Voorstellen nieuwe Talisman

Plaats reactie

Topic author
Damitch300
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 38
Lid geworden op: 19 mar 2021 17:58
Actief als: particulier
Locatie: Julianadorp

Voorstellen nieuwe Talisman

Bericht door Damitch300 »

Goeiedag

Mijn naam is Mitchell en ben woonachtend in Julianadorp (einde van nederland-noord holland)
Ben 28 jaar en werk bij de Kon Marine. Heb hiervoor een Giulietta 1.4MA gereden voor 8.5 jaar en was tijd aan wat groters (toekomst visie).


Ben sinds 27 maart in bezit van een bruno vision Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris uit 2017-03(Lange tekst :mrgreen: )
Deze is uitgevoerd met een panoramadak, vol zwart leder en nog vele andere opties.

Ik heb her en der wat ervaring vragen aan de mensen die al een tijdje een Talisman rijden.

Waar laten jullie de zonnebrillen? Ik vind de midden console nogal een chaotische plek hiervoor, heeft iemand tevens iets gekocht zoals een brillen houder die je ergens kan ophangen? (Pano dak plafond bij de bediening?)

Electrisch bediende achterklep, stopt deze als hij een laag plafond opmerkt? Ik sta namelijk in een kleine oprit en ben soms bang dat ik te ver inparkeer zodat de klep tegen mijn huis aan knalt bij het openen. Is dit gegrond of stopt hij.

Is de Bose subwoofer in een thuiskomertje te plaatsen, of is deze te groot daarvoor?

Wat voor telefoon houders hebben mensen hier, ik twijfel nog of ik het nodig heb (onder navi scherm heb ik nu mijn telefoon)

Ik heb een scheidingsnet voor de achterbak zoals deze:
Afbeelding
Artikel nummer :849354783r
Ik kan hiervoor de beschrijving niet vinden, er zitten namelijk 2 riemen bij die je kunt inklikken. Maar waarvoor?
En is deze net tevens achter de voorstoelen en de achterbank te gebruiken?


Ik ga komende Maandag een afspraak maken met mijn dealer over het updaten van de centrale unit.
Dit i.v.m. Android auto en wil de laatste updates hebben.
Ga hier dan ook bespreken kwa onderhoud hoe en wat. Met mijn vorige auto deed ik elke 10-12k km nieuwe motorolie en een multiair filter wissel.
Wat is jullie ervaring kwa onderhoud met deze motor?



Heeft er iemand verder nog Tips tricks van mensen die al een tijdje een Talisman rijden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Bezit: Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris, Renault Zoe Intens Q210
Segway E110se Elektrische Scooter :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

exroosje
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 dec 2019 09:52
Actief als: particulier

Re: Voorstellen nieuwe Talisman

Bericht door exroosje »

Is de Bose subwoofer in een thuiskomertje te plaatsen, of is deze te groot daarvoor?
Mijn subwoofer zit in de af fabriek thuiskomer, dat is wel een 18 inch maar idioot smal
Artikel nummer :849354783r
Ik kan hiervoor de beschrijving niet vinden, er zitten namelijk 2 riemen bij die je kunt inklikken. Maar waarvoor?
En is deze net tevens achter de voorstoelen en de achterbank te gebruiken
?

Dit bagagenet staat in de handleiding beschreven. Het vereist bevestigingspunten aan het plafond, die er af fabriek ingezet moeten zijn. Dat is niet standaard, dus het net hoort bij de auto
Talisman Grandtour Initiale Paris DCI160 EDC Noir Amethyste Afbeelding
Alles plus trekhaak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderde gebruiker 25935

Re: Voorstellen nieuwe Talisman

Bericht door Verwijderde gebruiker 25935 »

Welkom. Hoe in de godesnaam kom je aan dat net........ik zoek mij n ongeluk. Heb nu n Lagunanet pas gemaakt.....Heel veel plezier met de Talis!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Damitch300
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 38
Lid geworden op: 19 mar 2021 17:58
Actief als: particulier
Locatie: Julianadorp

Re: Voorstellen nieuwe Talisman

Bericht door Damitch300 »

Tali-Est 225 Ini schreef: 04 apr 2021 13:35 Welkom. Hoe in de godesnaam kom je aan dat net........ik zoek mij n ongeluk. Heb nu n Lagunanet pas gemaakt.....Heel veel plezier met de Talis!!!
Zat bij de auto toen ik hem kocht. Heb ook 4 afdekkapjes in het plafond waar hij blijkbaar in moet hangen.
Bezit: Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris, Renault Zoe Intens Q210
Segway E110se Elektrische Scooter :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderde gebruiker 25935

Re: Voorstellen nieuwe Talisman

Bericht door Verwijderde gebruiker 25935 »

Mazzel hoor. Kapjes kan je omhoog schuiven.....
En onder zitten haken bij de achterbank. Inhaken en n beetje vastzetten.. suc6!!

De onze stond gisteren spanningsloos, geholpen en vanochtend normaal starten. Nu weer problemen, t gedonder gaat al beginnen?? :fp:

Laadspanning iets meer dan 12V.
Display vol met storingen, blijkt normaal na lege batterij.....we zien!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1444
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Voorstellen nieuwe Talisman

Bericht door larsdijkstra 16v »

Accu probleem komt veel voor, oa door veel korte stukjes maar ook door leegtrekken accu door sleutcard die te dichtbij ligt... Moet ca 5 meter weg liggen of in een blikken doosje zodat contact verbroken wordt, hij zoekt anders steeds contact met de auto zodat in rust toch de accu leeg raakt... Verder zijn de Talismannen van de 1e bouwjaren niet heel best...
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderde gebruiker 25935

Re: Voorstellen nieuwe Talisman

Bericht door Verwijderde gebruiker 25935 »

Idd gelezen. Onze kaart ligt in n gekocht bakkie die m niet kan zien. Maar hoe dan ook, de laadspanning is te laag, 12 en n beetje volt. Wellicht n miniverzameling van gedoe wat dit terweeg brengt???.....
Heb alles uitgezet, van handsfree tot omgevingslicht....tufje is van 2019 dus.....hopelijk zijn de ellendige items opgelost........
Wat was die Lag3.0V6 toch goed.....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1444
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Voorstellen nieuwe Talisman

Bericht door larsdijkstra 16v »

Spanning tijdens laden moet hoger zijn. Hoe is het als de auto loopt? En als je start?

Wat is een tufje....?
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderde gebruiker 25935

Re: Voorstellen nieuwe Talisman

Bericht door Verwijderde gebruiker 25935 »

😅😅.....tufje is de wagen. K ben niet zo serieus.....maar idd moet de spanning iets boven de 14V zijn tijdens laden.
Gaat deze week naar de garage.....Benieuwd naar t resultaat.
Ook 2x melding...."kans op motorschade" gehad. In de sportmodus en idd bij ff lekker doorrijden. Als dat al niet kan........maar bij contact uit en weer aan, verdwenen. Dealerantwoord.....zal wel iets niet goed gelezen hebben....Nou....ik vind t onprettig..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Damitch300
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 38
Lid geworden op: 19 mar 2021 17:58
Actief als: particulier
Locatie: Julianadorp

Re: Voorstellen nieuwe Talisman

Bericht door Damitch300 »

Ik heh vandaag met dodo juice even het complete leerpakket schoon gemaakt en weer gesealed.
Ziet er weer gelikt en bijna als nieuw uit!
Fotos van de versnellingspook laten mooi de before/after zien.

Morgen ga ik even de buitenzijde grondig aanpakken. Moet hem nog wel een keer wegbrengen voor een paar pitten en wat krassen te laten wegwerken.

Heb trouwens sinds deze week ook rlink 9.0 met android auto. Werkt echt top!
Apple carplay werkt niet, heb de usb module ook niet geplaatst. Ik heb geen apple, dus ga liever niet iets (kans op) slopen voor niks.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Bezit: Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris, Renault Zoe Intens Q210
Segway E110se Elektrische Scooter :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



MadBull
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 239
Lid geworden op: 23 dec 2015 09:24
Actief als: particulier

Re: Voorstellen nieuwe Talisman

Bericht door MadBull »

Goed bezig! Ziet er weer heel mooi uit!
Android auto bevalt dus goed? Ik heb de oude R-Link nog in onze Megane uit 2014.
Had op vakantie in Portugal een Clio als huurauto met Android auto, maar we wisten
niet hoe snel we hem uit moesten zetten. Om de haverklap verbinding kwijt en "ertussen
door willen dringen" als we met andere dingen bezig waren. Mijn vrouw zei: "voor mij
NOOIT android auto!" Slechte eerste ervaring dus...
Renault Megane III Grandtour 1.5 DCI (2014)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Damitch300
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 38
Lid geworden op: 19 mar 2021 17:58
Actief als: particulier
Locatie: Julianadorp

Re: Voorstellen nieuwe Talisman

Bericht door Damitch300 »

Android auto bevalt mij enorm goed. Ik gebruik het al 2 jaar (ook vorige auto).
In de Renault krijg je zelfs de navigatie op je HUD.

Ben momenteel in Doorn, heb mijn Talisman naast een andere gezet. Iemand van hier?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Bezit: Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris, Renault Zoe Intens Q210
Segway E110se Elektrische Scooter :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Damitch300
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 38
Lid geworden op: 19 mar 2021 17:58
Actief als: particulier
Locatie: Julianadorp

Re: Voorstellen nieuwe Talisman

Bericht door Damitch300 »

Blijkbaar is Doorn een Talisman magnet
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Bezit: Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris, Renault Zoe Intens Q210
Segway E110se Elektrische Scooter :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht