welke storingen renault captur hebben jullie

Plaats reactie

Topic author
koidokter
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 dec 2015 07:04
Actief als: particulier

welke storingen renault captur hebben jullie

Bericht door koidokter »

Dag mensen ik heb sinds twee weken een captur intens bouwjaar 2017 .
Toen ik de captur ophaalde bij de garage zag ik toen ik net weg gereden was dat er een oranje lampje brandde op het dashboard , uiteraard gestopt en in de handleiding opgezocht wat er aan de hand was , bandenspanning te laag of lekke band , lekke band had ik niet dus bij thuiskomst de banden op gepompt , lampje volgens het boekje gereset en was weer uit , twee dagen later brandde het lampje weer toen maar naar de garage , auto was nagezien en het oranje lampje was weer uit maar ik moest even was binnendoor naar huis rijden en daarbij wat bochten maken dan kon de auto de reset van het lampje in leren.
Paar dagen later brandde het lampje weer , ik weer terug naar de garage en er bleek een spijker in een band te zitten , band gemaakt en lampje weer uit , nu dag later weer het lampje aan het branden , bandenspanningsmeter gekocht en voorbanden netjes 2,3 bar , 1 achterband 2,1 bar en 1 achterband 2 bar , dus denk dat de band van twee bar leeg loopt.
kwam er ook achter dat de hil start assist niet werkt , ik heb geprobeerd om een nieuwe afspraak te maken maar kreeg te horen dat er eerst gekeken word of er wel hil start assistentie op de auto zit , was vandaag nog niet terug gebeld wat wel de afspraak was , dan morgen maar.
auto trekt ook wat naar links en dat heb ik ook door gegeven maar kreeg te horen dat dat ook aan verschillend profiel van de achterbanden kon liggen , hoop wel dat dit op te lossen is.
Hiervoor 8 jaar een scenic type 2 gereden , weinig problemen gehad wat wel een uitzondering moet zijn wat ik hoorde , hoop dat het met de captur ook beter gaat want nu binnen twee weken 3 afspraken moeten maken bij de garage valt mij toch erg tegen .
Valt gelukkig nog wel onder de garantie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pepone
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 1415
Lid geworden op: 20 mar 2020 16:20
Actief als: particulier
Locatie: Hollandscheveld Drenthe

Re: welke storingen renault captur hebben jullie

Bericht door Pepone »

Ik lees iets over verschil in profiel.

Is het niet zo dat niet de bandenspanning maar de omtrek van de band wordt gemeten?


Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________
Renault Zoe R135 Zen, 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369

________________________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Berichten: 16012
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: welke storingen renault captur hebben jullie

Bericht door mechanic »

Wat is volgens het boekje de juiste bandenspanning?
Temperatuur is ook van invloed en het systeem wellicht iets te gevoelig.

Twee verschillende merken/types band op de achteras is gewoonlijk geen reden om scheef te trekken.
Probeer eens de voorwielen links-rechts te (laten) wisselen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
koidokter
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 dec 2015 07:04
Actief als: particulier

Re: welke storingen renault captur hebben jullie

Bericht door koidokter »

Onnodige citaten verwijderd.

Als u reageert direct op het voorgaande bericht, kunt u hieronder, bij "Snelle reactie" uw bericht schrijven. Of de knop "Plaats reactie" gebruiken.
Moderator
Bandenspanning is volgens de sticker in de deur , voor 2.3 bar en achter 2.1 bar.
Als het systeem te gevoelig zou staan dan zal dit toch door de garage wel aan gepast worden , het is een renault dealer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Berichten: 16012
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: welke storingen renault captur hebben jullie

Bericht door mechanic »

Die 0,1bar verschil is nog aan temperatuursverschil te linken.

Die dealer zal toch wel hebben gekeken of de band lekt na het repareren? Stukje nacontrole.

Of de gevoeligheid is in te stellen door de dealer, geen idee. Voorheen kon dat wel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
koidokter
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 dec 2015 07:04
Actief als: particulier

Re: welke storingen renault captur hebben jullie

Bericht door koidokter »

Nou verleden week maandag 31-1 weer naar de garage geweest omdat het lampje van de bandenspanning weer ging branden , nu moest het voorbij zijn want ze hadden de computer gereset , helaas nu 5-2 ging het lampje weer branden.
Ik vraag mezelf af of er soms een sensor kapot is maar moeten ze dat niet kunnen zien als ze de auto uitlezen , moet nu voor de 5de keer terug naar de garage , ik word daar niet blij van helaas

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht