Megane 2005

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, verlichting, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
remco504coupe
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 nov 2008 18:31

Megane 2005

Bericht door remco504coupe »

Ik zag dat hier al meer over gepost is, maar het antwoord op mijn probleem zit er niet bij, dus graag jullie mening:

Raam ging niet meer dicht, wegenwacht erbij, die draait stekkers van voor en achter bediening om, zet er een spanningsmeter op, met massa op een deurmoertje, en hij ging weer dicht. Hij zei, dit gebeurt veel bij deze auto's, net na de winter vooral, doe maar niet meer helemaal open.

Oke, dus alleen een klein kiertje, wil ik hem omhoog doen, gaat hij omlaag terwijl ik de knop omhoog trek!
Weet iemand hoe ik dit nu weer omhoog krijg? Het trucje met voor en achter omdraaien helpt niet meer..

Vast bedankt,
Groetjes, Remco

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

de mon
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 942
Lid geworden op: 17 mar 2010 23:09
Actief als: particulier

Bericht door de mon »

Van zeer ver heb ik eens gehoord dat ge electrische ramen moet initialiseren of inleren van het punt waar ze volledig dicht zijn en open.Bellen naar de garage kan geen kwaad.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wesley015
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1018
Lid geworden op: 17 okt 2009 13:29
Actief als: particulier

Bericht door wesley015 »

Dat heeft met dit niets te maken.
Dat is allen als de accu pool of de stekker van het mechaniek los is geweest.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Spet
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 1
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 okt 2010 23:17
Actief als: particulier

Re: Megane 2005

Bericht door Spet »

Hoi,

Ik heb 'n probleem van soortgelijke aard. Al enkele tijd hebben we enigszins problemen met het open- en dichtmaken van het electrische raam aan de bijrijderszijde van onze 5d Megane 2005. Gistermiddag ging-ie lastig dicht en vanochtend vloekte m'n vriendin me stijf omdat ik niet alleen het radiofrontje in de auto had laten zitten, maar ook het bewuste raam helemaal open had laten staan. Da's vreemd, want die was zeker gesloten toen ik de motor afzette. Daarna kleurde m'n liefje Ferrarirood omdat ze het raam niet dichtkreeg.

Vanavond heb ik even eea nagekeken: zekeringen zijn goed en maken contact (klein vonkje bij terugplaatsen zekering), geen water in het portier, schakelaars aan L&R portier voor het bewuste raam geven allebei geen sjoege(hoor niets, ook geen vreemde geluiden), maar alle andere ramen en bijbehorende schakelaars functioneren prima. 2 schakelaars tegelijkertijd kapot? Lijkt me stug. Pluspool losgekoppeld: 2x zonder succes (de 2e keer was de interieurklok wel gereset) Ehm...motortje kapot? Nou, nee... heb de keycardtruc geprobeerd (2x op portiervergrendelen drukken) en warempel, het raam ging zo'n 6 cm omhoog (helaas éénmalig). Toen de inleesmethode geprobeerd: zonder resultaat. De stekkerswitchtruc van Remco heb ik nog niet geprobeerd, maar als dat werkt, blijkt het toch tijdelijk te zijn en zou ik uiteindelijk daarvan graag de oplossing ook willen weten. Wie kan ons helpen? Wesley misschien?

Alvast bedankt,

Groetjes Spet

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

lukie
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 okt 2010 13:46
Actief als: particulier

Re: Megane 2005

Bericht door lukie »

Hoi ik kom net van de garage, bij mijn stond linker raam vanmorgen open.Nou bleek na alle trucs en tips die niet mochten baten dat de electronische print op de motor vocht in zat en ook de steker op de print erg nat was,maar er waren geen zekeringen door of zo.En rechter raam werkte wel.Nu dat wordt een nieuwe draadboom in de deur ivm vocht in de steker en een nieuw mechaniek compleet want los is dat niet te krijgen?Ik denk zo een 350 euro.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Megane 2005

Bericht door WillemS »

Je kunt ook met een vochtverdrijver inspuiten dan zie je het vocht er zo af lopen.
SÛC6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht