Waar op letten bij aankoop Scenic 2007+?

Algemeenheden Scenic, chit-chat, dingen die niet in andere forumdelen passen
Plaats reactie

Topic author
BMK
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Actief als: particulier

Waar op letten bij aankoop Scenic 2007+?

Bericht door BMK »

Ik ben al een tijdje op zoek naar een mooie Scenic vanaf 2007.
Dit omdat ik graag het model met de nieuwere voorbumper wil en wil graag een Tech Line ivm de opties die daar opzitten.
Was eerst van plan om voor een 1.6 16v ivm met het verbruik en het gewicht te gaan maar nu ben ik een mooie 2.0 16V Tech Line met panoramadak uit 2007 tegen gekomen.
Ik ga hier een proefritje in maken en zou graag willen weten op welke punten ik extra moet letten.

Heb hier op het forum iets gelezen over de raammechanisme's waar iets aan kan mankeren en dat je moet vragen of die aangepast zijn.

Had ook iets gelezen over de bobine maar dat schijnt meer bij de 1.6 16v voor te komen begreep ik.
zijn er verder nog punten die extra aandacht nodig hebben?

Ga sowieso vragen of ze de onderhoudshistorie hebben voor me en of de distributie vervangen is enz.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Harm
lid
lid

Re: Waar op letten bij aankoop Scenic 2007+?

Bericht door Harm »

Het model na de facelift waarin je gaat rijden is sowieso beter dan het model voor de facelift, dus goede keuze. En de Techline is heel mooi aangekleed. Het panoramadak geeft veel licht in het interieur en maakt deze ruime auto nog ruimtelijker. Al met al op papier alvast een hele mooie auto!

De bobines zijn eigenlijk geen probleem meer bij Scenic's en Megane's uit die tijd. En mochten ze het een keer begeven, dan is vervanging niet ingewikkeld of erg prijzig. Wat wel prijzig is is de distributieriem, dus vooral goed nagaan of die vervangen is en of toen ook de waterpomp meegenomen is. In principe elke 5 of 6 jaar of 120.000 km, dus het zou bij een auto uit 2007 in ieder geval al 1x gedaan moeten zijn.

Verder alles goed uitproberen: gaat het dak soepel en zonder schokken open en dicht, doet de handsfree bediening van de deuren het op alle portieren en de achterklep? Je hand achter de handgreep is ontgrendelen, drukken op het knopje in de handgreep is op slot. Die handsfree knopjes willen nog wel eens stuk gaan, vooral als je er een hogedrukspuit op zet (of de vorige eigenaar dat gedaan heeft).

Daarnaast even checken of de vloervakjes droog zijn en of het onder de mat aan de passagierszijde voorin droog is, soms is er lekkage als de afvoer van de paravan (plastic plaat onder de voorruit) verstopt is door blaadjes etc en in een slecht geval komt dat binnenin de auto terecht. De paravan moet dan gereinigd worden.

Kijk ook of de airco goed werkt, geen speciaal probleemgeval, maar airco reparaties zijn vaak duur.

En verder gewoon lekker rijden en kijken of de auto goed rechtuit rijdt, of er rare rammels of geluiden zijn en of je lekker zit etc.

Veel plezier met de proefrit!
Groeten, Harm
Huidig: Renault Megane II Grandtour 1.6 16V Techline (2008), Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique (2013)
Ex: Renault Megane I Break 1.6 16V RXi, Renault Clio S, Renault 5 GTS
Vroeger thuis: R4, R16TL, R16TS, R16TX, R20L, R20TL, R5GTL

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mechanic
Gouden Bahco

Re: Waar op letten bij aankoop Scenic 2007+?

Bericht door mechanic »

Elke auto heeft zo zn eigen kwaaltjes, de scenic ook. Het is dan ook slim om een aankoopkeuring te laten doen. Of koop de auto elk geval met garantie.…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Dit onderwerp heeft nog 12 niet getoonde antwoorden

Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken.
Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.

Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,
zo proberen we het forum gratis te houden.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken