Zijn er mensen die ervaring wil delen?


jefb
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 24
Berichten: 122
Lid geworden op: 03 feb 2017 11:15
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door jefb »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

60pk verliezen in de aandrijving is wel heel veel. Daar zal Renault wel wat mee doen, vermoed ik.

Vandaag nog eens doorgeduwd met mijn 110 EDC en ik kwam niet boven 177km/u op de teller, terwijl ik net daarvoor nog gevoel had stuk hoger te kunnen. Begrenzing omdat die nog maar 3000km heeft? Die 177 ben ik al tegengekomen op dit forum (of op het Duitse).

Led licht binnen in blauw blijft stabiel, maar in geel verandert de intensiteit constant. Normaal?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 14
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: RE: Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Thomas84 »

CerielK schreef:
Buck_Rogers101 schreef:
CerielK schreef:
Buck_Rogers101 schreef:Goede avond allen. Zoals eerder gemeld werden er vandaag enkele runs gedaan op een door Vinçote gekeurde rollenbank. De resultaten waren dermate afwijkend namelijk maximum 143 Din pk motorvermogen en maximum 212 Nm koppel i.p.v. 200pk en 260 Nm... ik vrees dat mijn tce200 een tce150 is...
Buck ! Ze krijgen die van mij niet in de teststand, weet jij dit ??

Wat bedoel je met teststand? De operator moet enkel manueel kunnen schakelen en trimmen op 4000rpm. Vervolgens in gemiddelde trap 5 of 6 denk ik, all the way naar 6000rpm optoeren. De testbank doet de rest.
Thanks voor je snelle reactie, hebben tractiecontrole-zekering eruit gehaald en toen ging ie. Schoot anders meteen in veiligheidsmodus omdat de achterwielen niet draaiden en voor vol gas erop ging... Resultaat 1: 272nm en 143kw op motor waar maar 98kw op wielen van overbleef... Maar onverwacht hoog dus dat motorvermogen :? Nog eens getest een tweede keer, toen kwam hij op 148kw uit en 272nm, dus precies de fabrieksopgave, maar de heren waren het er wel over eens dat die 98kw op de wielen aan de lage kant was, maar er was niet bekend wat deze zou moeten leveren aan de wielen. Maar door de bak icm software verdwijnt mooi 60pk... Iemand een idee of we erachter kunnen komen wat de fabrieksopgave is van de pk's/kw op de wielen ? (Monteur vond m ook erg rustig tijdens rijden, alsof de kracht er gewoon niet uit komt...)

Met deze resultaten zal Renault NL dus geen vervolgstappen ondernemen ben ik bang, maar de melding was wel via de laptop van de monteur van Renault doorgestuurd, dus hoop dat daar een reactie op zal komen met eventuele mededeling van Renault met een oplossing van ons "niet te meten probleem"... Nu dan eens benieuwd naar resultaten van Buck_Rogers101 deze week met Renault België... :!:
Daarom moet je altijd voor een 4wd bank gaan waar de voor en achterwielen meedraaien. Dan ondervang je dit soort zaken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Buikpijn
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 38
Lid geworden op: 09 mar 2017 23:40
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Buikpijn »

Wat ik mij vooral afvraag is hoe ze het vermogen op de motor meten, terwijl ze de wielen meten? ik ben niet heel bekend met testbanken, maar wel met techniek; lijkt mij dat dit motorvermogen een teruggerekende waarde is, tenzij de motor uit de auto verwijderd wordt om zo een meting op de motor zelf te doen. 50% van het vermogen verliezen in de aandrijflijn is niet realistisch. Verloren vermogen tussen krukas en wegdek is meen ik rond de 15 procent bij auto's. Als je dat terugrekent, is het aannemelijker dat je renault ook 150pk levert, waarbij er 98kw op de wielen van overblijven. Het koppel is dan wel weer aan de hoge kant. Merkwaardig.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 14
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Thomas84 »

Dit hangt van het type bank af. Soms wordt er een vast percentage genomen, wat niet echt reëel is omdat dit niet bij elke auto hetzelfde is (verschil in merk, technische staat of uitvoering van de auto). Bij JD en VAG Techniek waar ik met mijn vorige auto's kwam werd na de meting, dus bij het gas loslaten de weerstand gemeten totdat de wielen weer stil staan. Zo kan er precies gemeten worden hoeveel verlies er in de aandrijflijn zit.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 25
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: RE: Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door DHL »

TBiRD schreef: De mijne is ook zeer agressief in het vertrekken. Schiet vaak serieus vooruit zelfs met zo goed als geen gas geven.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Normaal bestaat hier een reprog voor. Mijn Espace had dit ook en na reprogrammatie was dit opgelost. Hiervoor heb je geen andere olie of versnellingsbak nodig, enkel een goed cotech :wink:

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Buck_Rogers101
Lid
Lid
Posts in topic: 26
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 apr 2017 13:16
Actief als: particulier
Locatie: Antwerpen

Re: RE: Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Buck_Rogers101 »

Thomas84 schreef:
CerielK schreef:
Buck_Rogers101 schreef:
CerielK schreef:
Buck_Rogers101 schreef:Goede avond allen. Zoals eerder gemeld werden er vandaag enkele runs gedaan op een door Vinçote gekeurde rollenbank. De resultaten waren dermate afwijkend namelijk maximum 143 Din pk motorvermogen en maximum 212 Nm koppel i.p.v. 200pk en 260 Nm... ik vrees dat mijn tce200 een tce150 is...
Buck ! Ze krijgen die van mij niet in de teststand, weet jij dit ??

Wat bedoel je met teststand? De operator moet enkel manueel kunnen schakelen en trimmen op 4000rpm. Vervolgens in gemiddelde trap 5 of 6 denk ik, all the way naar 6000rpm optoeren. De testbank doet de rest.
Thanks voor je snelle reactie, hebben tractiecontrole-zekering eruit gehaald en toen ging ie. Schoot anders meteen in veiligheidsmodus omdat de achterwielen niet draaiden en voor vol gas erop ging... Resultaat 1: 272nm en 143kw op motor waar maar 98kw op wielen van overbleef... Maar onverwacht hoog dus dat motorvermogen :? Nog eens getest een tweede keer, toen kwam hij op 148kw uit en 272nm, dus precies de fabrieksopgave, maar de heren waren het er wel over eens dat die 98kw op de wielen aan de lage kant was, maar er was niet bekend wat deze zou moeten leveren aan de wielen. Maar door de bak icm software verdwijnt mooi 60pk... Iemand een idee of we erachter kunnen komen wat de fabrieksopgave is van de pk's/kw op de wielen ? (Monteur vond m ook erg rustig tijdens rijden, alsof de kracht er gewoon niet uit komt...)

Met deze resultaten zal Renault NL dus geen vervolgstappen ondernemen ben ik bang, maar de melding was wel via de laptop van de monteur van Renault doorgestuurd, dus hoop dat daar een reactie op zal komen met eventuele mededeling van Renault met een oplossing van ons "niet te meten probleem"... Nu dan eens benieuwd naar resultaten van Buck_Rogers101 deze week met Renault België... :!:
Daarom moet je altijd voor een 4wd bank gaan waar de voor en achterwielen meedraaien. Dan ondervang je dit soort zaken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
FYI : Bij mijn wagen werd een 4wd bank gebruikt waardoor de achterwielen konden meedraaien...
Ben echt benieuwd welk resultaat Renault België zal bekomen zonder dat ik mijn grafieken aflever...
Talisman Grandtour Initiale Paris Tce 200 Amethystzwart

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 14
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Thomas84 »

Was bedoeld voor CerielK

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Buck_Rogers101
Lid
Lid
Posts in topic: 26
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 apr 2017 13:16
Actief als: particulier
Locatie: Antwerpen

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Buck_Rogers101 »

Inderdaad, sorry Thomas84 ;-)
Talisman Grandtour Initiale Paris Tce 200 Amethystzwart

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Frankko »

jefb schreef:60pk verliezen in de aandrijving is wel heel veel. Daar zal Renault wel wat mee doen, vermoed ik.

Vandaag nog eens doorgeduwd met mijn 110 EDC en ik kwam niet boven 177km/u op de teller, terwijl ik net daarvoor nog gevoel had stuk hoger te kunnen. Begrenzing omdat die nog maar 3000km heeft? Die 177 ben ik al tegengekomen op dit forum (of op het Duitse).

Led licht binnen in blauw blijft stabiel, maar in geel verandert de intensiteit constant. Normaal?

Heb hetzelfde blok en probleem. Inmiddels 15000km en gaat geen km harder dan 177km pu. Renault weet t (zoals zo vaak) niet. Eigenlijk hebben ze nergens een oplossing voor


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



jefb
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 24
Berichten: 122
Lid geworden op: 03 feb 2017 11:15
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door jefb »

Die 177 is voor mij eigenlijk nog het minste probleem, als ik hard wil rijden neem ik onze 5 wel. Zoals al eerder gezegd, ik vind de wagen best goed rijden tot zo'n 140 km/u. En goed rijden is al heel wat voor een auto!

Verder vandaag geen zin om de hele waslijst prullen en rotzooi nog eens te overlopen :-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

CerielK
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 90
Lid geworden op: 23 nov 2016 12:23
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door CerielK »

Resultaten rollenbank Tce200 IP...

Graag jullie reacties, probleem ligt volgens tester en monteur Renault in bak en/of software...

Motor presteert super, pk op niveau en nm zelfs hoger (tenminste, na de terugrekening die de testbank doet op basis van een kleine 80 parameters, die nogmaals gecheckt werden op basis van een speciaal handboek)

Maar dan is de echte vraag, hoeveel verlies is acceptabel van motorvermogen naar vermogen-op-de-wielen ???
Iemand enig idee ?

Wat we zouden moeten weten is hoeveel pk een tce200 levert op de wielen die niet het vermogensprobleem heeft :think:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
17-.. : Talisman Initiale Paris 200Tce Noir Amethyste 19"
12-17: Citroën DS5 Hybrid4 Blanc Nacré 19"
09-12: Laguna Coupé 2.0 16v T170 Dynam. Noir 18"
05-09: Mégane CC 1.6 16v Priv. Luxe Noir 17"
01-05: Clio RS 2.0 16v Gris Iceberg 16"
99-01: 19 16v Phase I Noir 16"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

CerielK
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 90
Lid geworden op: 23 nov 2016 12:23
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door CerielK »



Testvideo...
17-.. : Talisman Initiale Paris 200Tce Noir Amethyste 19"
12-17: Citroën DS5 Hybrid4 Blanc Nacré 19"
09-12: Laguna Coupé 2.0 16v T170 Dynam. Noir 18"
05-09: Mégane CC 1.6 16v Priv. Luxe Noir 17"
01-05: Clio RS 2.0 16v Gris Iceberg 16"
99-01: 19 16v Phase I Noir 16"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



guy janssens
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 jul 2013 05:21
Actief als: particulier
Locatie: Kieldrecht ( Beveren ) Belgie

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door guy janssens »

Max snelheid 200km/h, wordt er daar gestopt?
Heb er op autostrade al 220km/h mee gereden en der zat nog meer in.
Clio I 1,4i 80pk( 1995 - 1998 ) , Megane I 1,9d( 1998 - 2002 ) , Laguna II 1,9dci 108pk ( 2002 -2007 ), foutje Mondeo IV 1,8tdci 125pk ( 2007 - 2013 ), Megane III 1,5dci 110pk edc( 2013 - 2016 ), Talisman I 1,6t benzine 200pk( 2016 - 2018 ), Audi S6 avant 2018-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

CerielK
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 90
Lid geworden op: 23 nov 2016 12:23
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door CerielK »

Ja, enkel vijfde versnelling en deze loopt max 215km/u op recht stuk én berg af :roll:
17-.. : Talisman Initiale Paris 200Tce Noir Amethyste 19"
12-17: Citroën DS5 Hybrid4 Blanc Nacré 19"
09-12: Laguna Coupé 2.0 16v T170 Dynam. Noir 18"
05-09: Mégane CC 1.6 16v Priv. Luxe Noir 17"
01-05: Clio RS 2.0 16v Gris Iceberg 16"
99-01: 19 16v Phase I Noir 16"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 25
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door DHL »

Ik bekeek enkele filmpjes op youtube. Het lijkt me ook traag te gaan...

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Buck_Rogers101
Lid
Lid
Posts in topic: 26
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 apr 2017 13:16
Actief als: particulier
Locatie: Antwerpen

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Buck_Rogers101 »

CerielK schreef:Resultaten rollenbank Tce200 IP...

Graag jullie reacties, probleem ligt volgens tester en monteur Renault in bak en/of software...

Motor presteert super, pk op niveau en nm zelfs hoger (tenminste, na de terugrekening die de testbank doet op basis van een kleine 80 parameters, die nogmaals gecheckt werden op basis van een speciaal handboek)

Maar dan is de echte vraag, hoeveel verlies is acceptabel van motorvermogen naar vermogen-op-de-wielen ???
Iemand enig idee ?

Wat we zouden moeten weten is hoeveel pk een tce200 levert op de wielen die niet het vermogensprobleem heeft :think:
Hoi CerielK, van zodra Renault België donderdagavond mijn resultaten bekendmaakt zal ik de printout van mijn testruimte op de 4wd rollenbank hier posten om te vergelijken. Ik kan/mag dit nog niet doen voor we weten welk officiële standpunt Renault België zal innemen en hoe ons bedrijf als gedupeerde zal reageren.... ik vrees nog steeds dat ik voor een tce200 IP betaalde een een tce150 IP geleverd kreeg met een fout gelijkvormigheidsattest...
Talisman Grandtour Initiale Paris Tce 200 Amethystzwart

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 14
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Thomas84 »

Een vraagje, werden de rolverliezen gemeten of werden er waardes ingevoerd? Vind t wel een aparte uitdraai, normaal zie je op de onderste lijn het toerental staan zodat je het verloop goed kan zien. Snelheid heb je weinig aan namelijk.

Meestal ziet een uitdraai er als hieronder uit. Deze was van mijn vorige auto.

Afbeelding

Hopelijk vinden ze wat of in ieder geval een oplossing :)

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



FatalZero
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 3
Berichten: 116
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:22
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door FatalZero »

Ook ik heb het vermoeden niet het maximale vermogen te halen. Zelfs bij ideale omstandigheden doe ik een 0-100 tijd van 11 seconden op zijn best met een TCE200 IP.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Buikpijn
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 38
Lid geworden op: 09 mar 2017 23:40
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Buikpijn »

Dat lukt op papier ruwweg ook met een 110pk. Dat is niet grappig..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

CerielK
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 90
Lid geworden op: 23 nov 2016 12:23
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door CerielK »

Zojuist de reactie van Renault NL gezien, dealer doet zijn best om resultaten te analyseren en op te pakken, maar Renault NL zegt, motorvermogen is conform dus geen probleem dus int kort: 'dikke vinger'... :discuss: Is toch onvoorstelbaar dat ze liever lekker ontkennen en dan dus nog niet eens bij Renault Frankrijk of internationale vraagbaak navragen/nakijken ??? Staat gewoon printscreen van Duitse collega-Talisman-rijder online, uit het KIM-systeem, waar hij aangeeft niet tevreden te zijn met vermogen en daar reageert Renault Duitsland kort maar krachtig op: Bekend, onderhanden en waarschijnlijk medio juni softwareupdate... :!:

Ga ze (R NL) morgen eens bellen, heb twee namen daar, Stefan en Gert, hopelijk kom ik daar terecht... to be continued...
Want gewoon via een contactformulier kom ik ook niet verder, heb het idee dat ze me al gelinkt hebben aan de reeds lopende klacht, zeker gezien de uitspraak van het vermogen aan de wielen van deze meneer:

Wij danken u hartelijk voor uw bericht dat wij op 9 mei jl. ontvingen, waarin u informeert naar het vermogen aan de wielen van een Renault Talisman TCe 200 (147kW).

Er bestaat geen fabrieksopgave van het vermogen aan de wielen. Het vermogen aan de wielen is gelijk aan het vermogen aan de krukas verminderd met de verliezen in de aandrijftrein. De verliezen in de aandrijftrein zijn afhankelijk van de configuratie van de aandrijftrein (automaat / handbak). In de regel liggen deze verliezen tussen de 25% en 35%. Dus in geval van een 200 pk aan de krukas is er 130 tot 140 pk beschikbaar aan de wielen.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en danken u voor uw interesse in Renault.

Mocht u nog meer vragen hebben, dan kunt u ons ook telefonisch bereiken op 0800-0303 (gratis) op werkdagen van 08.30 – 17.00 uur. Tevens kunt u terecht op onze website http://www.renault.nl.

Met vriendelijke groet,
Rutger


(PS: iedereen die het probleem heeft graag via dealer of Renault NL melden !!)
17-.. : Talisman Initiale Paris 200Tce Noir Amethyste 19"
12-17: Citroën DS5 Hybrid4 Blanc Nacré 19"
09-12: Laguna Coupé 2.0 16v T170 Dynam. Noir 18"
05-09: Mégane CC 1.6 16v Priv. Luxe Noir 17"
01-05: Clio RS 2.0 16v Gris Iceberg 16"
99-01: 19 16v Phase I Noir 16"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Buck_Rogers101
Lid
Lid
Posts in topic: 26
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 apr 2017 13:16
Actief als: particulier
Locatie: Antwerpen

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Buck_Rogers101 »

Net bericht van Renault België dat mijn wagen "op 2 dagen niet klaar zal zijn" ... ik had al zoiets voelen aankomen en op zich goed nieuws want dan nemen ze het aux serieux.
Talisman Grandtour Initiale Paris Tce 200 Amethystzwart

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Frankko »

FatalZero schreef:Ook ik heb het vermoeden niet het maximale vermogen te halen. Zelfs bij ideale omstandigheden doe ik een 0-100 tijd van 11 seconden op zijn best met een TCE200 IP.

Mijn instapdieseltje doet er 11.6 sec over.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



jefb
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 24
Berichten: 122
Lid geworden op: 03 feb 2017 11:15
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door jefb »

@cerielk

Een achterwielaandrijver verliest normaal iets meer dan een voorwielaandrijver. Heb ook een 525d met (fabrieksopgave) 197pk.

Die haalt vlotjes zijn fabrieksopgave van 237 km/h. Als jullie wagens dus maar 210 halen en sommigen wel 230, dan is de reactie van Renault gewoon kinderachtig te noemen. Hun fabrieksopgave is toch ook stukken hoger dan die 210. Of optrekken in 11 seconden met 200pk? Mijn 110 EDC doet er een goede 12 seconden over met 110 pk (aan de krukas)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Buikpijn
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 38
Lid geworden op: 09 mar 2017 23:40
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Buikpijn »

Daar blijft aan de wielen dan ruwweg 70pk van over :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 19
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door berenburg »

Dan denk ik dat de 6 bak automaat van de diesel een veel beter rendement heeft.
Ik zal eens de tijd gaan klokken met de dci 160

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

CerielK
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 90
Lid geworden op: 23 nov 2016 12:23
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door CerielK »

Buck_Rogers101 schreef:Net bericht van Renault België dat mijn wagen "op 2 dagen niet klaar zal zijn" ... ik had al zoiets voelen aankomen en op zich goed nieuws want dan nemen ze het aux serieux.
Hopelijk pakken ze het inderdaad iets daadkrachtiger aan dan Renault Nederland... ben benieuwd wat gaan ze dan allemaal gaan doen in 2/3 dagen...
17-.. : Talisman Initiale Paris 200Tce Noir Amethyste 19"
12-17: Citroën DS5 Hybrid4 Blanc Nacré 19"
09-12: Laguna Coupé 2.0 16v T170 Dynam. Noir 18"
05-09: Mégane CC 1.6 16v Priv. Luxe Noir 17"
01-05: Clio RS 2.0 16v Gris Iceberg 16"
99-01: 19 16v Phase I Noir 16"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

CerielK
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 90
Lid geworden op: 23 nov 2016 12:23
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door CerielK »

jefb schreef:@cerielk

Een achterwielaandrijver verliest normaal iets meer dan een voorwielaandrijver. Heb ook een 525d met (fabrieksopgave) 197pk.

Die haalt vlotjes zijn fabrieksopgave van 237 km/h. Als jullie wagens dus maar 210 halen en sommigen wel 230, dan is de reactie van Renault gewoon kinderachtig te noemen. Hun fabrieksopgave is toch ook stukken hoger dan die 210. Of optrekken in 11 seconden met 200pk? Mijn 110 EDC doet er een goede 12 seconden over met 110 pk (aan de krukas)
Inderdaad JefB, dat is inderdaad het goeie woord, kinderachtig en verder ook zeer onprofessioneel zoals daar met in andere landen reeds bekende klachten wordt omgegaan... maar hoe ga ik bewijzen dat ie niet boven de 215 komt en acceleratietijden (9s bij mij) zijn ook zo moeilijk te bewijzen, fabrieksopgave wordt vaker niet dan wel gehaald, maar dit is ook >20% afwijking... ben bang dat ik niet meer kan dan resultaten in België eens afwachten en Duitsland in de gaten houden qua beloofde software-update...
17-.. : Talisman Initiale Paris 200Tce Noir Amethyste 19"
12-17: Citroën DS5 Hybrid4 Blanc Nacré 19"
09-12: Laguna Coupé 2.0 16v T170 Dynam. Noir 18"
05-09: Mégane CC 1.6 16v Priv. Luxe Noir 17"
01-05: Clio RS 2.0 16v Gris Iceberg 16"
99-01: 19 16v Phase I Noir 16"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

CerielK
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 90
Lid geworden op: 23 nov 2016 12:23
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door CerielK »

Buck_Rogers101 schreef:Net bericht van Renault België dat mijn wagen "op 2 dagen niet klaar zal zijn" ... ik had al zoiets voelen aankomen en op zich goed nieuws want dan nemen ze het aux serieux.
@Buck_Rogers101: Heb je 'm al terug van Rensult België ? :think:
17-.. : Talisman Initiale Paris 200Tce Noir Amethyste 19"
12-17: Citroën DS5 Hybrid4 Blanc Nacré 19"
09-12: Laguna Coupé 2.0 16v T170 Dynam. Noir 18"
05-09: Mégane CC 1.6 16v Priv. Luxe Noir 17"
01-05: Clio RS 2.0 16v Gris Iceberg 16"
99-01: 19 16v Phase I Noir 16"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Buck_Rogers101
Lid
Lid
Posts in topic: 26
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 apr 2017 13:16
Actief als: particulier
Locatie: Antwerpen

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Buck_Rogers101 »

CerielK schreef:
Buck_Rogers101 schreef:Net bericht van Renault België dat mijn wagen "op 2 dagen niet klaar zal zijn" ... ik had al zoiets voelen aankomen en op zich goed nieuws want dan nemen ze het aux serieux.
@Buck_Rogers101: Heb je 'm al terug van Rensult België ? :think:

M'n wagen is uiteindelijk 3 dagen naar Brussel geweest, en na afhaling bij m'n dealer ontving ik een telefoontje van de dossierbeheerder van Renault België-Luxemburg (RBL) dat er na lange en uitgebreide testsessies geen enkele oorzaak gevonden kon worden. Ik kreeg echter wel de bevestiging dat er een maximum van 148pk en een maximum koppel van 199Nm bij 4000rpm werd geregistreerd. Toen ik informeerde naar een definitieve oplossing en het verdere verloop van dit dossier kon ik geen antwoord krijgen, de dossierbeheerder had ook geen verdere info verkregen van de engineers en kon enkel bevestigen dat alle testresultaten werden doorgestuurd naar Renault Frankrijk. Vandaag, 1 week later, kreeg ik echter een mail van de dossierbeheerder dat er vanuit Frankrijk bevestiging kwam dat het een KALIBRATIEPROBLEEM van het motormanagement zou betreffen en dat er een update voor in de maak zou zijn. De valitatie en implementatie zou voorzien zijn voor juli ... dus nog even afwachten. Ik kreeg WEL de bevestiging dat de 200pk geleverd zullen worden.
Talisman Grandtour Initiale Paris Tce 200 Amethystzwart

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Frankko »

Zal mij benieuwen. Ben bang dat ik naar de topsnelheid van 190km p/u kan fluiten. Zal t met 174 moeten doen en dat blijft een aanfluiting voor een auto uit 2016 van dit kaliber.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

CerielK
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 90
Lid geworden op: 23 nov 2016 12:23
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door CerielK »

Buck_Rogers101 schreef:
CerielK schreef:
Buck_Rogers101 schreef:Net bericht van Renault België dat mijn wagen "op 2 dagen niet klaar zal zijn" ... ik had al zoiets voelen aankomen en op zich goed nieuws want dan nemen ze het aux serieux.
@Buck_Rogers101: Heb je 'm al terug van Rensult België ? :think:

M'n wagen is uiteindelijk 3 dagen naar Brussel geweest, en na afhaling bij m'n dealer ontving ik een telefoontje van de dossierbeheerder van Renault België-Luxemburg (RBL) dat er na lange en uitgebreide testsessies geen enkele oorzaak gevonden kon worden. Ik kreeg echter wel de bevestiging dat er een maximum van 148pk en een maximum koppel van 199Nm bij 4000rpm werd geregistreerd. Toen ik informeerde naar een definitieve oplossing en het verdere verloop van dit dossier kon ik geen antwoord krijgen, de dossierbeheerder had ook geen verdere info verkregen van de engineers en kon enkel bevestigen dat alle testresultaten werden doorgestuurd naar Renault Frankrijk. Vandaag, 1 week later, kreeg ik echter een mail van de dossierbeheerder dat er vanuit Frankrijk bevestiging kwam dat het een KALIBRATIEPROBLEEM van het motormanagement zou betreffen en dat er een update voor in de maak zou zijn. De valitatie en implementatie zou voorzien zijn voor juli ... dus nog even afwachten. Ik kreeg WEL de bevestiging dat de 200pk geleverd zullen worden.
Hallo Buck_Rogers101: Gelukkig wel erkenning van "een" probleem, maar nog allemaal erg wazig... Maar gelukkig ook in België wel nu bekend dat er überhaupt een probleem is, in Nederland zijn we nog verre van dit stadium. k Zal toch maar eens naar Renault Lanaken gaan hier om de hoek, wie weet wat daar nog uitkomt... In Duitsland (Duitse forum) wordt nog steeds over update beschikbaar medio juni 2017 gesproken, we gaan maar eens afwachten :pray:

Heb je enig idee wat ze ermee gedaan hebben ? Enkel rollenbanken en uitlezen via computer of ook daadwerkelijk praktijktests ? Topsnelheid, acceleratie etc ? En gek ook dat ze bevestigen dat er 200pk uit zullen komen tzt, maar aan de wielen zal dat nooit het geval zijn (ook niet 140pk daarentegen) maar we geven ze het voordeel van de twijfel :wink:
17-.. : Talisman Initiale Paris 200Tce Noir Amethyste 19"
12-17: Citroën DS5 Hybrid4 Blanc Nacré 19"
09-12: Laguna Coupé 2.0 16v T170 Dynam. Noir 18"
05-09: Mégane CC 1.6 16v Priv. Luxe Noir 17"
01-05: Clio RS 2.0 16v Gris Iceberg 16"
99-01: 19 16v Phase I Noir 16"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 19
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door berenburg »

Even langs een goede chiptunner, die leest de software uit en kan vertellen waarom de auto pks mist

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 28
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Ghia »

welke chiptuners zijn er geschikt? Er is zoveel keuze. En bijna elke tuner heeft + en _ punten.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 14
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Thomas84 »

Voor Renault zijn er niet zo veel helaas, zijn bijna alleen maar dozen schuivers... Die schrijven zelf geen software, die schieten in elke auto dezelfde software, niet specifiek op de auto aangepast.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



gaboek
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 mar 2017 21:28
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door gaboek »

Ik heb nu precies 1 week een Talisman en ben hier bijzonder tevreden over. Het is echt een hele mooie auto en krijg van iedereen complimenten. Het is een diesel met 130PK en handgeschakeld, dat bevalt prima en heeft vooralsnog voldoende vermogen. Heb nog niet echt volgas gereden maar dat zal niet lang meer duren. Het enige echte nadeel is de navigatie, wat een ellende is dat. Gelukkig zit er ook Apple CarPlay op dus gebruik nu de kaarten van Apple. Voor nu een zeer tevreden Talisman-rijder en hopelijk blijft dat ook zo.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Frankko »

Gefeliciteerd met je aankoop! Erg mooie auto in het wit en bekijks heb je zeker. Zit nu aan het Gardameer en kan het beamen. Nog niet 1 andere Talis gezien dus veel blikken van wat is dat. Wat hem nog strakker maakt is de verwijdering van TALISMAN op je klep. Is persoonlijk maar je ziet wel dat dikke auto's vaak een kale kont hebben. Daarnaast is het geen charmante naam vind ik.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht