motor plots uit en wil nu helemaal niks meer doen

Alle overige technische Laguna vragen
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
vloekertje
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 15
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 nov 2008 14:12

motor plots uit en wil nu helemaal niks meer doen

Bericht door vloekertje »

hallo iedereen,

hopelijk kan iemand me een idee geven wat er scheelt met mijn renault laguna 1.8 benzine uit 1994. Ik heb 85000 km op de teller.

de motor draaide altijd heel soepel en stil.
Ik was net door de keuring geraakt. Had er nieuwe banden op laten steken en had een sleutel laten bijmaken omdat de oude kapot was (het plastiek was gewoon kapot). Het gaat om een gewone sleutel, zonder cv of afstandbediening. Dus geen enkele electronica er in.

Het verhaal begon op maandag 11u00. Was op weg naar de apotheek, toen plots de motor stilviel.
Net voor dat gebeurde rook ik een slechte geur in de wagen en een licht gefluit en ook een beetje een schurend geluid maar heel lichtjes. En toen hij uiteindelijk stilviel kwam er een beetje rook vanonder de motorkap maar echt heel weinig. (nadien concludeerde ik of meende ik te kunen concluderen dat wat ik had geroken verdampte koelvloeistof of eventueel olie was maar ben het niet zeker).
Bij dit alles had ik geen enkel waarschuwingslampje zien branden. Ik had tevens nog voldoende benzine. Oliepeil en koelvloeistofpeil waren nog voldoende hoog.

Ik parkeerde de in panne gevallen wagen met veel moeite, en ging naar huis. een uurtje later ging ik terug, en deed wat water in het koelvloeistofreservoir. Geen idee waarom ik dat deed, gewoon omdat ik toch iets wou doen.
Ik stapte in de wagen en hij startte bijna onmiddellijk. Iets moeilijker dan anders maar toch, relatief snel. Hij reed zonder het produceren van stank, zonder fluiten, zonder lawaai, zoals hij eigenlijk altijd had gereden.
Het ritje duurde maar amper 3 minuten want het was maar 800 meter rijden.
Het feit dat ik toen nog kon rijden doet me vermoeden of concluderen dat de motor niet was vastgelopen door een tekort aan olie of gebrek aan koelvloeistof of whatever en dat de motor zelf niet om zeep kan zijn.
Ik ging naar boven, naar mijn huisje, ging een uurtje later terug, startte de motor en liet hem 5 min ter plekke draaien in stationair. Alles leek normaal al moet ik zeggen dat de dampen uit de uitlaat de erste 2 minuten nogal wit en nat waren. Ik deed de motor terug uit, en wou hem tterug starten maar toen gebeurde er helemaal niks meer. NIks. Zelf de motor deeed geen eueueueueueeueueue meer; Dus de startmotor deed ook niks meer.
Ik checkte de bougies en die leken een beetje vuil maar niet echt versleten. (ik weet niet of ik me vergis). Ik haalde mijn batterij er uit, bracht deze naar de lokale garagist, die ze me gratis oplaadde. Hij zei me dat de batterij nog goed was dus dat het niet aan de batterij kon liggen. Hij heeft me echter niet duidelijk gemmakt of ze wel diende opgeladen te worden. Het vreemde is dat het een batterij is uit 2003, varta model, en de groene stip op de zijkant is volgens de fabrikant het teken dat ed batterij nog goed is.

Toen ik nog eens probeerde de wagen te starten hoorde ik eueueueueueueeueu (de startmotor die trachte zijn werk te doen neem ik aan) maar dat geluid sterfde uit tot ik helemaal niks meer hoorde.

Misschien te vermelden waard is dat de koelvloeistof oranje lijkt. de radiator ziet er nog goed uit.

Hopelijk hebben jullie enkele ideetjes. Heb op deze site alles gelezen betreffende dit probleem maar hopelijk kunnen jullie met al deze details toch mss iets vertellen.
groetjes

ps: heb me al doodgezocht naar de starmotor, startrelais, massa... en alles wat ik reeds heb gelezen maar kan niet echt iets terugvinden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
vloekertje
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 15
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 nov 2008 14:12

Bericht door vloekertje »

niemand een ideetje?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

dexter
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 78
Lid geworden op: 25 sep 2008 21:58
Actief als: particulier
Locatie: Fryslan

Bericht door dexter »

Klinkt als een motor die warm gelopen is.
Verder grote kans dat koppaking er dan nu uitlicht.

Is het niet makkelijk om de auto naar een garage te brengen die het verhaal uit te leggen????
Achter een beeldscherm kun je geen autos reparen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
vloekertje
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 15
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 nov 2008 14:12

Bericht door vloekertje »

ik dnek niet dat je de functie van dit forum snapt dan.
Ik heb tevens jammer genoeg geen enkele manier om de wagen naar de garage te brengen. Wel kan iok ongeveer rond woensdag de pechverhelping bellen en deze eens laten kijken, en me eventueel laten slepen tot aan de garge. Maar ik had tussentijds toch al een idee gehad.
op een andere site gaf een professional mme een zeer goede verklaring en ik hoop die morgen te kunnen testen.:
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php? ... 05#p548405

"zoals ik het lees, is de oorzaak dat de auto niet meer loopt een (te) lege accu. Eerst heb je te weinig stroom voor de ECU (motorcomputer) en de ontsteking (vonken voor de bougies). Hierdoor stopt de motor. Na een enkele minuten is de accu een beetjes hersteld (iets meer spanning) en kon je weer starten en ff rijden. Te weinig stroom; dus de auto stopt weer. Een uur hersteltijd, dan start de auto weer en kan ie ff lopen, tot de accu weer te leeg is. Nu is de accu zover leeg dat er niet meer gebeurt.

Oorzaak van de lege accu is waarschijnlijk dat de dynamo niet meer bijlaadt.

Als eerste zou ik een nieuwe accu kopen, een accu van 2003 is al een heel eind aan het eind van zijn acculeven. Waarschijnlijk start de auto gewoon weer. Ook zou ik een digitale multimeter kopen (bij de gamma voor ongeveer 10 euro) en de gebruiksaanwijzing lezen hoe je moet meten. Dan kun je op de accupolen meten hoeveel volt de accu geeft (bij stilstaande motor); bij een volle accu zal dat iets boven de 12 volt liggen. Bij draaiende motor moet dan ongeveer tussen de 13.8 en 14.4 volt liggen. Meet je dezelfde spanning als bij stilstaande motor, dan laadt de dynamo niet bij en gaat dus je accu alleen leger. Meet je een veel hogere spanning dan 14.5 volt, dan maakt je dynamo de accu kapot (overladen).

Kun je weer ff verder. Succes Sjaak"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

dexter
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 78
Lid geworden op: 25 sep 2008 21:58
Actief als: particulier
Locatie: Fryslan

Bericht door dexter »

ik dnek niet dat je de functie van dit forum snapt dan.
ik dnek dat ik dat wel weet maar daar hebben we het nu niet over.



Als een motor uit valt onder het rijden vanwege een kapotte dynamo. Dus er is totaal geen stroom meer in de accu kun je hem later niet zo weer starten en een stuk rijden. Waar komt die stroom dan in eens weg?? Lijkt me niet de oorzaak te wezen. Die herstel tijd klopt wel maar als de dynamo echt niets doet start de auto echt niet meer.

En wat jij zegt is dat je hem wel hoort starten maar er gebeurt niets klinkt meer als een motor die geen compressie meer heeft.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
vloekertje
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 15
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 nov 2008 14:12

Bericht door vloekertje »

wat ik hoorde bij he trachten te herstatrten was de startmotor die effe zijn wark probeerde te doen maar dan langzaamaan uitstief door gebrek aan energie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
vloekertje
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 15
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 nov 2008 14:12

Bericht door vloekertje »

ik was eigenlijk vergeten melden dat toen ik mijn wagen terug voor mijn deur kon starten, ik de dynamo/alternator (weet niet juist wat dat stuk heeft, daar waar er zo'n riem aanzit die rond een antal assen draait), toch een heel vreemd lawaai hoorde maken. Ik bedoel, alsof er af en toe iets meer lawaai was en iets rammelde. Ik kan het moeilijk omschrijven.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 2825
Lid geworden op: 30 sep 2004 00:34
Actief als: particulier
Locatie: Emmeloord

Bericht door Rossy »

Dat kan ook de stank en de rook onder de motorkap verklaren.
Volg het advies van Sjaak op en volg eerst deze stappen.
Wanneer dan blijkt dat de dynamo defect is, schroef die eraf en zet er een ruildynamo op.
Denk ook aan de multiriem en eventueel de hierbij behorende spanrol.

Dexter, en ook ik, zijn op het verkeerde spoor geraakt door de witte rook uit de uitlaat.
Echter met de huidige temperaturen is dit vrij normaal wanneer de auto een tijdje stationair in de buitenlucht staat te draaien.
Ook al omdat het oliepeil en het koelvloeistofnivo niet zijn gedaald hoef je niet direct bang te zijn voor een kapotte koppakking of culasse.
Topic staat, gezien de vermoedelijke uitslag, eigenlijk in een verkeerd forumdeel, vandaar de verwarring.

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
vloekertje
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 15
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 nov 2008 14:12

Bericht door vloekertje »

een kleine update.
Ik heb gisteren mijn batterij laten opladen bij de batterijboer (zoals jullie dat in nl zo mooi noemen) en heb ze net terug in de wagen geplaatst. Geen effect. Wel heb ik heel goed geluisterd en heb het gezoem van mijn benzinepomp gehoord.
Voor de rest is er niks veranderd. Alk ik de sleutel volledig omdraai hoor ik een geklik achter de klok en gaat deez eventjes uit, alle andere dashbord lampjes blijven dan branden. Zodra ik de slleutel loslaat (en de wagen normaal zou moeten draaien,) gaat het klokje terug aan , en blijven alle andere dashbordlampjes branden. De startmoter doet helemaal niks.

Ik weet het, jullie gaan me zeggen dat ik de wagen ens moet aanduwen maar ik heb het geprobeerd en krijg geen beweing in die wagen omdat ik bergop geparkeerd sta. er staat meestal ook een wagen achter mij geparkeerd dus ik loop het gevaar tegen de wagen achter mij te botsen zodra ik de handrem afzet.

Wel heb ik me lid gemaakt van touring en dat houdt dan in dat ik ze hopelijk al zaterdag kan bellen (zodra ze de betaling hebben ontvangnen die ik vandaag heb gedaan). Dan kan de man van touring al eens de starter, dynamo,... enz doormeten en zal ik nog meer weten. Slaagt hij er in de wagen te rrepareren, zoveel te beter, zoniet laat ik de wagen slepen tot bij de garagist. Ik heb goed nieuws. Ik heb ondertussen al contact gehad met een verkopeer van onderdelen die me 40 euro voreg voor de starter en 30 voor de dynamo. Ik heb hem gezegd dat ik hem ging contacteren zodra ik wist wat ik nu nodig heb.

Ik verwacht niet dat jullie op deze post reageren (mag natuurlijk wel) want er is nog niet zo veel veranderd en ik zal dus pas binnen een aantal dagen meer weten. Ik houd julllie echter op de hioogte want er is niks zo verveledn als iemand die een topic opent met een vraag en dan nooit meer iets van zich laat horen. Tot binnenkort.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
vloekertje
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 15
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 nov 2008 14:12

Bericht door vloekertje »

update waar jullie wel unnen op reageren:

goed nieuws:

ik heb de wagen van de helling geduwd, dankzij een heel vriendelijke man, en de wagen startte onmiddellijk en reed heel soepel. Wel merkte ik een laag maar niet zeer laag oliepeil dus heb er een litertje ingekpat.
Ik ben terug naar huis gereden en heb de wagen in dalende richting op het heuuveltje geparkeerd en heb de wagen uitgezet. Toen opnuiuew trachten te startte en lukte niet. Dus ik concludeer dat het 100 procent zeker de startmotor is.
De batterijboer zei me dat ik de strtmottor bij hem kan laten herstellen maar ben vergeten vragen wat dat dan zou kosten.
Mijn vraag is nu: klopt mijn conclusie en kan ik zelf deze startmotor er afhalen en er terug opsteken?

Het is een laguna,.

alvast bedankt voor jullie tijd en geduld. Ik hoop dat jullie me ook op dit laatste stukje kunnen helpen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
vloekertje
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 15
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 nov 2008 14:12

Bericht door vloekertje »

update:
ben naet effe naar de winkel geweest, 1500 meter,. De wagen gestart dankzij de helling, en aan laten staan op de "parking van de winkel.
Toen ik terug thuis geparkeerd stond, effe de motorkap opengedan en kmoet zeggen dat ik de indruk had dat het dar eigenlijk toch wel redelijk warm was. Warmer dan normaal geen idee. %ijn temperatuurlampje in de wagen is toch niet opgelicht dus ik vermoed dat het nog binnen de perken is.
Of werkt de meter mss niet meer, en is er een probleem met de koelvloeistof?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 2825
Lid geworden op: 30 sep 2004 00:34
Actief als: particulier
Locatie: Emmeloord

Bericht door Rossy »

Die warmte kan subjectief zijn.
Het is buiten ook niet al te warm op dit moment.
Ook omdat de auto een tijdje heeft staan lopen bij de winkel wordt het onder de kap een heel stuk warmer als anders.
Ik denk zelf dat je het probleem eerst in de startmotor moet zoeken.
Deze laten testen bij de "batterijboer", automaterialenhandel noemen we ze ook wel :wink: , dan weet je al heel veel meer.
Mocht de startmotor goed zijn, dan is het toch een stekkeraansluiting.

Ho! Wacht even! Er schiet me ineens iets te binnen!

Wanneer een Renault op leeftijd begint te komen willen ze nog wel eens last hebben van een defecte stekkerverbinding op de startmotor.
Het gaat dan om een klein schuifstekkertje wat op de startmotor is geschoven.
De draad aan dit stekkertje bekrachtigd het inspoorrelais van de startmotor.
Als dit relais is ingeschakeld zal de startmotor via een tweede, veel dikkere kabel, gaan draaien en de motor aanzwengelen.
Het betreffende stekkertje wil nog wel eens oxideren van binnen en hierdoor het genoemde mankement veroorzaken.
Oplossing is het afknippen van het stekkertje en vervangen door een nieuw stekkertje, de draad is lang genoeg hiervoor.
Hoeft geen origineel stekkertje te zijn, meestal wordt hiervoor een blauw AMP schuifstekkertje gebruikt.

Dan het probleem van de dynamo.
Het kan een samenloop van omstandigheden zijn dat net nu zowel de startmotor en de dynamo ermee ophouden.
Laat ook deze even doormeten en eventueel nakijken.

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
vloekertje
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 15
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 nov 2008 14:12

Bericht door vloekertje »

bedankt voor je tip en tijd.
Ik zal wellicht zaterdag touring wegenhulp bellen. Ik vermoed dat indien het een stekkertje is, dat ze dat wel ter plekke kunnen oplossen?

Ik vemoed dat de hersteller van touring dat allemaal wel zal doormeten? Dynamo, startmotor,...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 2825
Lid geworden op: 30 sep 2004 00:34
Actief als: particulier
Locatie: Emmeloord

Bericht door Rossy »

Dat zou ik niet weten, ik heb daar geen ervaringen mee.
Nog nooit met pech gestaan in België.
Wel in NL overigens, een keer of 3 met.........

Een defecte dynamo!

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
vloekertje
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 15
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 nov 2008 14:12

Bericht door vloekertje »

ok tx.
ik houd jullie op de hoogte.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

anvage
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 okt 2004 21:25
Actief als: particulier
Locatie: bergeijk
Contacteer:

Bericht door anvage »

Ik raad je aan om toch eens door een garage je auto helemaal na te laten kijken. Zijn alle vloeistoffen voldoende aanwezig?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
vloekertje
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 15
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 nov 2008 14:12

Bericht door vloekertje »

de olie is goed, koelvloeistof is nog genoeg maar wellicht aan vervanging toe. Zal ik zelf vervangen.
rembloeistof en vloeistof voor stuurbekrachtiging is ook nog voldoende.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
vloekertje
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 15
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 nov 2008 14:12

Bericht door vloekertje »

ik ga de wagen goed herstellen of laten herstellen en dan doorverkopen voor een prikje zodat iemand anders met een klein budget er plezier kan aan beleven.
Ik ben namelijk verliefd geworden op een andere wagen, van een ander merk. Mag iik schrijven welke?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mark en ivonne
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 781
Lid geworden op: 11 sep 2005 20:00
Actief als: particulier
Locatie: noord scharwoude

ander merk

Bericht door mark en ivonne »

natuurlijk mag je vertellen welk merk
er zijn hier meer mensen met een ander merk als renault
r19 cabrio 16v 1993 laguna 1.6 16v rte 1999 g3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
vloekertje
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 15
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 nov 2008 14:12

Bericht door vloekertje »

honda accord, wellicht van rond 1997.
MAn wat een mooie wagen en met heel veel goede reviews.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mark en ivonne
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 781
Lid geworden op: 11 sep 2005 20:00
Actief als: particulier
Locatie: noord scharwoude

honda

Bericht door mark en ivonne »

is zeker een goede en mooie wagen
alleen als die wat mankeerd zijn de kosten vrij hoog
maar de meeste mankeren niet zo vaak wat
veel succes met je volgende auto en met de verkoop van je laguna
en kijk evengoed afentoe nog eens op dit forum mischien dat de volgende eigenaar van de laguna hier ook komt
mischien met veel positieve verhalen
r19 cabrio 16v 1993 laguna 1.6 16v rte 1999 g3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
vloekertje
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 15
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 nov 2008 14:12

Bericht door vloekertje »

Als ik de wagen goed kan herstellen en eer een maand mee kan rijden zonder problemen verkoop ik hem voor een zo hoog mogelijke prijs want hij heeft maar 85000 km op de teller.

Zoniet, dan vemeld ik de problemen in edtail in de advertentie en verkoop ik hem voor een klein prijsje. Iemand anders moet niet de problemen van mij kopen he, dat zou ik ook niet graag hebben.
Ik houd jullie op de hoogte.
Ik moet zeggen, de laguna was mijn eerste wagen en heb er echt van genoten Heeft me 14 maanden lang zonder problemen gediend en kreeg veel complimentjes van vrienden en familie dat het een mooie wagen is. aar ik heb zo het gevoel dat ik eens iets anders wil. Mss iets met iets meer pit, iets meer power, maar niet teveel ook. De accord lijkt me klasse en toch sportief. Ik houd jullie op de hoogte.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

espace1999v6
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 1
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 nov 2008 14:49

Dynamo startmotor reparatie

Bericht door espace1999v6 »

vloekertje schreef:ok tx.
ik houd jullie op de hoogte.
Het repareren van beide apparaten is niet eenvoudig. Ik zelf heb er veel gerepareert. Ten eerste koppel je ten aller tijden de accu kabel los ( zorg dat de roode klem de pool van de accu niet kan raken tijdens het losmaken van de bedrading van de apparaten)

Stel je demonteert de startmotor uit de auto.
Stel hem vertikaal op in een bankschroef met het achterschild naar boven.
Draai de boutjes in het achterschild los. Til het achterschild van de startmotor. Je ziet nu de koolborstels, achterlager,en de colector van het anker. Tevens zijn er tapeinden zichtbaar draai daar de moertjes vanaf.
Haal nu de koolborstels er uit ( controleer of ze lang genoeg zijn) ze moeten de colector raken. Zijn de aandrukveren niet lam? Verwijder nu het lagerhuis. De colector is nu zichtbaar deze is van koper. zoals je ziet zitten er ruimtes tussen de baandjes koper als ze elkaar raken schrap je de baantjes uit met een stukje ijzerzaag. Zet hem weer in elkaar en probeer hem. Let op de as waar de bendix over schuift deze mag geen roest vertonen let ook op de tanden van de bendix deze moeten in goede staat zijn anders draait de bendix langs de starterkrans in plaats in de starterkrans tanden suc6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
vloekertje
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 15
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 nov 2008 14:12

Bericht door vloekertje »

hey iedereen,

sorry dat ik mijn eigen topic zo lang heb laten links liggen. Ik heb nu pas mijn wagen laten repareren. Ik heb vorige maand eeen tweedehands startmotor gekocht en deze vorige week laten plaatsen.

45 voor de startmotor en 75 voor de plaatsing, dus ik mag zeker niet klagen. Gelukkig dat hte inderdaad de startmotor was.

HARTELIJK BEDANKT AAN IEDEREEN DIE GETRACHT HEEFT ME TE HELPEN.

GROETJES EN VEEL SUCCES MET ALLES

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht