Espace J63 2,8 V6 automaat uit '96
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 10 feb 2009 12:54
- Actief als: particulier
- Locatie: Rotterdam
Espace J63 2,8 V6 automaat uit '96
Beste forumleden,
Mijn automatische versnellingsbak geeft weer eens problemen.
Hij schakelt moeilijk door (wacht te lang met doorschakelen,of geeft een pauze tussen de versnellingen waarbij hij even vrij loopt.)en als hij in de hoogste versnelling staat en je geeft gas bij om in te halen of de snelheid te verhogen slipt de bak door, en kan je alleen voorzichtig gas geven om op snelheid te komen.
Oh ja, de motor loopt ook ineens 1000 toeren als hij stil in de versnelling staat, voorheen 800.
E.e.a. is begonnen na de laatste grote beurt en keuring bij de dealer,alwaar hij weer keurig doorheen kwam.
Ik ben gelijk teruggegaan met dit probleem, en men heeft de auto uitgelezen,waarbij geen storingsmelding aan het licht kwam.
Ook het lampje in de auto geeft geen storing aan en de bak gaat ook niet in noodloop.
De dealer zegt dat dit probleem er waarschijnlijk al was voor ik hem bracht en onderneemt verder geen actie, en ik kan niet bewijzen dat hij dit voorheen niet deed.
Ik zelf denk dat er de verkeerde olie in de bak is gedaan (te dun), of misschien wel de juiste olie, en heeft er eerder een ander soort ATF in gezeten.
De vorige eigenaar heeft de bak zo'n 80000 km geleden laten reviseren bij een automaatbakken specialist.
Misschien dat iemand van de techneuten en/of leken dit herkend en tips heeft waar te zoeken, ik wacht vol spanning af.
Gr.
Peter.
Mijn automatische versnellingsbak geeft weer eens problemen.
Hij schakelt moeilijk door (wacht te lang met doorschakelen,of geeft een pauze tussen de versnellingen waarbij hij even vrij loopt.)en als hij in de hoogste versnelling staat en je geeft gas bij om in te halen of de snelheid te verhogen slipt de bak door, en kan je alleen voorzichtig gas geven om op snelheid te komen.
Oh ja, de motor loopt ook ineens 1000 toeren als hij stil in de versnelling staat, voorheen 800.
E.e.a. is begonnen na de laatste grote beurt en keuring bij de dealer,alwaar hij weer keurig doorheen kwam.
Ik ben gelijk teruggegaan met dit probleem, en men heeft de auto uitgelezen,waarbij geen storingsmelding aan het licht kwam.
Ook het lampje in de auto geeft geen storing aan en de bak gaat ook niet in noodloop.
De dealer zegt dat dit probleem er waarschijnlijk al was voor ik hem bracht en onderneemt verder geen actie, en ik kan niet bewijzen dat hij dit voorheen niet deed.
Ik zelf denk dat er de verkeerde olie in de bak is gedaan (te dun), of misschien wel de juiste olie, en heeft er eerder een ander soort ATF in gezeten.
De vorige eigenaar heeft de bak zo'n 80000 km geleden laten reviseren bij een automaatbakken specialist.
Misschien dat iemand van de techneuten en/of leken dit herkend en tips heeft waar te zoeken, ik wacht vol spanning af.
Gr.
Peter.
:arrow: Toen Microsoft met de auto te maken kreeg is de ellende begonnen :!: :!: :!:
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 6852
- Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
Je stelt dat de bak 80 dkm gelden is gereviseerd. Welke type bak heb je? Renault heeft verschillende bakken genonteerd. Deze hebben alle specifieke ATF olieen nodig. Alleen als je de juiste bak-code opgeeft kan ik je helpen.
Overigens, zit er wel voldoende olie in de bak en hoe ruikt die, zoetig of verbrand. Kleur roze-rood of bruin.
De oudere bakken dienden om de 50/60 dkm ververst te worden, doe je dit niet dan krijg je gegarandeerd problemen. SUC6
Overigens, zit er wel voldoende olie in de bak en hoe ruikt die, zoetig of verbrand. Kleur roze-rood of bruin.
De oudere bakken dienden om de 50/60 dkm ververst te worden, doe je dit niet dan krijg je gegarandeerd problemen. SUC6
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 10 feb 2009 12:54
- Actief als: particulier
- Locatie: Rotterdam
Hallo Willem,
Volgens de bon is het een AR4 bak, hij is gereviseerd door een VW automaatbakken expert.( de AR4 schijnt ook onder de VW te hangen).
Tevens lees ik dat er een groter model koeler is geplaatst op de bak, en dat de vorige eigenaar na 10000 KM moest terugkomen voor een verversing.( of dat gebeurt is weet ik niet.)
Vandaar dat ik zelf opdracht heb gegeven om de olie bij de deze laatste beurt en keuring voor de zekerheid te verversen om eventuele problemen voor te zijn.
De monteur heeft niet gemeld dat de olie er slecht aan toe was.
Ik kan hem zelf wel weer controleren, maar dan moet ik op de brug om met wat gedoe de olie op te vangen voor een bepaalde tijd enz. , ik neem toch aan dat de dealer dit goed beheerst en goed afvult met de juiste ATF soort.
Of geeft een overvulde bak misschien deze problemen?
Gr.
Peter.
Volgens de bon is het een AR4 bak, hij is gereviseerd door een VW automaatbakken expert.( de AR4 schijnt ook onder de VW te hangen).
Tevens lees ik dat er een groter model koeler is geplaatst op de bak, en dat de vorige eigenaar na 10000 KM moest terugkomen voor een verversing.( of dat gebeurt is weet ik niet.)
Vandaar dat ik zelf opdracht heb gegeven om de olie bij de deze laatste beurt en keuring voor de zekerheid te verversen om eventuele problemen voor te zijn.
De monteur heeft niet gemeld dat de olie er slecht aan toe was.
Ik kan hem zelf wel weer controleren, maar dan moet ik op de brug om met wat gedoe de olie op te vangen voor een bepaalde tijd enz. , ik neem toch aan dat de dealer dit goed beheerst en goed afvult met de juiste ATF soort.
Of geeft een overvulde bak misschien deze problemen?
Gr.
Peter.
:arrow: Toen Microsoft met de auto te maken kreeg is de ellende begonnen :!: :!: :!:
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 1049
- Lid geworden op: 22 feb 2008 19:24
- Actief als: particulier
- Locatie: Kalslagen
Bij een dealer zal er niet zo snel overvuld worden denk ik, daarentegen bij de Kwik-Fit wel. Collega kwam van een koude kermis thuis met z'n Kangoo . Ging helemaal roken...
Op dit soort problemen moet je absoluut niet bezuinigen, goed laten controleren, desnoods second opinion bij een andere dealer.
Op dit soort problemen moet je absoluut niet bezuinigen, goed laten controleren, desnoods second opinion bij een andere dealer.
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 10 feb 2009 12:54
- Actief als: particulier
- Locatie: Rotterdam
Dan maar zelf kijken
Eindelijk tijd gehad om de auto op de brug te gooien en zelf te kijken.
Olie is mooi rood, en het niveau was ook in orde.
Het enige wat er nog mis kan zijn is het soort olie.
@WillemS, weet je toevallig al wat voor olie er in de bak moet, want dan spoel en ververs ik hem zelf wel.
Ik heb uiteraard zelf ook gezocht, maar de een heeft het over dexron IID en de ander over dexron type II.
Misschien weet jij het verschil tussen die twee,ik kan het nergens vinden.
Gr.
Peter
Olie is mooi rood, en het niveau was ook in orde.
Het enige wat er nog mis kan zijn is het soort olie.
@WillemS, weet je toevallig al wat voor olie er in de bak moet, want dan spoel en ververs ik hem zelf wel.
Ik heb uiteraard zelf ook gezocht, maar de een heeft het over dexron IID en de ander over dexron type II.
Misschien weet jij het verschil tussen die twee,ik kan het nergens vinden.
Gr.
Peter
:arrow: Toen Microsoft met de auto te maken kreeg is de ellende begonnen :!: :!: :!:
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 6852
- Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
Deze bak de AR4 4/1 dient gesmeerd te worden met ATF Dexron II-D olie.
Denk er wel om dat ook het filter vervangen dient te worden alsmede de pakkingen die je los hebt gehaald.
En vooral "schon werken". 1 zand korrel is genoeg om de bak naar de eeuwige jachtvelden te helpen.
SUC6
Denk er wel om dat ook het filter vervangen dient te worden alsmede de pakkingen die je los hebt gehaald.
En vooral "schon werken". 1 zand korrel is genoeg om de bak naar de eeuwige jachtvelden te helpen.
SUC6
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 71 Weergaves
-
Laatste bericht door Xieje
-
- 0 Reacties
- 43 Weergaves
-
Laatste bericht door Red-Devil84
-
- 11 Reacties
- 962 Weergaves
-
Laatste bericht door marcelhorjus
-
- 6 Reacties
- 683 Weergaves
-
Laatste bericht door carlo81
-
- 0 Reacties
- 54 Weergaves
-
Laatste bericht door ckverwil
-
- 0 Reacties
- 285 Weergaves
-
Laatste bericht door Caleido
-
- 7 Reacties
- 618 Weergaves
-
Laatste bericht door nikk