Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
1,5 Dci EDC voor de eerste maal 1100 Km gereden met een volle tank, tank gevuld en er kon exact 54L in.
De eerste auto uit mijn collectie die zo weinig verbruikt.
Kadjar heeft nu +/- 13000Km op de teller.
Een zéér tevreden Kadjar-rijder
Fiat 850sport -Ford Capri - Mazda 818 -opel kadett - opel kadett 2 - Peugeot 307 -Ford Focus - Nissan Qashqai 1 - Nissan Qashqai 2 - Renault Kadjar
Waren dat snelweg kilometers? Ik heb ervaren dat de diesel het zuinigst is rond de 110 km/h.
Maar daar is natuurlijk niks aan als de rest veel sneller gaat.
Aantal transacties: 52
Aantal liters: 2.188,78
Eerste km stand: 810
Laatste km stand: 41.446
Aantal kilometers: 40.636
Uw verbruik (km/liter): 18,6
Verbruik volgens fabriek (km/liter): 26,3
Ik haal met moeite 8L/100 km, waarschijnlijk omdat je hier in het noorden 130 km/h mag en bijna altijd kunt rijden.
Dit vindt de kleine 1.2 TCe niet echt een zuinige snelheid.
Als je gewoon een beetje rondtoert over lokale/secundaire wegen is beter haalbaar maar een (best) gemiddelde van 7.6L/100 km heb ik nog niet gehaald.
Ga nu wel een paar keer BP 98 tanken, sommige andere Kadjar rijders halen hier betere verbruikscijfers mee.
Helaas helpt het (nog) niet tegen het hikken...
Misschien leuk/grappig om een topic te openen waarin iedereen zijn/haar gemiddelde verbruik vermeldt bijvoorbeeld:
Kadjar-Apie / 1.2 TCe / 6.000 km / 8.0L/100km
Krystman schreef:Waren dat snelweg kilometers? Ik heb ervaren dat de diesel het zuinigst is rond de 110 km/h.
Maar daar is natuurlijk niks aan als de rest veel sneller gaat.
Aantal transacties: 52
Aantal liters: 2.188,78
Eerste km stand: 810
Laatste km stand: 41.446
Aantal kilometers: 40.636
Uw verbruik (km/liter): 18,6
Verbruik volgens fabriek (km/liter): 26,3
Uw berekening klopt niet. Je vergeet het verbruik van 0 tot 810 mee te rekenen. En verbruik volgens fabriek geloven, is als geloven in Sinterklaas.De fabrieksopgave is in de ideaalste omstandigheden op een proefbank gemeten met het gewicht in van een rijklaar voertuig, dus inclusief brandstof en alle vloeistoffen, en 75 kg om een chauffeur te simuleren. Deze resultaten haal je nooit op de weg.
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”
Net terug van een vakantie aan de kust van Frankrijk (Saint-Vincent-sur-Jard (NED_FR 878km enkele reis)). En hierdoor wat langere ritten gehad met onze nieuwe Kadjar 130 TCe Intens. De punten 1 en 2 zijn een deel van de heen- / terugreis.
1. Heen- en terugreis bewust met Eco gereden, ook met snelheden van 130km/uur op de tolwegen van Frankrijk.
2. En weer retour naar huis, alles via de tolwegen van Frankrijk en wederom in Eco modus. Weer was iets minder dus airco had het niet 'druk'
Niet geheel ontevreden dacht ik zo
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault Kadjar TCe 160 EDC GPF Black Edition 2020 | Kadjar Intens 130 TCe 2017| Scénic II 1.6 16V 2008 | Scénic II 1.5dCi 2007 | Scénic II 1.9dCi 2003 | Scénic 1.9dCi 2001 | Megane 1.6RN 1997 | Volvo 460 1997 | VW Golf 1.9d 1994 | R 19TD 1991 | R 4GTL 1989
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Beste Leden
Mijn captur e tech hybrid 145 intens verbruikt meer benzine dan het ritoverzicht in de display aangeeft.
Een terugreis vanuit Zwitserland,750 km met een volle tank 47 Liter en nog te rijden 1020 km op het instrumentenpaneel een gemiddeld...
Vandaag te horen gekregen dat mijn Renault kadjar uit 2015 (90.000 km)een nieuwe motor nodig heeft omdat de 2e cilinder geen compressie meer heeft. Totaalkosten rond de 5 a 6 duizend euro. Nu is de vraag of dit nog rendabel is, maar...
Ik heb een Kadjar 1.2 uit 2016.
Wat mij opvalt is dat in stilstand geen probleem is om tussen versnellingen te schakelen. Tijdens rijden of op toerental schakelen tussen 1e en 2e versnelling, maar ook terugschakelen van 3e naar 2e versnelling, het...
Ik ben al even aan het zoeken maar kan dit nergens vinden,
Hoe schakel ik de traction control uit bij een Renault Kadjar Energy 160 Tce Intens 2019 (automaat)
Tijdje geleden vredelijk vast gezeten in nat modderig gras en kwam daar dus echt niet meer...