trillen van Espace bij 70 km zelfs na 2x balanceren

Plaats reactie

Topic author
Lorrie
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

trillen van Espace bij 70 km zelfs na 2x balanceren

Bericht door Lorrie »

Beste Forum lezers/bezoekers,

Ik heb een vraag. ik heb sinds 2 weken een Renault Espace Espression 2.0 T uit 2003 benzine motor.
Ik was er enorm blij mee :D , we hebben hem gekocht voor 5.250,- Euro, vraapgrijs was 6000,-.
We hebben deze gekocht omdat onze andere auto, citroen C 3 pluriel wel erg klein begon te worden voor 2 pubers en hun vriendjes. En deze Espace werkelijk als nieuw uitzag van binnen en van buiten.
Helaas mocht mijn geluk niet lang duren :cry: , de verkoper zei dat hij er nog nooit iets aan had gehad en in Belgie moet een auto verplicht op keuring alvorens je hem mag verkopen en je bent verplicht een carrpas erbij te leveren.Dus wij vertrouwden deze man en vrouw volledig.
Keuringspapieren waren tipt top in orde!
Prijs werd wel binnen 5 minuten verlaagd tot 5.250, - wat ons naderhand natuurlijk pas aan het denken zette.
Eerst dachten wij dat dat was, omdat het een benzine wagen is en in Belgie vrijwel niemand benzine auto rijdt, wij zijn van origine Nederlanders, dus gewend aan bezineauto's en wonen sinds 8 jaar in Belgie.

Welnu, men denkt in de renault garage en bij de bandengarage aan een kappote homokeneet of aandrijfas.

wie weet hier meer van en wat gaat ons dat grapje kosten???

Omdat we deze auto particulier gekocht hebben, kunnen we natuurlijk nergens verhaal halen.
Wat blijkt nu, als de auto zo tegen de 70 km gaat en je geeft gas, begint hij te trillen, laat je de gaspedaal los, is het weg.
We hebben de auto op die 2 weken al 2x laten balanceren( voor en achter) en zelfs laten uitlijnen, want hij trok ook naar rechts.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Lorrie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

marc-o
lid
lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 11 sep 2016 10:46
Actief als: particulier

Bericht door marc-o »

Zit er geen speling in stuurkogels of fuseekogels?
Groet, Marco
Megane II Grandtour
1.5 dCi 2006

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

wesley015
lid
lid
Laatste bezoek: 10 sep 2013 20:10

Bericht door wesley015 »

Is toch een goede koop. Er is meestal altijd wel iets aan een particuliere occasion aan de hand.
Bij de 1 iets kleiners als bij de andere.
Ik kan je vanaf hier niet vertellen wat het is.

Wat houd zo een "verkoop keuring" uit België in?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53

Bericht door WillemS »

@ Lorrie, ja het is w.s. een homokineet in een van de twee aandrijfassen. Is op zich niet zo'n dure rep.
@ Wesley, in Belgie dient iedere wagen die 2e hands wordt aangeboden een keuringsrapport te hebben, is op zich beter geregeld dan in Nederland, maar er glipt wel eens wat tussendoor.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Lorrie
3-posting-rookie
3-posting-rookie

inhoud Belgische autokeuring voor verkoop

Bericht door Lorrie »

Tja Marc, hoe weten we of er speling inzit, wij zijn a technisch. Mijn man is kok van beroep en ik leerkracht. :shock:

Wesle":
Wat wordt gekeurd?

Het spreekt voor zich dat de auto voornamelijk gecontroleerd wordt op de vitale onderdelen. Dit zijn de elementen die een invloed hebben op de veiligheid van bestuurder, passagier(s) en andere weggebruikers. Bepaalde motoronderdelen (uitlaat) worden ook getest en moeten voldoen aan de gangbare milieunormen.

Volgende onderdelen worden uitgebreid gecontroleerd of getest:

identificatie van de wagen (nummerplaat & chassisnummer)
veiligheidsgordels
uitlaatgassen
stuurinrichting en besturing
lichten
banden en wielen
assen en ophanging
ruiten en ruitenwissers
alle remsystemen
exterieur in het algemeen
chassis
interieur in het algemeen
Na de keuring: rood of groen keuringsbewijs?

Na de technische keuring krijg je ofwel een groen ofwel een rood keuringsbewijs.

Op de groene keuringsbewijzen staan codes vermeld. Bepaalde codes wijzen op kleine mankementen die je beter zo snel mogelijk laat nakijken, maar waarvoor geen herkeuring vereist is. Je kan ook een groen bewijs krijgen met een beperkte geldigheid. Na de nodige herstellingen moet de wagen binnen die periode door hetzelfde keuringscentrum gecontroleerd worden. Is de wagen dan technisch gekeurd, dan krijg je een groen keuringsbewijs dat een jaar geldig is.

Heb je echter een rood keuringsbewijs gekregen, dan moeten één of meerdere onderdelen hersteld of vervangen worden binnen de aangegeven periode. Als de herkeuring positief is, mag je weer met de wagen op de openbare weg.

Toen wij een proefrit maakten met deze auto( 1 1/2 uur rijden van onze woonplaats hebben we deze auto gekocht) sneeuwde het, we waren niet bekend in die Buurt( Antwerpen) en de auto was nog niet van ons, dus dan durf je niet voluit te rijden...............hadden we het wel maar gedaan en ons voorgevoel gevolgd :cry:

Bij onze espace zit dus een groen keuringsbewijs.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33

Bericht door DHL »

Laat gewoon die homokineet maken en lig er verder niet wakker van...Je betaalde er weinig voor. Bij de aankoop van een tweedehands moet je steeds wat geld incalculeren voor extra herstellingen... Je rijdt nu toch met een wagen die het zesvoudige nieuw gekost heeft...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Lorrie
3-posting-rookie
3-posting-rookie

Bericht door Lorrie »

dank jullie wel allemaal voor de reacties!

Ik lag er in eerste instantie wakker van, omdat ik dacht dat we een onveilige auto hadden gekocht en daarbij wellicht nog eens héél veel kosten moesten gaan maken.
Gisteren is een vriend van ons ermee gaan rijden, die nogal veel van auto's weet,(zelf BMW rijder)............ is geen monteur, maar vond onze auto toch een goede koop!

Hij heeft gekeken of de auto geen schade wagen was. hij bleef goed op de weg, toen hij van 100 de rem vol intrapte
naar 50 en zo verder omlaag. Normaal gezien zou hij dan naar 1 kant trekken als hij schade had gehad.
Toen hebben we de bandenspanning nog eens gecontroleerd, deze bleken bij de luchtpomp op 3.0 voorbanden te moeten staan en achter op 2.8. Alle banden stonden op 2.2!
Nu denkt mijn man weer dat 3.0 veel te veel is, dus brengt die mij weer aan twijfelen.

Die vriend denkt dat het de banden zijn die nieuw moeten, ik weet het dus niet meer, ga dan toch maar weer terug naar de renault dealer en vragen of ze de homokineet checken.
"t blijft spannend.! :D

ik hou jullie op de hoogste zodra ik meer weet, want hier kunnen we allemaal van leren uiteindelijk toch he? :wink:

ben in elk geval blij met de auto op zich, hij rijdt verder geweldig, heeft een goed overzicht op de weg en ziet er he''el mooi uit en inderdaad dat zei die vriend ook"als je een 2e hands wagen koopt particuler, moet je rekenen op de aanschafprijs + 10% kosten !

fijne zondag nog, ga mijn juweeltje poetsen!
gr
Lorrie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53

Bericht door WillemS »

Bandenspanning staat op verschillende plaatsen vermeld o.a. linkerdeur, benzineklepje, instruktieboekje. Ik adviseer de spanning voor vol beladen op de snelweg.(= +0,3 bar).
Banden vervangen? Wettelijke profieldiepte is 1,6 mm.
Maar vervang wat eerder bij 2 @ 3 mm zou ik zeggen, vooral bij nat wegdek kan het water door die geringe diepte slecht weg. SUC6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut