Het tandwiel van de vijfde versnelling was deffect. Het draaide door op de aandrijfas. Ik heb mijn auto aangeboden aan een niet merk dealer. Deze heeft alleen het defecte tandwiel vervangen. Op dat moment gaf de versnellingsbak een fluitend geluid als ik in de vijfde versnelling reed. De garage vertelde mij dat dit normaal was, omdat het nieuwe en oude tandwiel op elkaar zouden moeten inslijten.
Na 200 km ging de vijfde versnelling weer stuk, er waren meerdere tanden van o.a. het nieuwe tandwiel afgebroken. Het verhaal van de garaga was toen dat er blijkbaar 2 tandwielen verwisseld hadden moeten worden i.p.v. 1.
Ik heb voor de tweede reparatie een rekening gekregen van ruim 200 euro (115 euro voor een vijfde versnelling en de rest uurloon). Mijn vraag is nu of dit redelijk is. Beschikt een niet merk dealer over informatie dat bij Renault altijd 2 tandwielen verwisseld moeten worden? Of is dit gewoon pech en het risico wat je neemt als je naar een niet merk garaga gaat?
versnellingsbak
Forumregels
Plaats hier svp géén nieuwe onderwerpen.
De onderwerpen die hier staan zijn van mensen die niet hebben vermeld over welk jaar/versie Espace het ging
Plaats hier svp géén nieuwe onderwerpen.
De onderwerpen die hier staan zijn van mensen die niet hebben vermeld over welk jaar/versie Espace het ging
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht