Chiptuning Dci120 uit 2005?

Alle overige technische Laguna vragen
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Ingrid Cat
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 apr 2008 03:12

Chiptuning Dci120 uit 2005?

Bericht door Ingrid Cat »

Ik heb een Laguna (Hatchback) uit 2005 en vroeg me af of het idd. mogelijk is om zonder nadelige gevolgen via een andere chip het vermogen EN het koppel van mijn Renault Laguna Dci 120 te vergroten.

Diverse bedrijven (als Chipmeister, Tunex enz.) bieden voor wederom diverse prijzen (tussen 199, - en 399,-- eur.) vermogens tot 150 pk en vergelijkbare koppeltoename aan.
Ook zou door hoger koppel bij een zelfde gebruik het brandstofverbruik afnemen. Klinkt bijna te mooi om waar te zijn,

:roll: Daarom ook mijn vraag: kloppen deze voorspiegelingen (meer koppel & vermogen, minder verbruik en geen verhoogde slijtages bij vergelijkbare rijstijl)?
En indien JA, welke chip dan waar te halen? :?:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mikerxe
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 74
Lid geworden op: 08 okt 2006 11:44

Bericht door Mikerxe »

Ja doen, wij hebben pas met 4 laguna's tegelijk de wagens laten chippen bij Tunex, als lid van de club krijg je dan ook nog 25 euro korting.
Nette jongens en na ongeveer 1,5 uur ben je klaar.
Ik rij zelf een 2002 en ik trek nu de straatstenen eruit, zeker met inhalen op de snelweg is het ideaal.
Het vebruik zakt inderdaad, niet meteen maar als alles goed ingereden is ( duurt ongeveer 200 kilometer na het tunen dan is het vebruik wel degelijk lager.

Ook hiervoor kijk je op de volgende link voor een volledig verslag: http://www.lagunaclub.nl/forum/index.php?topic=123.150
[size=184][b][color=red]www.lagunaclub.nl[/color][/b][/size]

Eens een laguna, altijd een laguna

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht