voor mijn medeweggebruikers. Die zien een richtingaanwijzer naar rechts maar een bochtlicht nog naar links, heel verwarrend lijkt mij.
Snap dat ze reageren op de stuurbeweging maar lijkt mij logischer dat ze aanblijven bij het continu richting aangeven en dat ze dan niet meer op de stuurbeweging reageren.
Ik heb ook geen mogelijkheid om de bochtverlichting uit te zetten in het menu.

Zijn er meer mensen met een Clio V die dit al hebben ervaren of dit willen nakijken ongeacht of het nu een hybride is? Lijkt mij dat dit dan alle type motorvarianten dit probleem hebben of het is echt gekoppeld aan de hybride variant.

Bij voorbaat dank,

Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Renault Clio Hybrid 140 Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



tschoofs
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 dec 2020 23:18
Actief als: particulier

Re: Verlichtings eigenaardigheden Clio V

Bericht door tschoofs »

Jeroen, ik heb ook de e-tech hybrid sinds november. Ik zie wel dat de mistlampen voor aangaan als je de garage achteruit uitrijdt. Dat zie ik als mijn vrouw met de auto wegrijdt. Ook mm zijn ze nog aan als ze dan vooruit wegrijdt. Voor de andere zaken zou ik in het donker eens moeten rijden om dit te bevestigen.
Ik heb wel de klacht van het automatisch groot licht, wat in de auto lichtstand niet uit te schakelen is zoals hier in een ander onderwerp ook gemeld wordt.
Ik heb wel al een aantal rare storingen gehad die denk ik met het I-link systeem te maken hebben: 1. SOS telefoon werkt niet melding, 2. bij starten blijft engine symbool geel en kan niet starten, 3. bij instappen melding op het display dat de accuspanning te laag is en het systeem wordt afgesloten, 4. tijdens autobaanrit met cruisecontrol actief op 100km en in de B-stand start plotseling het I-link systeem opnieuw op en schakelt de cruisecontrol uit. Dat laatste in de B-stand is vervelend voor achterliggers daar je sterk afremt. Heb jij al zoiets meegemaakt?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
A110
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 449
Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
Actief als: particulier

Re: Verlichtings eigenaardigheden Clio V

Bericht door A110 »

[mention]tschoofs[/mention]:
Dat van de mistlampen die aanstaan bij achteruitrijden en inparkeren klopt. Staat ook in de gebruiksaanwijzing. Die gaan uit bij een snelheid hoger dan 10 km/h.

Dat van het grootlicht is bij mij niet aan de orde.

Afgelopen weekend wilde bij het wegrijden het multimediascherm niet opstarten. Scherm bleef zwart en geen geluid hoorbaar. Auto uitgezet en opnieuw gestart en toen sprong het systeem weer aan.

Ik ben in de positie dat ik op mijn werk in de technische service bulletins kan van Renault. En ben eens gaan zoeken op mijn klachten, en heb het volgende gevonden.

- Dat van de mistlampen die even aanspringen is nog niks van bekend, dit heb ik inmiddels al bij de dealer aangegeven. Maar de afspraak word vanwege de drukte en corona even verzet naar begin 2021. Vind ik ook niet erg.
- Dat van de accu meldingen is wel een bekend probleem. Dit zou komen door de sleutelkaart die te dicht bij de auto bewaard word in huis. Bij mij klopte dit ook. Mijn auto staat bijna met zijn kont binnen en op nog geen meter hangt onze kapstok waar de sleutelkaart zich bevind. Hierdoor word de kaart continu gezien door de auto en deze zal dan ook niet in "slaap" gaan wat tot gevolg heeft dat de 12V accu leeg loopt.
Oplossing is er nog niet, word verwacht eind 1e helft 2021.
Tot die tijd is het advies om de sleutelkaart minimaal 4 meter bij de auto vandaan te houden (hij word aan de achterkant nog op 3,7 meter gezien en muren hebben geen invloed). Ik leg hem nu ook nog in een metalen bakje. En moet zeggen dat ik vanochtend geen melding heb gezien van accu zwak of een oranje accu lampje. Zaterdag wel gereden met de auto maar gisteren heel de dag stil gestaan.
- Verder is er een bekend probleem van instrumenten die ineens raar gaan doen dat de "shunt" zekering niet goed geplaatst is. Dit was bij mij niet aan de orde maar misschien bij u wel.
- Dat van de sfeerverlichting is ook bekend en word ook aan gewerkt. Ook hier nog geen oplossing.

Verder heb ik net even gekeken maar over het grootlicht is niks bekend.
Ik vermoed dat het allemaal te maken kan hebben met de 12V accessoires accu of er is een software probleem.

Als u wilt kan ik de documenten wel e-mailen waarop alles staat uitgelegd, stuur mij dan even een PM bericht met uw email adres.

M.v.g.
Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Renault Clio Hybrid 140 Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



tschoofs
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 dec 2020 23:18
Actief als: particulier

Re: Verlichtings eigenaardigheden Clio V

Bericht door tschoofs »

Onnodig citaat verwijderd.Moderator


M.v.gr
Theo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pepone
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 1399
Lid geworden op: 20 mar 2020 16:20
Actief als: particulier
Locatie: Hollandscheveld Drenthe

Re: Verlichtings eigenaardigheden Clio V

Bericht door Pepone »

Beste Theo,

Het is niet de bedoeling om van een citaat van een ander uw eigen verhaal te maken.
Zo wordt het hier wel echt een rommeltje, waar niemand meer iets van snapt.
Dus ik zou zeggen probeer het eens opnieuw. :)

Groet, Ron
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________
Renault Zoe R135 Zen, 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369

________________________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



tschoofs
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 dec 2020 23:18
Actief als: particulier

Re: Verlichtings eigenaardigheden Clio V

Bericht door tschoofs »

[mention]A110[/mention]
Ik heb beide keycards al vanaf het begin binnen in een blikken doosje liggen. Afstand tot de auto in de garage is ongeveer 4m met een buitenmuur en een binnenmuur als barrière. Dus de accuspanning kan daarvan niet de oorzaak zijn. Het accusymbool in het dashboard slaat op de accu onder de motorkap en is niet bedoeld met de accuspanning gemeld op het multimedia display. Die is aangesloten op de accu in de kofferbak volgens het instructieboekje.

Groeten

Theo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
A110
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 449
Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
Actief als: particulier

Re: Verlichtings eigenaardigheden Clio V

Bericht door A110 »

[mention]tschoofs[/mention]
Ik heb u inmiddels een e-mail gestuurd met de TSB.
Zoals u kunt lezen gaat het signaal dwars door muren heen, dus dat maakt niet uit. Inderdaad zoals u het ook al doet kaarten in een blikken doosje bewaren.

Ik ben benieuwd of de verstralers ook bij u aangaan bij afremmen op de motor en dan bij een snelheid van +/- 40km/h.

De 12V accessoires accu staat inderdaad in de kofferbak onder een deksel. Maar alle meldingen hiervan komen echt in het instrumentenpaneel te staan.
Ik heb wel een keer een melding in het multimediascherm gekregen "batterij bijna leeg" of zoiets. Dit kwam omdat 1 van de 2 aangesloten mobiele telefoons een batterij had die bijna leeg was. Maar belangrijke meldingen komen altijd in het instrumentenpaneel terecht.
Dat het multimediasysteem werkt op de 12V accu dat klopt. Alles zoals verlichting, kachel, multimedia etc word wel gevoed door de 12V accu.

Als ik uw storingen leest lijkt het bijna door de TSB over de shunt zekering te komen.

We houden elkaar op de hoogte.

Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Renault Clio Hybrid 140 Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Vainqueur
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 jan 2021 16:51
Actief als: particulier

Re: Verlichtings eigenaardigheden Clio V

Bericht door Vainqueur »

Goedemiddag,
Heb nog steeds sfeerverlichting , die niet
dimbaar is. Is dit al bij iemand opgelost?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
A110
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 449
Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
Actief als: particulier

Re: Verlichtings eigenaardigheden Clio V

Bericht door A110 »

[mention]Vainqueur[/mention] : Als het goed is heeft de dealer daar een update voor. Bij mij werkt het ook nog niet. Maar mijn Clio word binnenkort 1 jaar en dan word de eerste beurt uitgevoerd en gelijk de update gedaan. Dit heb ik zo afgesproken met mijn dealer.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Renault Clio Hybrid 140 Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Vainqueur
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 jan 2021 16:51
Actief als: particulier

Re: Verlichtings eigenaardigheden Clio V

Bericht door Vainqueur »

Hallo A110,

Mijn Clio is bij de dealer geweest en het verlichtingsprobleem is opgelost.
Nieuwe software geladen. Je kunt je sfeerverlichting instellen wanneer je de koplampen aan hebt en wanneer je ze
uit heb tstaan. Dus 2 instellingen,heb bij koplampen uit 40 % ingesteld en bij uit 80%.
Werkt nu goed. Springt niet meer naar 0 of 100.

Groet, Vainqueur

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
A110
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 449
Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
Actief als: particulier

Re: Verlichtings eigenaardigheden Clio V

Bericht door A110 »

[mention]Vainqueur[/mention]: Dat is goed om te horen. Die van mij staat ingepland voor eind november voor zijn eerste jaar beurt incl dit probleem en ik blijf problemen houden met mijn bochtverlichting die spontaan aangaan bij afremmen op de motor rond de 40 km/h.
En er word gelijk een OTS (terugroep actie) uitgevoerd. Er word in het hybride-systeem nieuwe software ingeladen heb ik begrepen.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Renault Clio Hybrid 140 Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



amvih
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 152
Lid geworden op: 12 jan 2018 20:37
Actief als: particulier

Re: Verlichtings eigenaardigheden Clio V

Bericht door amvih »

A110 schreef: 18 okt 2021 12:46 ik blijf problemen houden met mijn bochtverlichting die spontaan aangaan bij afremmen op de motor rond de 40 km/h.
Heb exact hetzelfde probleem, het is overigens niet altijd, valt nu wel veel meer op nu het 's avonds donker is.
Begreep dat er zo geen oplossing voor is, ze hebben er nog nooit van gehoord.
Blijft irritant, vooral voor de voorliggers, het geeft het idee dat je seint.
Afbeelding
Clio V E-Tech Hybrid Alpine (vanaf 27-01-2024)
Easylink versie: 283C37565R (sinds 27-01-2024)
Kaartversie: 2024v1

Clio V E-Tech Hybrid Série Limitée (t/m 01-2024)
Clio V R.S. Line TCE 130 (12-2019 t/m 05-2021)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
A110
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 449
Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
Actief als: particulier

Re: Verlichtings eigenaardigheden Clio V

Bericht door A110 »

[mention]amvih[/mention]: Klopt, het is niet altijd. Maar inderdaad nu ik weer meer in het donker rijd valt het mij weer steeds vaker op.

Mijn auto is in januari hiervoor bij de dealer geweest. En ik ben blij dat ze het ook hebben gezien. Maar daarna is het niet meer voorgekomen en ze kunnen ook niks vinden. Ik ben benieuwd aankomende november als mijn auto voor de beurt weer terug gaat.
Maar als ze niks kunnen vinden dan denk ik erover om de lampen los te laten koppelen. Gewoon om gevaarlijke situaties, die ik nu heb, tegen te gaan totdat er een oplossing is gevonden.

Heeft u het ook al bij uw dealer aangegeven?
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Renault Clio Hybrid 140 Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
A110
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 449
Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
Actief als: particulier

Re: Verlichtings eigenaardigheden Clio V

Bericht door A110 »

Kleine update van mijn verlichtingsproblemen.

Paar weken geleden heeft de Clio een week bij de dealer gestaan voor zijn eerste jaar beurt en de problemen met de verlichting.
De sfeerverlichting binnen is na een update opgelost.
De problemen met de mistlampen nog niet.
Ze hebben het inderdaad nu zelf meegemaakt. Nadat de monteur de auto met toestemming van mij naar huis mocht meenemen zodat ze het konden ervaren.
Ze hebben contact opgenomen met Renault NL en hierop is een KIM aangemaakt.
Hierop zijn er een aantal componenten voorzien van nieuwe software vanuit Frankrijk. Helaas niet met de oplossing. Ze zouden er verder induiken. Tot dat zover was heb ik de auto met losgekoppelde mistlampen weer meegenomen.
Ik ben afgelopen week opgebeld voor een afspraak op 11 januari. Er zou vanuit Renault een bericht zijn gekomen dat ze de auto een paar dagen willen hebben. Waarvoor konden ze mij niet vertellen.

Dus vanaf 11 januari kan ik weer meer vertellen.
Ze zijn er in ieder geval mee bezig vanuit Renault.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Renault Clio Hybrid 140 Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



amvih
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 152
Lid geworden op: 12 jan 2018 20:37
Actief als: particulier

Re: Verlichtings eigenaardigheden Clio V

Bericht door amvih »

Ook bij mij is onlangs gekeken naar de corner/mist verlichting, ook nog steeds zonder oplossing.
Heb ook nog weer contact met Renault Nederland gehad, zij hadden volgens zegge van één eerder geval gehoord, dat zou iemand uit de omgeving van Barendrecht zijn (ben jij [mention]A110[/mention] dat toevallig?).
Eind van de week een nieuwe afspraak staan, om in ieder geval de verlichting los te koppelen, al was RN NL daar eigenlijk geen voorstander van ivm het feit dat men niet weet of dit weer andere problemen/storingen met zich mee zou kunnen brengen. Gaat nu wel gebeuren.
De sfeerverlichting (kleur oranje) heeft bij mij op zich nooit problemen gegeven.
Afbeelding
Clio V E-Tech Hybrid Alpine (vanaf 27-01-2024)
Easylink versie: 283C37565R (sinds 27-01-2024)
Kaartversie: 2024v1

Clio V E-Tech Hybrid Série Limitée (t/m 01-2024)
Clio V R.S. Line TCE 130 (12-2019 t/m 05-2021)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
A110
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 449
Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
Actief als: particulier

Re: Verlichtings eigenaardigheden Clio V

Bericht door A110 »

Dat klopt, dat ben ik. Ik rijd alweer een tijdje met losgekoppelde mistlampen. En heb geen storingen of andere problemen hierdoor.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Renault Clio Hybrid 140 Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



amvih
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 152
Lid geworden op: 12 jan 2018 20:37
Actief als: particulier

Re: Verlichtings eigenaardigheden Clio V

Bericht door amvih »

A110 schreef: 19 dec 2021 14:42 Kleine update van mijn verlichtingsproblemen.

Ik ben afgelopen week opgebeld voor een afspraak op 11 januari. Er zou vanuit Renault een bericht zijn gekomen dat ze de auto een paar dagen willen hebben. Waarvoor konden ze mij niet vertellen.

Dus vanaf 11 januari kan ik weer meer vertellen.
Ze zijn er in ieder geval mee bezig vanuit Renault.
[mention]A110[/mention]
Intussen al meer bekend?
Ben benieuwd, intussen rijd ik ook met losgekoppelde mist/corner-lampen.
Afbeelding
Clio V E-Tech Hybrid Alpine (vanaf 27-01-2024)
Easylink versie: 283C37565R (sinds 27-01-2024)
Kaartversie: 2024v1

Clio V E-Tech Hybrid Série Limitée (t/m 01-2024)
Clio V R.S. Line TCE 130 (12-2019 t/m 05-2021)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
A110
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 449
Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
Actief als: particulier

Re: Verlichtings eigenaardigheden Clio V

Bericht door A110 »

Vandaag de Clio weer opgehaald bij de dealer. Heeft er 2 weken gestaan. Keurig een leenauto (eenzelde Clio e-tech) meegekregen.
Dealer heeft in nou contact gestaan met de technische helpdesk. Diversen metingen uitgevoerd en opnames gemaakt. Ik ben /was de eerste met deze klacht in NL.
Daaruit hebben ze op advies van de technische helpdesk een computer (upc geloof ik) vervangen.

Ik hoopvol weggereden, maar je kan het al raden. Na nog geen 10 km gereden te hebben moest ik afremmen en FLITS daar gingen ze weer aan en uit

Dus dat was het niet.

Morgen moet ik naar de Ikea wat naast de dealer ligt, dus ga het gelijk weer doorgeven. En vragen of ze volgende week weer contact met me gaan opnemen voor verdere stappen.

Het leuke is dat de leenauto dus ook exact hetzelfe probleem heeft. Dacht dat ik gek werd maar ik zag het toch echt goed.
In mijn ogen is het een constructie of software fout bij de Clio en misschien ook Captur.

Als er meer mensen hier last van hebben wil ik vragen om het aan te geven bij de dealer. Zodat Renault weet dat het niet om 1 individueel voertuig gaat.

Verhaal word vervolgd.

Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Renault Clio Hybrid 140 Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
A110
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 449
Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
Actief als: particulier

Re: Verlichtings eigenaardigheden Clio V

Bericht door A110 »

Kleine update over de mistlamp problematiek.

Afgelopen week weer voor 2 weken bij de dealer gestaan op verzoek van Renault NL.
Hierbij zijn er een heleboel opnames gemaakt en hebben ze met een dashcam ook opnames gemaakt.

Al deze opnames gaan nu via Renault NL naar Renault FR om beoordeelt te worden en nagaan waar het probleem zich bevind.
Inmiddels is er namelijk ook na mijn voertuig nog een voertuig bij Renault NL gemeld waarbij 1 mistlamp aangaat bij afremmen.
Ook hiervan worden de gegevens, zoals ik het begrepen heb van mijn dealer, doorgestuurd zodat er meer informatie binnenkomt bij Renault FR om dit probleem te vinden en op te lossen.

We blijven afwachten tot de oplossing er komt. In de tussentijd rijd ik gewoon weer in mijn eigen auto met losgekoppelde stekkers van de mistlampen.
Dit kan zonder storingsmeldingen gebeuren.

Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Renault Clio Hybrid 140 Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
A110
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 449
Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
Actief als: particulier

Re: Verlichtings eigenaardigheden Clio V

Bericht door A110 »

Update van bovenstaand probleem.

Ik had al een tijdje niks meer gehoord van mijn dealer, dus zelf maar contact opgenomen.
Kreeg helaas het antwoord dat Renault er geen hoge prioriteit heeft aan gegeven. De opnames waren niet duidelijk en er waren geen bijzonderheden op te zien. Dus ze geven er geen prioriteit meer aan, jammer.

Ik ga nu zelf de lampen weer aansluiten en met een andere auto voor mij rijdend en iemand achterin die een opname gaat maken van mijn voorkant, zodat er duidelijk op de film te zien is dat de lampen even aan en uit gaan.
Dit ga ik doorsturen naar mijn dealer en die gaan het weer doorzetten naar de technische dienst en hopen dat ze dit probleem weer gaan oppakken.

Ik wil met klem vragen, als er meer mensen met dit probleem kampen (het lijkt erop dat het alleen bij de E-tech modellen voorkomt) zich te melden bij de dealer zodat ze een melding kunnen gaan maken. Op deze manier hoop ik dat Renault er weer wat meer prioriteit aan gaat geven.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Renault Clio Hybrid 140 Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



amvih
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 152
Lid geworden op: 12 jan 2018 20:37
Actief als: particulier

Re: Verlichtings eigenaardigheden Clio V

Bericht door amvih »

Ook ik heb toevallig van de week met Renault Nederland over hetzelfde probleem voor de zoveelste keer gesproken, na opnieuw het contactformulier te hebben ingevuld en gevraagd naar een status.
Dit ook omdat de 1e jaarbeurt (16000 km) er aan kwam en ik dan dit antwoord van Renault NL kon doorzetten naar de dealer, overigens zetten zij ook alles zelf door naar de dealer met zaken om te controleren.
Inderdaad je merkt aan alles dat dit geen prio heeft, er werd mij nu een beetje verteld door de technische man bij Renault NL dat dit misschien wel zo zijn bedacht door Frankrijk, vond het een vreemde opmerking, heb nogmaals aangegeven dat dit echt niet kan kloppen.
Overigens heeft deze zelfde man mij vorige keer al verteld dat er nog één zo'n zelfde geval was in de omgeving Barendrecht, dat was jij (A110) als ik me goed herinner, verder had hij er nog niet van gehoord.
Ik heb overigens deze corner verlichting ook laten afkoppelen door de dealer.

Het is jammer, verder echt een fijne auto en met de laatste update van Easylink via OTA half mei lijken ook alle problemen opgelost mbt het spontaan resetten van het display onder het rijden (erg vervelend als je zoals wij midden in Parijs reden), ook het nul stellen van de KM stand lijkt niet meer voor te komen. Fingers crossed.

Ook de app werkt tegenwoordig goed, al blijft hij wanneer de auto uitstaat nog steeds aangeven auto niet bereikbaar bij het versturen van een adres. Ook dit begreep ik van Renault NL is zo bedacht, klopt ook wel want stuur ik een adres met de auto aan of op contact zeg maar dan komt het adres binnen twee a drie seconden al binnen. De melding auto niet bereikbaar klopt dus eigenlijk ook, het bereiken van de auto komt pas naderhand als je de auto aanzet.

Ik heb me eigenlijk er al een beetje bij neergelegd, zo interessant vind ik die cornerverlichting nu ook weer niet, al hoort het eigenlijk te werken natuurlijk.
Waarschijnlijk voor de volgende beurt maar eerst weer eens een status opvragen bij Renault NL, al verwacht ik daar niet veel van.
Afbeelding
Clio V E-Tech Hybrid Alpine (vanaf 27-01-2024)
Easylink versie: 283C37565R (sinds 27-01-2024)
Kaartversie: 2024v1

Clio V E-Tech Hybrid Série Limitée (t/m 01-2024)
Clio V R.S. Line TCE 130 (12-2019 t/m 05-2021)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht