Wegrijden met een schok

Plaats reactie

Topic author
jerbi
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 jan 2015 14:48
Actief als: particulier

Wegrijden met een schok

Bericht door jerbi »

Nog maar even een vraag...Ik heb mijn Talisman nu 2 weken, auto rijdt verder prima als hij op gang is. Bij het optrekken of achteruit rijden geef ik heel weinig gas anders kan het voorkomen dat de auto met een ruk optrekt. De schok bij het optrekken is een aantal keren voorgekomen maar gebeurt dus niet elke keer. Bij het achteruit inparkeren (laatste stukje voor een muur) is het vooral oppassen. Ik heb in de afgelopen jaren zeer regelmatig met een automaat gereden (leenauto van de zaak), elektrisch en benzine maar dit "gedrag" ben ik nog niet eerder tegengekomen.

Zie nu op dit forum dat er meer mensen zijn met dit "probleem", iemand ook dit probleem gehad en waarbij het is opgelost?
Renault Talisman Estate TCE 200 Initiale Paris Noir Amethyste

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



daniel.vandermaesen
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 90
Lid geworden op: 19 jun 2017 10:15
Actief als: particulier

Re: Wegrijden met een schok

Bericht door daniel.vandermaesen »

Wel het probleem al 3 jaar, wielen vervangen door 17", ik dacht dat het opgelost was. Maar dat is het niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

exroosje
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 dec 2019 09:52
Actief als: particulier

Re: Wegrijden met een schok

Bericht door exroosje »

HEt is dan ook geen automaat maar een gerobotiseerde handbak met 2 koppelingen. Maar het kan beter, dat is een kwestie van software afstellen. Maar dat heeft Renault niet helemaal onder de knie. Wel moet je de laatste updates ophalen bij de dealer, dat maakt het beter (maar niet perfect) . ZO smooth als een koppelomvormer wordt het echter nooit
Talisman Grandtour Initiale Paris DCI160 EDC Noir Amethyste Afbeelding
Alles plus trekhaak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DeVisdude
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 1
Berichten: 105
Lid geworden op: 15 apr 2018 23:12
Actief als: particulier

Re: Wegrijden met een schok

Bericht door DeVisdude »

Exact eens met [mention]exroosje[/mention] , die van mij rijdt na een herpropgrammering wat beter weg dan voorheen, maar perfect is het nog niet.
Renault Talisman Estate TCe 150 EDC Intens | Gris Cassiopee | 19" Alizarine met Eibach spoorverbreders | Donkerbruin leder | Intens Business Pack | Pack Winter Intens

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bas75
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 aug 2019 16:43
Actief als: particulier

Re: Wegrijden met een schok

Bericht door Bas75 »

Ben het eens met de anderen....schokken is minder geworden maar nog steeds hinderlijk, zeker voor een auto in deze klasse.
Ik heb de laatst de dealer gevraagd of ze mij konden vertellen of ik over de laatste versie van de software beschikte. Dat konden ze niet, daar was eerst een klacht voor nodig...en dan kon in overleg met Renault NL dit worden nagezien.
Dus binnenkort maar weer een klacht melden, heb gelukkig nog bijna 2 jaar verlengde fabrieksgarantie


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Renault Talisman Estate TCE 200 Initiale Paris Noir Amethyste

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderde gebruiker 25935

Re: Wegrijden met een schok

Bericht door Verwijderde gebruiker 25935 »

Vreemd......vorige week zeer uitgebreid een Talis proef gereden. Ik mocht hier niets van vernemen. Heb er ook heel rustig mee gereden. N file gehad dus de kans gehad eea te ervaren. Niets. Stond wel op de meest softe instelling. Er word gesproken dat eea met de juiste software steeds beter word/is. Hoe dan ook, ik kon niets vinden wat mij niet beviel....Ik rij wel heel gedoseerd met t rechtervoetje....ben ik gewend.

Denk wel dat...hoe meer gas er gegeven word de koppeling des te harder aangrijpt. Vind ik wel logisch....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bas75
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 aug 2019 16:43
Actief als: particulier

Re: Wegrijden met een schok

Bericht door Bas75 »

Tali-Est 225 Ini schreef:Vreemd......vorige week zeer uitgebreid een Talis proef gereden. Ik mocht hier niets van vernemen. Heb er ook heel rustig mee gereden. N file gehad dus de kans gehad eea te ervaren. Niets. Stond wel op de meest softe instelling. Er word gesproken dat eea met de juiste software steeds beter word/is. Hoe dan ook, ik kon niets vinden wat mij niet beviel....Ik rij wel heel gedoseerd met t rechtervoetje....ben ik gewend.
Volgens mij doet zich dit bij de TCE200 modellen voor, en niet de TCE225


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Renault Talisman Estate TCE 200 Initiale Paris Noir Amethyste

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderde gebruiker 25935

Re: Wegrijden met een schok

Bericht door Verwijderde gebruiker 25935 »

Okee.... wel dezelfde bak. Wellicht andere software..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

exroosje
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 dec 2019 09:52
Actief als: particulier

Re: Wegrijden met een schok

Bericht door exroosje »

Inmiddels is de software zo goed dat bij normaal en rustig optrekken hij het prima en ongemerkt doet. Je merkt dat het toch niet optimaal is als je als een lomperik op het gas gaat staan (lees autojournalist). En als je hem wat langer hebt kom je zelf ook wel eens een situatie tegen waarin de bak even de weg kwijt is en een schok geeft, bv bij een plotseling veranderende situatie voor een kruising (je was tot stilstand aan het komen maar rijdt nog, de bak is aan het ontkoppelen en het stoplicht springt op groen dus je geeft weer gas. Doe je dat op het verkeerde moment krijg je wel eens een schok.)

Of in de file rijden, dan merk je dat zo'n automaat niet van kruipen houdt. Dat bedoelede ik met de opmerking. Ik heb overigens een DCI160 dus de 6-bak. Maar deze heeft er ook last van.

Er is ook nog een verschil of je een variant met droge of natte koppeling hebt. De natte zijn soepeler. Die zitten op de varianten met veel koppel (de sterke diesels, maar mogelijk ook de TCE200 en 225)
Talisman Grandtour Initiale Paris DCI160 EDC Noir Amethyste Afbeelding
Alles plus trekhaak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
jerbi
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 jan 2015 14:48
Actief als: particulier

Re: Wegrijden met een schok

Bericht door jerbi »

Ik rij nu 6 weken in Talisman, was even wennen maar het wegrijden met een schok komt nu nog maar heel sporadisch voor. Verwacht niet dat mijn Talisman de laatste updates heeft gehad want het r-link systeem zat ook nog niet op de laatst beschikbare versie.
Renault Talisman Estate TCE 200 Initiale Paris Noir Amethyste

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 591
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: Wegrijden met een schok

Bericht door rvdgaag »

Mijn vorige Espace DCI160 had er ook last van, mijn huidige TCE225 niet maar vorig week na 59K kilometer wel de koppelingen laten vervangen van de automaat want de hele auto vibreerde bij het wisselen van 2 naar 3.

Een automaat met een koppelomvormer blijft fijner dan een dubbele koppeling robot bak vindt ik, rij eens met een nieuwe BMW ofzo, het verschil is enorm.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderde gebruiker 25935

Re: Wegrijden met een schok

Bericht door Verwijderde gebruiker 25935 »

Onze vorige, Laguna coupe, 3.5V6 met n 6 bak automaat was echt heerlijk. Idd met n omvormer. Deze Talis is domweg zoveel rapper met schakelen. Boeit ons totaal niet maar toch.
Staat altijd in de comfortstand. Lichte kruip bij wegrijden, bij rem in niet, in p of n vanzelf ook niet. Tot nu toe bevalt die bak erg goed......was er wel bang voor dat t n aggresieve bak zou zijn maar gelukkig...niet.
K vind de 225 met de bak best heel erg prima maar....idd, t is geen omvormerbak. Dat niet.........maar t is ook onze 1e dual clutchding...dus wennen...
Eigenlijk 2 bakken in 1. 2,4 en 6 op n koppeling, 1,3,5 en 7 op de andere. Leuk te zien op joetjoep....

Fijne jaarwisseling...😊

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht