Vette stereo in oude Kangoo

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, verlichting, etc.

Topic author
Kangista
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jun 2015 14:13
Actief als: particulier

Vette stereo in oude Kangoo

Bericht door Kangista »

Ik heb een paar maanden terug een Kangoo uit 2003 gekocht, een 1.2 16v. Ik ben er supertevreden over, en moet altijd aan die oude reclame over de Fiat Panda denken: met een Panda lach je iedereen uit (maar dan Kangoo dus :dance: ). Er is maar 1 ding dat ik pruts vond, en dat is het blikkerige geluid van de stereo. Daar heb ik iets aan gedaan.

De eerste stap was een nieuwe autoradio kopen. Een Pioneer 4x50w apparaat, voor een tientje op Marktplaats. Ik dacht: een serieus merk met serieus vermogen, dat zal het probleem wel oplossen. Maar er veranderde helemaal niets in de geluidskwaliteit. Daarna ben ik gaan zoeken naar een plaats waar ik fatsoenlijk formaat speakers kon inbouwen. Ik heb zelfs de deurpanelen eruit gehaald, maar helaas: niet mogelijk. Dus heb ik een set opbouw speakers gekocht (Pioneer TS-X150 http://www.pioneer.eu/nl/products/25/13 ... specs.html), en achterin gemonteerd op de voorgetapte gaten bovenin (M6 bouten). Voor de bevestiging heb ik twee neusijzers gekocht, daar een extra gat in geboord, en hop. De draden heb ik onder het plafond weggepropt (daarvoor moest de middenbalk met autolampje er even uit).
image1.jpeg
image2.jpeg
image3.jpeg
Dat maakte het geluid al 100% beter, maar....het ging nog niet laag genoeg. Vooral bij house ontbraken gewoon complete stukken van het geluid. Dus ben ik zoek gegaan naar een bescheiden actieve subwoofer, en dat werd deze Kenwood http://kenwood-electronics.co.uk/car/am ... /KSC-SW11/. Een klein ding met goede recensies. Het monteren ervan was niet simpel. Het bedenken hoe het moest kostte al de nodige uren aan voorbereiding, en het monteren zelf kostte zo'n vier uur. Vooral het verwijderen van de passagiersstoel kostte wat tijd (vooral omdat twee van de stoelbouten onder de auto in de uitsparing zitten van de uitlaat, en daar kom je zonder brug bijna niet bij. Veel frotwerk op de tast dus). En het doortrekken van de kabels leek wel wat op amateurspeleologie.

Nu is het geluid prima. Het geheel kan wel een stukje harder dan nodig was :D :D :D , maar ik klaag niet :wink: .
image4.jpeg
image5.jpeg
image6.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht