Versnellingsbak OPGELET

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
bvanov
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 aug 2007 12:11

Versnellingsbak OPGELET

Bericht door bvanov »

Mocht het zijn dat er ooit iemand een versnellingsbak wil vervangen let dan enorm op welke je steekt.
Ik had namelijk het probleem dat een van de bronzen armen die dienen om de tandwielen te verplaatsen afgebroken was en tussen de behuizing en het kroonwiel geraakt is met als gevolg een gat in de behuizing (zie foto).
Nu had ik een andere versnellingsbak gevonden en aan het werk oude eruit nieuwe erin, toch een dikke dag werk, starten en toen ik hem in eerste versnelling stak reed ik achteruit,(klein foutje gemaakt?) tweede versnelling: achteruit, derde en vierde: achteruit????????? toen ik hem in achteruit stak reed hij wel niet vooruit zeker. Toen ik wat onderzoek deed naar wat het probleem kon zijn ben ik te weten gekomen dat het vliegwiel van de 850cc motor rechts draait en van de 1100cc motor links, had ik nu een versnellingsbak van de 850cc op mijn 1100cc gestoken vandaar 4 versnelling achteruit en 1 vooruit. Dus weer op zoek naar een andere versnellingsbak nu heb ik die gevonden maar dit wil zeggen weer een dikke dag werk in de vrieskou BBBRRRBRRRR.
DUS AAN AL WIE DE VERSNELLINGSBAK VAN ZIJN R4 WIL VERVANGEN LET ENORM OP WELKE VERSNELLINGSBAK JE STEEKT!!!!!!!!!!!!!!!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

gerrit
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 201
Lid geworden op: 02 mar 2005 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Bericht door gerrit »

Dit probleem met de draairichting is bij de meesten wel bekend, zie eveneens het renault 4 forum.
http://www.r4club.nl/phpBB2/index.php
12 Gordini '73, 12 Break, 20 TX '82

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
bvanov
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 aug 2007 12:11

Bericht door bvanov »

gerrit schreef:Dit probleem met de draairichting is bij de meesten wel bekend, zie eveneens het renault 4 forum.
http://www.r4club.nl/phpBB2/index.php
Mijn bedoeling was enkel de niet zo ervaren sleutelaars zoals ik op de hoogte te brengen van dit fenomeen, niet iedereen kan alles weten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht