Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Zit er een stroomdraadje aan ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Model/uitvoering : Grand Scenic 2.0 Tech Line Bouwjaar : 2005 Brandstof : Benzine Radio : Tuner List & Cabasse Tuner List
Ik heb een Yatour van iemand overgenomen en aangesloten, werkt op zich goed alleen hoor ik bij de keuze van de cd wisselaar emulatie "static noise", een soort statisch geknetter.
Ik hoor het alleen als de motor draait.
Het wordt luider als ik het geluid harder zet, ik heb het met twee radio's getest en beide geven hetzelfde probleem. Als ik de twee zwarte kabeltjes met elkaar verbind wordt het ietsjes minder maar nog steeds erg storend.
Ook helpt het niet als ik de zwarte kabeltjes tegen het chassis van de radio aan druk.
Ik heb zelf nooit een Yatour gehad, maar ik weet wel dat je de twee zwarte draden moet doorverbinden. Ze passen als het goed is in elkaar. Is het dan nog niet weg, dan lijkt er een probleem te zijn met de Yatour.
Ik ken verder geen berichten op forums van mensen die problemen hebben met een Yatour, dus het zou normaal gesproken prima moeten werken.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT) Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ) Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Zou een extra aarde draad kunnen helpen, dus vanaf de Yatour naar de massa van de auto?
Of een extra draad vanaf de radio naar de auto?
Nee dus...
Wat mij wel opgevallen is dat als ik de middenarmsteun naar achter of naar voren doe en ik dus de schakelaar in knijp dit ook een storing veroorzaakt over de speakers...
Nu is daar bij aanschaf naar gekeken door de dealer toen ik de auto kocht omdat het lampje en de 12v aansluiting in de armsteun niet meer werkten....
Ook ik heb hetzelfde probleem.
Ik heb deze Yatour USB-box via Internet gekocht. En er staat inderdaad in het aansluitschema, dat je de 2 zwarte kabels met elkaar moet verbinden als je een storend geluid hoort. Maar dat lost niet veel op: het krakende geluid blijft (alsof je een LP of single op een platenspeler aan het afspelen bent!).
Er staat ook in vermeld dat je, voordat je de stekkers van de CD-wisselaar en de Yatour box omwisselt, de accu moet loskoppelen. Maar dat heb ik nog niet geprobeerd.
Dat ga ik dus morgenavond eerst nog proberen. Ik laat morgen wel ff weten of dat verbetering oplevert.
Auto: Renault LAGUNA II (fase2) '06 / 2018-
Eerdere Renaults:
* Renault 5 '78 / 1981-1983
* Renault Scenic '97 / 2000-2001
* Renault Laguna Familiale '98 / 2001-2010
* Renault ESPACE '03 / 2012-2015
* Renault LAGUNA II Grand Tour '02 / 2015-2018
En heeft het gewerkt?
Bij mij nog niet, heb voor nu maar even een andere radio ingebouwd, na mn vakantie ga ik verder op onderzoek, mn vriendin vervloekt mij nu omdat de stuurbediening niet meer werkt op de tijdelijke radio.
Ja, als ik 'm aansluit zoals in de 'inbouw-beschrijving' staat, dan wordt het tikkend geluid minder. Maar het is niet helemaal weg: ik hoor 't nog steeds heel zachtjes.
Maar ik heb de box inmiddels verkocht via MP. Ik vond het toch jammer dat ik de CD-wisselaar niet meer kon gebruiken. En om nu toch een iPod of MP3-speler te kunnen aansluiten, heb ik de AUX-aansluitingen v.d. radio-unit gebruikt en daar een 3,5mm. Jack-kabel op aangesloten. Ergens in dit forum staat duidelijk uitgelegd hoe dat in z'n werk gaat. Enigste nadeel is (verschil met de Yatour-box) dat de bediening v.d. iPod of MP3-spler niet via je stuurbediening werkt. Alleen op het aangesloten toestel zelf dus.
Misschien ook een idee voor jou? Succes.
Auto: Renault LAGUNA II (fase2) '06 / 2018-
Eerdere Renaults:
* Renault 5 '78 / 1981-1983
* Renault Scenic '97 / 2000-2001
* Renault Laguna Familiale '98 / 2001-2010
* Renault ESPACE '03 / 2012-2015
* Renault LAGUNA II Grand Tour '02 / 2015-2018
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Sinds begin september in het bezit van een Twingo uit 2015. Circa 2 weken geleden op de snelweg een tikkend, krakend trillend gevoel onder m’n gaspedaal. Nagekeken door de garage maar niets gevonden. Ook de afgelopen dagen af en toe gevoel van tikje...
Hallo,
De ecu van mijn Scenic 2 geeft een te lage spanning aan. Dit gaat wel weer terug naar de normale waarde van 14,2 Volt maar lijkt mij niet goed.
Foto's zijn bijgevoegd.
Weet iemand of dit zo hoort of heb ik een massa / bekabelings probleem?...
Heeft iemand ook een apart kraak geluid bij het bijna stilstaan en dan remmen?? Onder alle andere omstandigheden hoor je niets, maar alleen bij de laatste meter... verder fijne auto. Automaat is wellicht wat apart met doorschakelen, maar niet...
Auto is meerdere keren helemaal nagekeken en nog steeds dit geluid bij het wegrijden. Je hoort het bij het wegrijden in de eerste versnelling en bij lagere snelheid in de 2e versnelling, als je een bocht maakt bijvoorbeeld.
Ik heb sedert enkele weken een irritant geluid bij het licht gas geven. Ik heb dit in bijlage bijgevoegd. Zou er iemand weten wat de oorzaak hiervan kan zijn?
Op het fragment hoor je dus een elektrisch/schurend/... geluid en dan een tik. Die...
Het zal waarschijnlijk een eenvoudig zijn, maar ik heb jet nog niet gevonden in mijn net aangeschafte Megane uit 2019. Als ik te snel rij hoor ik een signaal. Irritant. Ik dacht het in het menu gevonden te hebben maar helaas. Ik heb net alles...