Veerschotels Grand Scenic II 2004 versleten, opties?
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 20 mei 2012 16:05
Veerschotels Grand Scenic II 2004 versleten, opties?
Laatst onze Grand Scenic weggebracht voor een grote beurt, APK, distributie... geen rekening waar je naar uitkijkt kan ik je vertellen.
Werd ik gedurende de dag gebeld (om de "schade" te bespreken) blijken ook de voorschotels versleten? Ze wisten me te vertellen dat dit zo'n 500 Euro extra ging kosten. Heb gevraagd of ze dit maar even uit wilde stellen en dit was geen probleem (mbt de veiligheid). Vraag is of er geen andere opties zijn aangezien dit weer een rib uit mijn lijf zou betekenen. Neem niet aan dat dit een klusje is voor de hobbyist....
Zijn er andere mensen die ervaring hebben hiermee en wat er nou exact vervangen moet worden. Tijdens het rijden heb ik er weinig last van eigenlijk. Indien ik tijdens het parkeren (als de auto iets stiller is) met mijn stuur door de nulstand ga hoor je een lichte "klonk" en dat is het eigenlijk.
Ervaringen, verhalen, advies?
Bij voorbaat dank!
Martijn Verhaar
Werd ik gedurende de dag gebeld (om de "schade" te bespreken) blijken ook de voorschotels versleten? Ze wisten me te vertellen dat dit zo'n 500 Euro extra ging kosten. Heb gevraagd of ze dit maar even uit wilde stellen en dit was geen probleem (mbt de veiligheid). Vraag is of er geen andere opties zijn aangezien dit weer een rib uit mijn lijf zou betekenen. Neem niet aan dat dit een klusje is voor de hobbyist....
Zijn er andere mensen die ervaring hebben hiermee en wat er nou exact vervangen moet worden. Tijdens het rijden heb ik er weinig last van eigenlijk. Indien ik tijdens het parkeren (als de auto iets stiller is) met mijn stuur door de nulstand ga hoor je een lichte "klonk" en dat is het eigenlijk.
Ervaringen, verhalen, advies?
Bij voorbaat dank!
Martijn Verhaar
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 29 jan 2016 18:33
Ja !! dat heb ik ook gehad. Ik heb de veerschotels wel laten vervangen want het "knoerpen" werd steeds erger.Hoewel het niet direct gevaar kon vond ik het op het laatst wel ergerlijk. Heeft mij bij de dealer precies 400 euri's gekost. Is eigenlijk niet zelf te doen want de hele veerpoot moet er onder uit. Gr. BV.
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 12 okt 2023 14:50
Probeer eens een offerte te vragen bij onafhankelijke bovag garage. Die kunnen dit ook makkelijk vervangen aangezien je er geen speciale electronische merkgebonden hulpmiddelen voor nodig hebt. Kan veel schelen...
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Laatste bezoek: 04 mei 2025 19:37
- Actief als: particulier
Je moet niet de complete lagers vervangen, dealer verkoopt ook losse ringen. Scheelt de helft aan onderdelen, en alleen die ringen veroorzaken het bijgeluid.
Het is een klusje wat met al het gereedschap wellicht een uur tot 1.5uur duurt. Dus 400e is ook prijzig!
Het is een klusje wat met al het gereedschap wellicht een uur tot 1.5uur duurt. Dus 400e is ook prijzig!
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 524 Weergaves
-
Laatste bericht door Mathijs
-
- 1 Reacties
- 218 Weergaves
-
Laatste bericht door Robbert.
-
-
Deurscharnier links twingo 1 versleten, onderdeelnummer gezocht.
door Vertrokken - 46027 » » in Techniek algemeen - 5 Reacties
- 585 Weergaves
-
Laatste bericht door Vertrokken - 46027
-
-
- 8 Reacties
- 898 Weergaves
-
Laatste bericht door de mon
-
- 3 Reacties