Belgische Kangoo

Alle overige technische vragen over de Kangoo
Plaats reactie

Topic author
Landseer
Lid
Lid
Actief als: particulier

Belgische Kangoo

Bericht door Landseer »

Sinds vorige week een uit Belgie geimporteerde Kangoo in de schuur staan.
Kangoo Express. 1.5dci (bj.11-2003) met schuifdeur.
212.000 km
Algehele staat van onderhoud is mij totaal onbekend, en de vorige eigenaresse weet het ook niet presies. :think:
Dus zowiezo geen onderhouds intervallen, buiten het ruitensproeiervloeistof bijvullen voor de keuring in Belgie.
Geen (garage) boekjes aanwezig.
Weet enkel dat als ik wel eens met haar mee reed , ik met het zweet in m'n handen naast haar op de expressweg zat.
"Tgg, 80 is hard genoeg".terwijl er links en rechts vrachtwagens voorbij vlogen...

Op de sierstrips aan de zijkant staat dci 70, dus ben blij dat ik al iets weet over het type.
Voor de goedkeuring van de RDW was dit ook niet nodig ...kangoo express...1.5....diesel.....prima.!.

Ook wat betreft de distibutieriem is er niets bekend, of staat er iets in de motorruimte..
Nu wil ik de auto een onderhoudsbeurt gaan geven, enkel moet je dan weten wat voor voor motor er in ligt.
Heb hier op het forum al veel gezocht, en veel gevonden.
Maar waar... op de motor staat die code precies.

En dan nog de keuze...garage...of zelf doen??
Aangezien de auto mij enkel €170 voor het invoeren heeft gekost, wil ik best een risico nemen om de distributieriem ed. te gaan vervangen.

Of...is het juist slimmer omdat de auto eigenlijk nog niets gekost heeft....hem bij een garage een grote beurt te laten geven.??
(En evt. gelijk een APK die op november toch verloopt)

Dit hele verhaal ook vanuit het oogpunt van de :( verhalen over de 1.5dci motor..

Ik rij elke dag 225 snelwegkm's naar m'n werk, en het rijgedrag valt me alles mee.
Rustig rond de 110...
Een heerlijk karretje, en het belangrijkste...de honden zijn er ook blij mee :thumb: .

Ik hoop dat jullie met jullie ervaringen wat advies of tips kunnen geven over ...wat te doen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mechanic
Gouden Bahco

Re: Belgische Kangoo

Bericht door mechanic »

Je motorcode is K9K, indice nummer kan de dealer opvragen.
Je kunt de beurt best zelf doen, maar de distributieriem heb je speciaal gereedschap voor nodig wat je dan dus moet aanschaffen. Als ik het zou mogen zeggen zou ik alles in 1x uit besteden. Geen gezeur en in 1x goed.
Des al niet te min kan je olie+filter, luchtfilter, pollenfilter,dieselfilter zelf vervangen. Scheelt je wellicht wat arbeid kosten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

BramvT
Lid
Lid

Re: Belgische Kangoo

Bericht door BramvT »

In 2010 zat ik te twijfelen tussen 3 Kangoo diesels....een 1.9 DTI (80 pk) een 1.5DCI 70 en eentje met 80 pk, het is uiteindelijk de 1.9 DTI geworden.…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
Kangoo 1.6 - 16V Automaat bj 2004
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ex Renault's vanaf 1969 : R4 TL, R16-TS, R11-TL, R6-TL, R30 V6, na diverse Kangoo's DCI-82 pk...nu laatste 2 jaar een Benzine Kangoo type 1B

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Dit onderwerp heeft nog 15 niet getoonde antwoorden

Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken.
Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.

Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,
zo proberen we het forum gratis te houden.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken