Ik ben in het bezit van een camper master 3.0 dci.
Wat voor problemen kom ik tegen als ik een espace benzine moter en aandrijving in de master wil bouwen.
Ik denk om een complete donor auto te kopen
Gr Peter
Master ombouwen naar benzine
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
jans01
- lid

- Posts in topic: 1
- Berichten: 262
- Lid geworden op: 17 jun 2011 19:23
- Actief als: particulier
Re: Master ombouwen naar benzine
Alleen al de vraagstelling op dit forum doet vermoeden dat je geen ervaring hebt op dit gebied.
Een ervaren sleutelaar zou zo'n vraag hier niet stellen maar zelf de (on) mogelijkheden overzien.
Ombouwen van diesel naar benzine is ook niet echt logisch i.v.m. koppel en branstofverbruik.
Een ervaren sleutelaar zou zo'n vraag hier niet stellen maar zelf de (on) mogelijkheden overzien.
Ombouwen van diesel naar benzine is ook niet echt logisch i.v.m. koppel en branstofverbruik.
Megane Scenic RX4 2001, Suzuki Burgman 400, Ford C-Max 1.6 Titanium
(Voorheen:R16TL, R5GTL, R18TS, R25GTX, Safrane RTV6 3.0i,Twingo Spring,Twingo Air)
(Voorheen:R16TL, R5GTL, R18TS, R25GTX, Safrane RTV6 3.0i,Twingo Spring,Twingo Air)
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
Mathijs
- Donateur

- Posts in topic: 1
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
- Actief als: particulier
- Locatie: 森のどこか van Almelo - нахуй Путина, блядь сын
- Contacteer:
Re: Master ombouwen naar benzine
Of, om het misschien wat vriendelijker te verwoorden, je gaat een enorme klus op je hals halen en mogelijk overzie je de complexiteit daar niet geheel van.
Vroeger (en dan praat ik echt vroeger) kon je volstaan met een blok overzetten, de benzinetank en leidingen, en wat geknutsel met draden.
Dat was dan eigenlijk ook een beetje de tijd van vóór de APK; auto's waren relatief simpel
Tegenwoordig zijn auto's rijdende computers, enerzijds vanwege de uitlaatgas eisen, anderzijds vanwege luxe zaken zoals airco, en niet zelden zijn deze computers uit oogpunt van diefstal-preventie (of het eigenlijk waardeloos maken van het gestolen product) met elkaar gekoppeld of delen informatie (zoals chassisnummer oid).
De ECU/BCM uit de ene auto werkt niet zonder meer in een andere geheel identieke auto, daar moet soms eerst nog weer wat aan gewijzigd worden.
Deze zaken zal je dus ook moeten overzetten, dus de computer(s) en de gehele bedrading.
Tevens zal je een motor moeten zien te vinden die voldoende koppel (dus niet pk maar Nm) kan leveren om één en ander van zijn plek te krijgen en nog een beetje fatsoenlijk op snelheid te houden 'de berg op', ook al is een camper niet zo zwaar beladen als zijn bestelwagen broertje met volle belading.
Het is zeker wel mogelijk, maar je moet wel erg veel van je camper houden om het te doen.
Bedenk ook dat in de toekomst benzine de nieuwe diesel zal worden, m.a.w., nu is men bezig de dieselrijder 'de nek om te draaien', in de toekomst zal dat ook bij de benzine rijder gaan gebeuren.
Je kan echter misschien wel een veel interessanter conversie doen, en ik heb het op youtube al zien gebeuren: Electrisch!!!
Ook niet goedkoop, maar in vergelijking met ombouw naar benzine ook niet veel duurder (accu's zijn het duurst), EN je hebt koppel, en je bent je tijd super vooruit, etc.
Er zijn zelfs bedrijfjes die auto's ombouwen naar electrisch, een camper zal ook kunnen.
https://www.youtube.com/results?search_ ... conversion
Vroeger (en dan praat ik echt vroeger) kon je volstaan met een blok overzetten, de benzinetank en leidingen, en wat geknutsel met draden.
Dat was dan eigenlijk ook een beetje de tijd van vóór de APK; auto's waren relatief simpel
Tegenwoordig zijn auto's rijdende computers, enerzijds vanwege de uitlaatgas eisen, anderzijds vanwege luxe zaken zoals airco, en niet zelden zijn deze computers uit oogpunt van diefstal-preventie (of het eigenlijk waardeloos maken van het gestolen product) met elkaar gekoppeld of delen informatie (zoals chassisnummer oid).
De ECU/BCM uit de ene auto werkt niet zonder meer in een andere geheel identieke auto, daar moet soms eerst nog weer wat aan gewijzigd worden.
Deze zaken zal je dus ook moeten overzetten, dus de computer(s) en de gehele bedrading.
Tevens zal je een motor moeten zien te vinden die voldoende koppel (dus niet pk maar Nm) kan leveren om één en ander van zijn plek te krijgen en nog een beetje fatsoenlijk op snelheid te houden 'de berg op', ook al is een camper niet zo zwaar beladen als zijn bestelwagen broertje met volle belading.
Het is zeker wel mogelijk, maar je moet wel erg veel van je camper houden om het te doen.
Bedenk ook dat in de toekomst benzine de nieuwe diesel zal worden, m.a.w., nu is men bezig de dieselrijder 'de nek om te draaien', in de toekomst zal dat ook bij de benzine rijder gaan gebeuren.
Je kan echter misschien wel een veel interessanter conversie doen, en ik heb het op youtube al zien gebeuren: Electrisch!!!
Ook niet goedkoop, maar in vergelijking met ombouw naar benzine ook niet veel duurder (accu's zijn het duurst), EN je hebt koppel, en je bent je tijd super vooruit, etc.
Er zijn zelfs bedrijfjes die auto's ombouwen naar electrisch, een camper zal ook kunnen.
https://www.youtube.com/results?search_ ... conversion
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!!
Wie dingen uitstelt, heeft altijd wat te doen ...
Freudiaanse verspreking: 'onbedoelde uitspraak die inzicht kan geven in de onbewuste gedachten of verlangens'
Trumpiaanse verspreking: 'per ongeluk de waarheid vertellen'
Wie dingen uitstelt, heeft altijd wat te doen ...
Freudiaanse verspreking: 'onbedoelde uitspraak die inzicht kan geven in de onbewuste gedachten of verlangens'
Trumpiaanse verspreking: 'per ongeluk de waarheid vertellen'
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
[Megane 2010] - Overschakelmoment benzine lpg
door ijtsehummel » 18 jan 2025 20:05 » in Motor, smeersysteem, koelsysteem, brandstofsysteem, uitlaatsysteem -
Reacties: 0
Weergaves: 448 -
Laatste bericht door ijtsehummel
18 jan 2025 20:05
-
-
-
Megane estate 2019 TCE 140 pk benzine binnenspiegel
door Chemist » 27 mei 2025 22:35 » in Techniek algemeen -
Reacties: 1
Weergaves: 462 -
Laatste bericht door Chemist
19 jun 2025 21:18
-
-
-
Benzine verbruik Espace Initiale TCE 1.6 200pk
door rastace » 20 jun 2025 17:47 » in Motorisch & Brandstof Espace V -
Reacties: 8
Weergaves: 1297 -
Laatste bericht door rastace
03 sep 2025 14:48
-
-
-
grijze Avantime privilege benzine 3 ltr V6 automaat
door Benh » 20 nov 2025 22:24 » in Aanbod auto's (Renault) -
Reacties: 0
Weergaves: 1239 -
Laatste bericht door Benh
20 nov 2025 22:24
-
-
-
Renault Master: BMS reset na vervangen batterij??
door Mr. Swelly » 13 dec 2024 07:42 » in Elektrische en elektronische systemen -
Reacties: 1
Weergaves: 724 -
Laatste bericht door Pepone
13 dec 2024 11:24
-
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 535 -
Laatste bericht door dutchbert
15 dec 2024 12:37
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 524 -
Laatste bericht door Andre1964
22 dec 2024 15:58
