Het betreft een Kubistar X76 uit 2004. (1.5DCI)
Uitgelezen foutcodes...
2x P1108 ( MAP sensor)
1x P1007 (Koppel verschil cilinder 4)
Klacht: na enige tijd 110+Km/h gereden te hebben klapt cilinder 4 eruit en gaat de motor in noodloop en stopt ermee (soms na 10 min, soms na 1,5 uur).Loopt en start meestal als een zonnetje, zolang je onder de 110Km/h blijft.
Gedaan MAP sensor, luchtfilter vervangen en luchtdruk sensor en slangetje gereinigd, nieuw brandstoffilter geplaatst en de EGR weer gangbaar gemaakt. Gevolg, betere gas reactie en beter remmen op de motor.Start niet altijd meteen meer, iets lijkt dan niet in het goede ritme te lopen, maar start dan meteen de 2e keer. De noodloop is nog steeds te triggeren maar wordt schijnbaar niet uit opgeslagen. Na het uitzetten van het contact en opnieuw starten is het probleem (tijdelijk) weg.
Zijn er mijns inziens 2 opties, of de electronica slaat een inspuitmomentje over of de injector faalt op enig moment...hoe zou ik het een en ander kunnen uitsluiten zonder 110+Km/h over de snelweg te moeten om het te herhalen ?
ik verdenk de injector; 1 t/m 3 zegt 3x tik en 4 zegt 2x tok bij staionair lopen. Ik vraag me ook af waarom het echt fout gaat rond 110 Km/h.
Iemand een idee?
Vriendelijke groet, barth
Vaag probleem...probeer een diagnose te stellen.
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 18 mei 2015
- Laatste bezoek: 17 mar 2020 19:30
- Actief als: particulier
- Locatie: eindhoven
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 29 mei 2015
- Laatste bezoek: 19 sep 2020 22:42
- Actief als: particulier
Re: Vaag probleem...probeer een diagnose te stellen.
Geen idee maar als injectors beginnen te lullen is er iets niet oké.
Vraag mechanic is.

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Berichten: 16677
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 06 mei 2025 18:51
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Vaag probleem...probeer een diagnose te stellen.
Een geoefend oor kan in enkele gevallen horen of een verstuiver op zijn einde is.
Optie is om bijvoorbeeld een retourtest te doen van de verstuivers. Merk je een afwijking kun je de injectoren laten testen/reinigen/vervangen.
De motor draait dus soms daadwerkelijk op 3 cilinders?
Optie is om bijvoorbeeld een retourtest te doen van de verstuivers. Merk je een afwijking kun je de injectoren laten testen/reinigen/vervangen.
De motor draait dus soms daadwerkelijk op 3 cilinders?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 1287 Weergaves
-
Laatste bericht door Timmie
-
- 2 Reacties
- 186 Weergaves
-
Laatste bericht door Renault47
-
- 0 Reacties
- 205 Weergaves
-
Laatste bericht door smiets
-
- 2 Reacties
- 200 Weergaves
-
Laatste bericht door clever2
-
- 14 Reacties
- 1120 Weergaves
-
Laatste bericht door de mon
-
- 0 Reacties
- 175 Weergaves
-
Laatste bericht door khaledje
-
- 6 Reacties
- 325 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic