Hallo hallo,
Ik ben nieuw op dit uitgebreide forum en ik heb een paar vragen.
Mijn vrouw en ik zijn op zoek naar een auto met wat meer ruimte dan waar we nu in rijden en we hebben onze ogen laten vallen op een Renault Scenic vanaf ongeveer 2003. Na een poosje
op dit forum aan het lezen te zijn weten we inmiddels dat het een Privilege Luxe zou moeten worden vanwege zijn zeer uitgebreide uitrusting.
Maar in hoeverre is dit een verstandige aankoop? Ik ben ook aan het lezen geweest op 'autoweek, my review' en wat een ellende kom je daar tegen zeg. Kapotte bobines, sensoren, veerpoten,
ramen die niet meer open gaan en weet ik niet wat meer. Hoe is het gesteld met de betrouwbaarheid van de Renault. Kunnen jullie als Renault liefhebber daar een eerlijk antwoord op geven?
Gisteren zijn we bij een Privilege Luxe wezen kijken. Een mooie auto om te zien en het zitcomfort was erg goed. Erg handig was ook het starten met de kaart die je niet in de gleuf hoeft te
steken. De kaart lag in de auto en het dashboard lichte op. Ik kon de verleiding niet weerstaan en starte de auto. Wat een kabaal zeg, niet normaal, tenminste, ik vond van niet. Het duurde
slechts een paar seconde en toen liep de motor als een zonnetje. Is dit normaal of mankeert er dan wat aan de motor? Hij heeft rond de 80,000km gelopen. Een proefrit mochten we niet maken,
dat mocht pas als we een prijs overeen waren gekomen. Maar volgens mij baseer je een prijs pas als je een proefrit hebt gemaakt.
Ik hoop wat van jullie te horen,
Groeten,
Fam. Caliber.
Scenic Privilege Luxe
-
Caliber
Topic author - 2-hit-miracle

- Berichten: 2
- Lid geworden op: 01 aug 2010 17:10
- Actief als: particulier
-
BeVe
- Lid

- Berichten: 64
- Lid geworden op: 29 sep 2008 19:14
Re: Scenic Privilege Luxe
Hallo, wij hebben in 2006 een Scenic gekocht met 17.000 km op de teller. Is een Scenic uit 2003, dus type II. Aan reparatie's hebben we het volgende gehad: Veerpootlagers vernieuwd, nokkenas sensor vervangen. Ruitbevestiging alle ramen vervangen onder garantie. Tellerunit vervangen door eentje uit de sloop, en uiteraard alle bobines inmiddels vervangen. We rijden nu dus bijna 4 jaar met deze auto en de teller staat inmiddels op 80.000 en we willen de auto voorlopig nog niet kwijt. Buiten dat de Scenic een paar kwaaltjes heeft vinden wij het een hele prettige auto om mee te rijden. Wat betreft de auto die jullie hebben bekeken: de herrie bij het starten komt zeer waarschijnlijk door een defecte nokkenasversteller, ook een bekende kwaal. Reparatie is nogal kostbaar omdat tevens de distributieriem moet worden vervangen. Deze moet overigens om de 5 jaar of bij 120.000 km worden vervangen. Gr. BV
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
vink46
- Lid

- Berichten: 83
- Lid geworden op: 16 sep 2006 16:17
Re: Scenic Privilege Luxe
Inmiddels ben ik aan mijn 3e Scenic bezig(2000,2005 en nu 2007) en heb nooit de meest luxueuze versie gehad maar goed uitgeruste midden versie(authent…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
Renault Scenic 1.6 16V Business Line 2007
CARMINAT BLUETOOTH DVD SOUND SYSTEM
CARMINAT BLUETOOTH DVD SOUND SYSTEM
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 7 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
grijze Avantime privilege benzine 3 ltr V6 automaat
door Benh » 20 nov 2025 22:24 » in Aanbod auto's (Renault) -
Reacties: 0
Weergaves: 2024 -
Laatste bericht door Benh
20 nov 2025 22:24
-
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 775 -
Laatste bericht door maxjager
31 aug 2025 09:45
-
-
Vraagbaak Renault Megane scenic 2002
door Fredfender » 25 jul 2025 15:31 » in Onderdelen en accessoires gezocht -
Reacties: 3
Weergaves: 950 -
Laatste bericht door mechanic
09 sep 2025 08:06
-
-
-
Grand Scenic 2018 hoedenplank bagagezeil rolgordijn
door beachbiker » 31 jul 2025 11:24 » in Onderdelen en accessoires gezocht -
Reacties: 0
Weergaves: 760 -
Laatste bericht door beachbiker
31 jul 2025 11:24
-
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 1053 -
Laatste bericht door de mon
19 sep 2025 14:52
-
-
[Grand Scenic] Plank voor bodem achter derde zitrij
door jodegroot » 16 aug 2025 08:41 » in Onderdelen en accessoires gezocht -
Reacties: 1
Weergaves: 619 -
Laatste bericht door scarface450
19 aug 2025 23:31
-
-
-
Vreemd gedrag automatische airco scenic 3
door Josscenic3 » 30 aug 2025 12:52 » in Elektronica Scenic III -
Reacties: 6
Weergaves: 1101 -
Laatste bericht door Jacco1234321
04 okt 2025 00:02
-