Aanschaf Espace 3.0dci initiale

Forumregels
Een kleine richtlijn waar je 'welke-vraag' zou kunnen plaatsen.

Elektronica
Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, Dynamo, etc.

Motorisch
Alles wat met de motor van de Espace te maken heeft.

Onderstel
Aandrijving, wielophanging, (lucht-)vering, schokdempers, stuurinrichting, remmen, velgen, banden, versnellingsbakken

Carrosserie en interieur
Stoelen, Deuren, Schuifdak(en), Bumper, Airco, Raammechanieken etc, dat soort dingen
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Ronaldp
lid
lid
Posts in topic: 13
Berichten: 134
Lid geworden op: 29 dec 2010 17:00
Actief als: particulier

Aanschaf Espace 3.0dci initiale

Bericht door Ronaldp »

Hallo allemaal,

Wij overwegen de aanschaf van een espace 3.0 dci initiale vanwege onze drie kinderen.
Deze auto staat te koop bij een dealer. Hiervoor moeten we onze mondeo mk3 2.0tdci in platunum uitvoering inruilen.
Deze auto heeft ons nog niet laten staan (198000km), en is voorzien van alles wat wenselijk is.
Nu hebben we al eerder een scenic uit 98 gehad, en die had een probleem in de electronica, dat ik uiteindelijk zo zat was dat ik hem ongezien heb ingeruild op een focus.

De auto die we gezien hebben is erg compleet en ruim!!!,..... maar heeft ook 238000km gereden. De volledige historie is bekend, en er zijn geen gekke zaken in te ontdekken. De verkoper is erg eerlijk en heeft aangegeven dat de 3.0 dci niet echt uitblinkt in betrouwbaarheid, maar dat met goed en regelmatig onderhoud veel te voorkomen is. De auto is van okt 2005.

Ik zou graag van jullie willen weten of dit een verstandige keuze is (even afgezien van de inruilwaarde e.d.). Wat kan ik verwachten, wat zijn specifieke problemen e.d.

Alvast bedankt voor jullie mening.
Espace 3.5 V6 '04 Initiale automaat
EX: Espace 2.0T '04 Privilege automaat


bij vlagen ben ik geniaal.... Op het moment is het echter windstil.....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: Aanschaf Espace 3.0dci initiale

Bericht door demi »

Ronaldp schreef:Hallo allemaal,
Wij overwegen de aanschaf van een espace 3.0 dci initiale. Ik zou graag van jullie willen weten of dit een verstandige keuze is
Tja ...... das geen gemakkelijke opgave om op deze manier iemand te adviseren. De Espace type 4 is niet zomaar eentje waar de betrouwbaarheid hoog staat. De ene heeft nagenoeg geen of weinig problemen, terwijl de ander zowat om de maand bij de garage staat voor weeeeeeer een mankement.

Ik heb er door de tijd heen al heel wat gezien en bijna allemaal hebben ze wel een mankement groot of klein van aard.

Maar ik kan hier nu wel gaan opnoemen wat er zoal allemaal KAN gaan gebeuren, maar daar zal de ene het mee eens zijn en de ander weer niet.

Waar we het allemaal mee eens zijn dat is dat de Espace een Heeeeerlijke ruime wagen is om in te rijden, toeren, of grote goederen in te vervoeren. Zuinig zijn ze helaas niet maar daarintegen wel erg veilig.

Ik zou in ieder geval proberen om een langere garantie termijn te regelen dan de normale 3 of 6 maanden. Je koopt hem immers bij de dealer en als hij coulant is dan geeft de verkoper je 1 jaar volledige garantie

Lees anders nog maar eens wat discussies want er zijn er al meerdere geweest die zowat dezelvde vraag hadden

Veel plezier met de proefrit, en kijk of je kan achterhalen wie de laatste eigenaar was en probeer contact met hem op te nemen wat hij er zoal van vond

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fgrooten
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 576
Lid geworden op: 25 nov 2009 05:38
Actief als: particulier
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Aanschaf Espace 3.0dci initiale

Bericht door fgrooten »

Afgezien van de betrouwbaarheid van de Espace (de mijne heeft nu 220k en ik heb er eigenlijk nog niets aan gehad) staat de 3.0dci bekend om het defect raken van de turbo. En da's een duur geintje om te laten repareren.
Meestal gaat de turbo defect tussen de 150k en 200k, dus het zou kunnen zijn dat bij deze Espace de turbo al vervangen is (check het onderhoudsboekje, het staat ook vaak al in de advertentie).

Je doet er inderdaad goed aan om een flinke garantie, in ieder geval op het blok en de versnellingsbak, bij te nemen/af te dingen. En verder, tja, maak maar eens een proefrit. Dan ben je gelijk verkocht!
Mon voiture: 2017 Grand Scenic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Ronaldp
lid
lid
Posts in topic: 13
Berichten: 134
Lid geworden op: 29 dec 2010 17:00
Actief als: particulier

Re: Aanschaf Espace 3.0dci initiale

Bericht door Ronaldp »

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reactie. Ik ga nog even kijken waar de dealer mee komt, maar ik heb er mijn berekening al op losgelaten. Daaruit blijkt deze auto qua maandelijkse kosten ca. 140 euro duurder te zijn dan de mondeo die we nu rijden.
Dan heb ik het onderhoud nog niet eens meegerekend.

Het lijkt me een perfecte auto, maar dat wordt me wat te gortig. Temeer omdat de mondeo tot nu toe vrijwel probleemloos is.
Het is alleen wat krapper op de achterbank, maar dat is me geen 100 euro per maand meer waard.....

Ronald
Espace 3.5 V6 '04 Initiale automaat
EX: Espace 2.0T '04 Privilege automaat


bij vlagen ben ik geniaal.... Op het moment is het echter windstil.....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Ronaldp
lid
lid
Posts in topic: 13
Berichten: 134
Lid geworden op: 29 dec 2010 17:00
Actief als: particulier

Re: Aanschaf Espace 3.0dci initiale

Bericht door Ronaldp »

Nou,

Ik heb intussen een reactie van de dealer ontvangen.. 4250 inruil (dus ca. 2500 bijleggen)...... :twisted:
Dat gaan we dus niet doen. Ik was van plan er over na te denken als ik hem top kon omruilen met garantie.
Nu weet ik zeker dat we er niet uit gaan komen.

Hoofdstuk Espace wordt hiermee afgesloten.....
Espace 3.5 V6 '04 Initiale automaat
EX: Espace 2.0T '04 Privilege automaat


bij vlagen ben ik geniaal.... Op het moment is het echter windstil.....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: Aanschaf Espace 3.0dci initiale

Bericht door demi »

Ronaldp schreef:Ik was van plan er over na te denken als ik hem top kon omruilen met garantie.
Tja dat doet geen een verkoper kop om staart ruilen, ook al is / zou je Ford meer waard zijn. Een verkoper heeft immers die baan gekregen om te zorgen dat er geld word verdiend.

Ik ben van mening dat je bij een dealer niet moet zijn voor een auto in te ruilen.
Ik verkoop mijn auto's altijd particulier, dan krijg ik tenminste meer als dat ik hem inruil.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Chicco
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 474
Lid geworden op: 06 dec 2007 00:02

Re: Aanschaf Espace 3.0dci initiale

Bericht door Chicco »

demi schreef: Ik verkoop mijn auto's altijd particulier, dan krijg ik tenminste meer als dat ik hem inruil.
En.... je krijgt meestal nog wat korting op de auto die je wilt kopen als je een inruil hebt.....
Maar alleen al die "ellende" met het verkopen van een auto........

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Ronaldp
lid
lid
Posts in topic: 13
Berichten: 134
Lid geworden op: 29 dec 2010 17:00
Actief als: particulier

Re: Aanschaf Espace 3.0dci initiale

Bericht door Ronaldp »

Ik heb via verschillende bedrijven inmiddels een offerte ontvangen, de inruil varieert, maar is gemiddeld ca 5500 euro. Dit is nog zonder verdere onderhandelingen. Ik had daarom goede hoop op het " ruilen" van de auto.
De utvoring die ik rijd wordt aangeboden voor ca. 8000-8500 euro. Daar is dus nog wel wat mogelijk.
Evt had ik wel wat wilen bijbetalen voor extra garantie of een beurt, maar nu moet ik voor de auto zonder garantie al bijna 3000 euro bijbetalen. ( de auto wordt aangeboden voor 6900 euro, zonder garantie)
Ik kan voor 4500 bijbetalen in een nieuwere uitvoering rijden, daar heb ik inmiddels ook al een offerte van liggen.

Al met al valt het wat tegen, maar ik ben het met jullie eens dat onderhandelingen altijd kindser goed verlopen dan je zelf hoopt.
Espace 3.5 V6 '04 Initiale automaat
EX: Espace 2.0T '04 Privilege automaat


bij vlagen ben ik geniaal.... Op het moment is het echter windstil.....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

forumrenault
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jan 2011 12:14
Actief als: particulier

Re: Aanschaf Espace 3.0dci initiale

Bericht door forumrenault »

dag, ik heb tevens voor ongeveer dezelfde vraag gestaan. Mijn voorkeur ging uit naar een 3.0dci, echter bij het contact met een eigenaar van een 3.0dci is mij verteld, dat deze modellen tot een bepaald bouwjaar, iets van 2006 of 2007, een koelingsprobleem hebben. Hierdoor kan uiteindelijk de motor het begeven door te vaak met te hoge temparaturen te rijden. Deze man had zijn 3.0dci al verkocht en, hij gaf mij dit eerlijke antwoord. Het viel mij namelijk op, dat er bij aangeboden occasions wel eens de opmerking bij stond : "nieuwe motor". Deze opmerking kwam ik op Duitse autosites tegen.
Daarop heb ik nu een 2.2 dci gekocht, geen koelingsprobleem gehad. Ik heb deze auto in onderhoud bij een Reanult dealer in Gronau / Duitsland ( dichtbij ) Ook deze garage stelde ik dezelfde vraag m.b.t. 3.0 DCI, omdat ik toch weer overwoog een 3.0dci aan te schaffen. Als antwoord kreeg ik : "lass die Hände davon". Dit zou dan gelden tot een bepaald bouwjaar, misschien wel 2007.. Vanuit de fabriek schijnt men dan een dubbele koeling ingebouwd te hebben.
Ik wilde geen 2 a 3 jaar oude Espace kopen, vanwege in mijn optiek te hoge afschrijving. Dus vandaar mijn vraag aan deze garage. Storingen, valt mee, eigenlijk niet. Ik ben al mel al zeer positief over de Espace. Ik heb BMW / Audi / VW gereden, dus voldoende vergelijkingmateriaal. Van een BMW 530d tot Audi A4 quattro. Mijn Espace is van 2004, 2.2DCI Initiale, voorzien van zeer veel opties. Men zegt wel eens, hoe meer opties, hoe meer storingen. Wel, ik heb geen last.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Ronaldp
lid
lid
Posts in topic: 13
Berichten: 134
Lid geworden op: 29 dec 2010 17:00
Actief als: particulier

Re: Aanschaf Espace 3.0dci initiale

Bericht door Ronaldp »

@ forumRenault,

Bedankt voor je reactie.
Ik heb echter toch besloten om geen risico te lopen. Ik blijf in mijn huidige auto rijden.
Een van de zaken die me daartoe heeft doen besluiten is de houding van de dealer (segering en Wolbers, zutphen). Daar staat een mooie 3.0 dci initiale automaat uit 2005. deze is in goede staat, en dealer onderhouden. Aangezien ik echter nogal wat moet bijleggen bij inruil van mijn huidige auto. (Ca 3000 euro.), en het feit dat deze auto als niet al te betrouwbaar te boek staat, heb ik besloten om niet over te stappen.

Ik vind het risico gewoon te groot. :oops:
Het lijkt me een geweldige auto, en de versie die daar staat is ook een plaatje, zowel van binnen als van buiten, maar ik ben erg huiverig voor problemen, vooral omdat ik met de huidige auto geen problemen heb. :D
Bovendien is deze auto erg duur om te rijden. Het scheelt bijna 150 euro op mijn huidige auto, en dan heb ik onderhoud geheel buiten beschouwing gelaten.... :shock:
Je moet met deze auto geluk hebben, en ik heb helaas niet altijd geluk...... :cry2:
Espace 3.5 V6 '04 Initiale automaat
EX: Espace 2.0T '04 Privilege automaat


bij vlagen ben ik geniaal.... Op het moment is het echter windstil.....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2668
Lid geworden op: 08 jun 2008 19:05
Actief als: particulier

Re: Aanschaf Espace 3.0dci initiale

Bericht door Pleiades »

ik zou even doorsparen voor een phase 2 met 2.0 dCi met 180 pk. Komt qua prestaties wel in buurt van de 3.0 dCi. De 3.0 dCi in de Phase2 is ook niet verkeerd trouwens.
2000 Renault Laguna 1.6 16v RXI ~ 2010-2012 ~
2006 Renault Mégane RS 225 ~ 2012-2014 ~
2006 Renault Mégane CC 2.0 Exception ~ 2014-2015 ~
2018 Renault Clio Limited TCe90 ~ 2018-2021 ~
2021 Renault Arkana Hybrid R.S. Line ~ 2021-Heden ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Ronaldp
lid
lid
Posts in topic: 13
Berichten: 134
Lid geworden op: 29 dec 2010 17:00
Actief als: particulier

Re: Aanschaf Espace 3.0dci initiale

Bericht door Ronaldp »

Hallo allemaal,

Na een tijd zonder problemen met de mondeo gereden te hebben, komen nu ook daar de grote kosten.
Nu heb ineen espace zien staan met een 1.9dci motor, waarbij aangegeven is dat de motor bij 161000km is vervangen. De teller staat nu op 170000km.
Zou dit een keus kunnen zijn? Er zit immers een andere motor in.....
Espace 3.5 V6 '04 Initiale automaat
EX: Espace 2.0T '04 Privilege automaat


bij vlagen ben ik geniaal.... Op het moment is het echter windstil.....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 3
Berichten: 16030
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Aanschaf Espace 3.0dci initiale

Bericht door mechanic »

De 1.9dci is een fijne motor, maar in de espace wel aan de lichte kant.
Of de motor is vervangen voor een nieuw exemplaar lijkt me niet, maar een goede revisie of gebruikt exemplaar is ook prima. Vraag meteen of de koppeling incl hydraulisch lager is vervangen, zoniet krijg je die kosten binnenkort vrijwel zeker. Is er niet voor gemaakt ok los/ vast te klikken en zodoende gaat de remvloeistof lekken in je bak.
Staat je niet blind op het verhaal andere motor, de rest van de auto is minstens zo belangrijk. Controleer dus de hele staat van de auto grondig, ook alle opties goed checken.
Elk geval niet de 2.2dci en de 3.0dci aanschaffen, beide een bodemloze put. Ook die in de phase II zijn niet om over naar huis te schrijven.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Aanschaf Espace 3.0dci initiale

Bericht door DHL »

Zoek gewoon een 2.0 dCi... Dan heb je een betrouwbare wagen. Kost iets meer, maar je zal op langere termijn zeker je voordeel doen!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 3
Berichten: 16030
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Aanschaf Espace 3.0dci initiale

Bericht door mechanic »

:thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Ronaldp
lid
lid
Posts in topic: 13
Berichten: 134
Lid geworden op: 29 dec 2010 17:00
Actief als: particulier

Re: Aanschaf Espace 3.0dci initiale

Bericht door Ronaldp »

Zo,

De mondeo is verkocht, dus we hebben de handen vrij. :D :( (was toch wel een erg fijne auto).
Ik heb samen met mijn vrouw onze kilometers eens goed onder de loep genomen, en wat blijkt.... Een benzineversie is niet per definitie duurder dan een diesel.
Dus we zijn nu ook aan het kijken naar een benzine uitvoering.

Ik heb er een op het oog, een 2.0t privilege automaat uit 2004. Wel wat ouder dan de mondeo, maar ja, we hebben nu eenmaal geen onbeperkte middelen.
Nu weet ik dat de turbo problemen kan geven, en dus extra aandacht verdiend. Ik heb van de verkoper begrepen dat de complete historie en rekeningen erbij zit.
Daarnaast heb ik een oogje op een 2.0 16v uit 2004, handgeschakeld. Deze is voorzien van zo'n groot schuifdak :)

Ik heb nu een voorkeur voor de 2.0t automaat. Kunnen jullie me helpen met specifieke aandachtspunten, en hoe die te controleren zijn? (ik krijg steeds andere resultaten bij de zoekfunctie).
Zowiezo wordt de auto binnenstebuiten gekeerd, voordat ik hem koop, maar extra tips zijn altijd welkom.
Espace 3.5 V6 '04 Initiale automaat
EX: Espace 2.0T '04 Privilege automaat


bij vlagen ben ik geniaal.... Op het moment is het echter windstil.....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 3
Berichten: 3309
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: Aanschaf Espace 3.0dci initiale

Bericht door RichTrip »

Het is eigenlijk het bekende rijtje:

-Onderhoudshistorie inclusief vervangen distibutie.
-Werken alle electronische accessoires zoals het schuifdak, alle ramen, vergrendeling deuren (inclusief evt. handsfree functie).
-Controleer tijdens een proefrit of de verwarming het goed doet, komt er warme lucht uit de roosters zowel aan de linker als ook aan de rechterkant. En check het effect als je de luchtstroom aanpast van boven naar beneden.

En wat de motor betreft, als je niet vaak de Espace tot de nok volgooit of met een zware sleurhut door de Alpen trekt, dan is de 2.0 16V een zeer betrouwbare motor, maar in de Espace natuurlijk geen snelheidswonder.
De 2.0T is uiteraard sneller maar de turbo en/of automaat kunnen natuurlijk een onaangenaam flinke aanslag op je huishoud budget opleveren als je pech hebt. Buiten het feit dat een Espace zeker geen goedkope auto is om te rijden (banden, remmen, belasting e.d.).

En bedenk dat een Espace niet makkelijk ligt in de markt tegenwoordig, dus de vraagprijs is, zeker zonder inruil, gelukkig niet meer heilig :mrgreen:
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Ronaldp
lid
lid
Posts in topic: 13
Berichten: 134
Lid geworden op: 29 dec 2010 17:00
Actief als: particulier

Re: Aanschaf Espace 3.0dci initiale

Bericht door Ronaldp »

Ik kom net bij de dealer weg.
Blijkt dat de auto (2.0t automaat) altijd netjes (elke 20.000km) zijn beurten heeft gehad.
Alles is terug te herleiden. :D :D

De dealer adviseerde me de 2.0t te nemen, ondanks dat er bij een aantal problemen zijn met de turbo.
De 2.0 16v is vlgs hem behoorlijk mager, zeker gezien het feit dat ik uit een 2.0dtci kom die gechipt was van 115 naar 141 pk. :D

Aangezien we ook een sleurhut van 1500kg meenemen als we op vakantie gaan is iets reserve wel zo prettig.
Ik ga maandagmiddag kijken als het in mijn agenda past.....

Kiiken of er nog wat van de prijs af kan. Ik wil hem aansluitend door de dealer helemaal na laten kijken.
Het was wel even slikken toen de dealer meldde dat 1000euro voor onderhoud mogelijk niet genoeg was... :(
Maar ja, het is nu eenmaal een loei van een auto, en daar horen ook hogere kosten bij.
Ik wil er eerst eens 1 jaar in rijden, daarna zien we wel verder. De dealer vertelde me wel dat als ik de espace eenmaal had, ik hem dan ws niet weer na 1 jaar weer weg zou doen..
Espace 3.5 V6 '04 Initiale automaat
EX: Espace 2.0T '04 Privilege automaat


bij vlagen ben ik geniaal.... Op het moment is het echter windstil.....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 3
Berichten: 3309
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: Aanschaf Espace 3.0dci initiale

Bericht door RichTrip »

Staat de auto soms in Hoogeveen?
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Ronaldp
lid
lid
Posts in topic: 13
Berichten: 134
Lid geworden op: 29 dec 2010 17:00
Actief als: particulier

Re: Aanschaf Espace 3.0dci initiale

Bericht door Ronaldp »

Yep, dat is m
Espace 3.5 V6 '04 Initiale automaat
EX: Espace 2.0T '04 Privilege automaat


bij vlagen ben ik geniaal.... Op het moment is het echter windstil.....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 3
Berichten: 3309
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: Aanschaf Espace 3.0dci initiale

Bericht door RichTrip »

Ziet er (op de foto's) prima uit en je ziet inderdaad voor een klein vermogen aan rekeningen op de foto's ;)
Ook mooie bekleding, beter dan dat pluizige Initiale alcantara :thumb:
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Ronaldp
lid
lid
Posts in topic: 13
Berichten: 134
Lid geworden op: 29 dec 2010 17:00
Actief als: particulier

Re: Aanschaf Espace 3.0dci initiale

Bericht door Ronaldp »

Ik ga hem morgen in het echt bekijken.
Zoals gezegd, de volledige historie is bekend.
Hij is altijd van 1 eigenaar geweest, die heeft alle beurten om de 20.000km laten uitvoeren.
Ik heb dit uitgevonden via een zeer bereidwillige dealer.
Ik ga morgen proberen om de dealer te spreken, en mogelijk de monteur die hem altijd onderhouden heeft.

Het lijkt erop dat de auto altijd bij de renaultdealer in Hattem is onderhouden.
Espace 3.5 V6 '04 Initiale automaat
EX: Espace 2.0T '04 Privilege automaat


bij vlagen ben ik geniaal.... Op het moment is het echter windstil.....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Ronaldp
lid
lid
Posts in topic: 13
Berichten: 134
Lid geworden op: 29 dec 2010 17:00
Actief als: particulier

Re: Aanschaf Espace 3.0dci initiale

Bericht door Ronaldp »

Zo,

Even een niet zo vrolijke update.
De auto is gisteren voor de APK geweest......
Als de garagehouder belt en vraagt of je zit, dan is het niet goed.... :( :shock: :cry2:

Er blijkt nogal wat achterstallig onderhoud te zijn:
- achterveer gebroken
- achterremschijf op
- remklauw werkt niet
- 3e remlicht werkt niet
- stofhoes voorzijde kapot
- fuseekogel verrot
Daarnaast:
- koplampsproeiers werken niet
- 2 winterbanden zijn geen winterbanden meer (3mm profiel)
Dat laatste wist ik, maar het was goedkoper dan 2 nieuwe zomerbanden. Die komen er in het voorjaar op.

Ik heb nu met de garage (geen renaultdealer, gelukkig, uurtarief is een stuk vriendelijker) afgesproken dat ze de volgende beurt ook maar gelijk meepakken, en hulpveren monteren, aangezien de achterzijde aan 1 kant toch al los zit.
Alleen de APK punten gaan al richting de 1200 euro. Met de beurt erbij richting de 1500, en dan de veren nog. AUW :cry2:

Maar goed dat ik er relatief weinig voor betaald heb. probleem is dat ik hier geen rekening mee gehouden had. (wel wat zaken, maar niet meer dan ca. 600 euro) De beurt en andere punten had ik in het voorjaar aan willen pakken, als het vakantiegeld binnen was.
Ik hoop maar dat dit het dan is voor dit jaar. :think: Anders kon het hoofdstuk Espace wel eens vroegtijdig eindigen......
Espace 3.5 V6 '04 Initiale automaat
EX: Espace 2.0T '04 Privilege automaat


bij vlagen ben ik geniaal.... Op het moment is het echter windstil.....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Aanschaf Espace 3.0dci initiale

Bericht door DHL »

Tja, Espace en goedkoop gaan meestal niet samen. Ik herlees je hele verhaal hier, mij lijkt die 2.0 16V een gemiste kans. Die zijn echt wel betrouwbaar.
Met die 2.0l turbo heb je wel het confort dat die sneller is, maar dit zal je op termijn zeker in je buidel voelen. Staat niet als betrouwbaar bekend, die gewone 16V is wel betrouwbaar. Maar dat wist je wellicht bij aankoop...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Ronaldp
lid
lid
Posts in topic: 13
Berichten: 134
Lid geworden op: 29 dec 2010 17:00
Actief als: particulier

Re: Aanschaf Espace 3.0dci initiale

Bericht door Ronaldp »

Dat klopt inderdaad.
Aangezien de hele historie echter bekend was, en er geen rare zaken te bekennen waren, wilde ik de gok wel aangaan.

Vanwege de caravan die we hebben hebben we uiteindelijk besloten om de 2.0 16V te laten staan. Die is normaal al licht, en met 1500kg aan de haak kon het wel eens te veel van het goede zijn.

Overigens ben ik niet echt een scheurneus. Ik vind het wel lekker dat ik vlot mee kan komen, maar het is geen must.
Ik heb mezelf al geleerd om rustig te rijden, vanwege het verbruik..... en omdat het voor de auto ook beter is.
Espace 3.5 V6 '04 Initiale automaat
EX: Espace 2.0T '04 Privilege automaat


bij vlagen ben ik geniaal.... Op het moment is het echter windstil.....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Corduwener
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 feb 2012 12:39
Actief als: particulier
Locatie: Enschede

Re: Aanschaf Espace 3.0dci initiale

Bericht door Corduwener »

Mijn vorige, een Espace IV 2.0T Initiale uit 2004 met 240.000 op de klok kwam vorige maand niet door de APK i.v.m. een te dunne schijf op de rem en iets met de fuseepen of kogel. Zou een vette €600,- kosten, verder had-ie een lekkende versnellingsbak en moest de distributieriem worden vervangen. Het was een lekkere auto, maar hij heeft me eigenlijk al teveel gekost. Ik heb ’m zonder APK ingeruild voor een Espace IV 2.0-12V Expression uit medio 2006 met 97.000 op de teller. Ik dacht altijd dat de Expression een standaard model was met nul opties, maar dat viel eigenlijk best mee: alleen geen xenonlampen (waarvan de trafo’s stuk gaan) en geen parkeerhulp achter (en die mis ik wel).
Wat ik hier en daar lees en hoor is dat de Espace sinds medio 2006 een behoorlijke inhaalslag heeft gemaakt qua verbeterde elektronica (en dat was een behoorlijk zwak punt van de Espace) en qua verbeterde techniek... en dat was mijn excuus om toch weer voor een Espace te kiezen... en natuurlijk die coole chromen bril om die mistlampen. :D
Nu: Renault Espace IV 2.0 16v Expression
Eerder: Renault 21 Nevada Renault Laguna Renault Espace III Initiale 2.0 16v Renault Espace IV Initiale 2.0T
Vroeger: Renault 16 TX Renault Estafette Renault 4

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Aanschaf Espace 3.0dci initiale

Bericht door DHL »

@Ronaldp: je weet nu hoeveel kosten eraan zijn. En je weet ook dat de verwachting voor zo'n 2.0 turbo niet echt goed is. Zou je niet beter zoeken naar een model dat wat jonger is (2007 ? en later) en het geld dat je nodig hebt voor de herstelling van de huidige hierin te investeren? Is maar een idee he, vrees dat je anders vertrokken bent om regelmatig zo'n faktuur te krijgen...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 3
Berichten: 16030
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Aanschaf Espace 3.0dci initiale

Bericht door mechanic »

Van je lijstje met aandachtspunten kijk ik niet echt op, allemaal espace klachten.
Maar dit hoeft niet duur te zijn hoor, duurste is je remklauw.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Ronaldp
lid
lid
Posts in topic: 13
Berichten: 134
Lid geworden op: 29 dec 2010 17:00
Actief als: particulier

Re: Aanschaf Espace 3.0dci initiale

Bericht door Ronaldp »

Zoals reeds gemeld, als deze punten niet aangepakt worden komt de auto niet door de APK.
Ik kan hem zo niet verkopen, want niemand zal hem zo willen hebben.
Daarnaast, met het geld dat de reparatie en beurt totaal kosten, kan ik geen andere auto kopen.

Het is ook niet zo dat ik niets verwacht had, maar ik had wel verwacht dat hij met minimale kosten door de APK zou komen.
Komend voorjaar/zomer zou ik hem door de garage binnenstebuiten laten keren, en alles aan laten pakken.
Dan heb ik weer een nulstand, waarop ik verder kan gaan.

Helaas komen deze reparaties nu al.
Als ik geld had voor een nieuwere versie/jongere auto, dan had ik dat ook wel gedaan, maar ja, dat is nu niet meer terug te draaien. Bovendien heb ik dat geld pas komend voorjaar. :(
Espace 3.5 V6 '04 Initiale automaat
EX: Espace 2.0T '04 Privilege automaat


bij vlagen ben ik geniaal.... Op het moment is het echter windstil.....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Corduwener
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 feb 2012 12:39
Actief als: particulier
Locatie: Enschede

Re: Aanschaf Espace 3.0dci initiale

Bericht door Corduwener »

Ronaldp schreef:Zoals reeds gemeld, als deze punten niet aangepakt worden komt de auto niet door de APK.
Ik kan hem zo niet verkopen, want niemand zal hem zo willen hebben.
Ik heb het geluk gehad dat ik ’m met een ruim verlopen APK en de nodige mankementen kon inruilen en er meer voor kreeg dan ik had verwacht. Maar dan moet je daarvoor in de plaats wèl een andere auto kopen. :(
Nu: Renault Espace IV 2.0 16v Expression
Eerder: Renault 21 Nevada Renault Laguna Renault Espace III Initiale 2.0 16v Renault Espace IV Initiale 2.0T
Vroeger: Renault 16 TX Renault Estafette Renault 4

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht