Ik ben nieuw hier op dit forum, dus ik zal me even voorstellen:
Ik ben Erik Kuiper en woon in Groningen, 17 jaar. Ik heb me aangemeld voor mijn moeder die nog niet zoveel van techniek afweet;)! Om de gegevens compleet te maken: Na een aantal Renaults heeft mijn moeder nu een Twingo 1.2 Helios uit maart 1999. Nieuw gekocht bij Postema Haren. Nu hebben wij de volgende klacht:
Bij het rijden in de Twingo doet zich het volgende voor:
Op gegeven moment valt de kilometerteller uit, vervolgens 20 seconden later de elektrische stuurbekrachtiging. Uiteindelijk komt alles vanzelf weer goed en springt kilometerteller weer aan, tegelijk met het in werking treden van de stuurbekrachtiging. Dit verschijnsel doet zich op alle ritten voor die langer zijn dan 5 km, de motor is dus altijd warm. Alle keren dat het gebeurde was dat: onder het rijden op constante snelheid (autosnelweg) óf bij het optrekken (verkeerslicht / oprit autosnelweg). Anders eigenlijk niet. Als je de auto de keer erop start, rijdt ie weer super:D!
Overigens: bij het uitvallen van de stuurbekrachtiging gaat ook het oranje lampje op het instrumentenpaneel branden...
Wie o Wie weet wat deze klacht kan veroorzaken, én wat de mogelijke oplossing hiervoor kan zijn! Alle suggesties zijn welkom! Misschien versnellingsbaksensor?

Ik hoop graag van jullie te horen!
Met vriendelijke Groeten,
Erik Kuiper