Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Ik zal wel "weer" negatief doen, hier na 16.000km zijn de banden voor bijna weg.
Nog nooit gehad. De vorige waren laagprofiel 20" ook van Continental en daar 42.000km mee gedaan.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]
Wat betreft lawaai in de auto ligt ook vaak aan de auto zelf en de wielkast isolatie; zeker de Talisman is niet de stilste; over een weg, waar de boer onlangs heeft gereden en veel modder op de weg heeft achtergelaten, wordt het geluid duidelijk doorgegeven en dat was voor mij een verrassing en had ik niet verwacht. M'n vorige auto was duidelijk stiller (peugeot 508 Hydbrid4).
Vooral bij regen kan je dat verschil goed horen. Bij de Espace 4 en 5 is dit zeer goed, geen geruis in de wielkassen van opspattend water. Heb een Latitude gehad en die maakte wel veel lawaai. Hoe zit het bij Talisman ? Hoor je daar het water in de wielkassen opspatten ?
BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014
En een correcte bandenspanning kan ook wonderen doen. Welke spanning hanteren jullie in de banden van jullie Talisman?
Ik voor 2,6 bars en achter 2,4 bars.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”
Mijn Espace V staat voor en achter op 2,5 bar. Momenteel 52.000km en banden achter nog zeer goed en voor nog redelijk. Zijn Continental. Overigens net 800km gedaan op 1 tank en was zeker nog niet leeg. Gemiddelde van 5,5l. Vind het wel raar dat een Talisman met dezelfde motor en toch veel betere stroomlijn niet minstens even goed doet als ik dit hier zo lees. Zowel voor banden als voor verbruik.
Dat is toch wel heel weinig. Met mijn vorige Mercedes die inderdaad veel scherper door de bocht ging dan de Espace, deed ik met voorbanden ongeveer 70.000km en met de achterbanden ongeveer 50.000km. Waren Michelin.
Espace 4 doet ook max 30 k met de voorbanden, Michelin of Conti... maakt niet uit. Is 17 duim. En dan moest je gezapig rijden. Mag een hoge wagen niet vergelijken met een lage. Veel meer wrijving in de bochten door hoog zwaartepunt. Zelfs een Scenic is vrij sletig met banden tov een Megane.
17000 Km met je voorbanden is weinig. Is uitlijning wel OK ?
BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014
Heeft iemand al ervaring met aanpassingen in de ACC; niet te filmen boven de 150 km/u de voet op het gas; erg vervelend. Zou dit aangepast kunnen worden
Dit kan enkel met een software update kunnen worden aangepast. Renault heeft het al eens verhoogd van 140 naar 150. Van mij mag hij ook nog 10 km minimaal omhoog...
Je kan altijd bij de dealer eens vragen of hij geen mogelijkheid heeft om dit met de CLIP te wijzigen. Ik herinner mij dat op mijn C6 het video signaal, al rijdend niet te bekijken, ook met de LEXIA kon gewijzigd worden. Dit hield gewoon in van de in de software ingestelde snelheid welke op 5 km/uur stond, te verhogen naar 255 km/uur.(Maximaal instelbare snelheid op de C6) en je kon video kijken al rijdend. Dus ik weet niet welke verassingen de Renault CLIP nog verborgen houd voor ons...
Renault Talisman Grandtour initiale Paris Energy TCe 200 EDC
Verzonden vanaf mijn SM-935FG met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”
Zal niet gebeuren. ACC op de Talisman is cameragebaseerd volgens mij en heeft geen bijkomende radar. Houdt dus teveel risico in om de snelheid te verhogen.
jefb schreef:Zal niet gebeuren. ACC op de Talisman is cameragebaseerd volgens mij en heeft geen bijkomende radar. Houdt dus teveel risico in om de snelheid te verhogen.
Helaas pindakaas. Dit is onjuist!
De Talisman gebruikt voor ACC een radar. Die zit achter het grote Renault logo verwerkt.
De snelheidsverhoging (vorig jaar oktober/november) van 140 km/u max. naar 150 km/u max. is bewerktstelligd door een betere radar te monteren in de auto. Dit was niet lauter een verandering in de software maar een radar met een hogere 'resolutie' en een groter bereik zodat de auto verder kan 'kijken' en tijdig kan anticiperen op verkeer.
Het is vrij simpel, 150 km/is afgerond 42 meter per seconde. De radar heeft een rijkwijdte van 120 meter dus je hebt 3 seconden "bereik" (veiligheidsmarge).
Zou je hogere snelheden toestaan dan neemt het bereik van 3 seconden af en wordt het dus echt gevaarlijk, nog afgezien van het feit dat de auto niet afremt naar 0 maar bij 30km/h stopt met remmen en er vanuit gaat dat je dan zelf inmiddels op de rem trapt.
Het is een vrij simpele/goedkope variant van de adaptieve cruisecontrol die Renault gebruikt. Mijn BMW remt wel tot 0 en kan tot 250 op cruisecontrol. Wel gaaf om knetterhard op een file aan te rijden, automatisch naar 0 te laten remmen en zodra het weer rijdt gaat de auto weer naar 250 zonder een pedaal aan te raken.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options
Je hoort mij ook niet klagen, hoewel een Espace van 60K naar mijn mening dat toch wel zou moeten kunnen, BMW's van 40K doen dat ook hoewel de mijne iets duurder was.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options
k Moet er maar mee leven... en het is een kwestie van mooie marketing filmpjes waar niets over een max snelheid wordt gezegd....zeker in dit geval ver beneden premium.
rvdgaag schreef:Het is vrij simpel, 150 km/is afgerond 42 meter per seconde. De radar heeft een rijkwijdte van 120 meter dus je hebt 3 seconden "bereik" (veiligheidsmarge).
Zou je hogere snelheden toestaan dan neemt het bereik van 3 seconden af en wordt het dus echt gevaarlijk, nog afgezien van het feit dat de auto niet afremt naar 0 maar bij 30km/h stopt met remmen en er vanuit gaat dat je dan zelf inmiddels op de rem trapt.
Het is een vrij simpele/goedkope variant van de adaptieve cruisecontrol die Renault gebruikt. Mijn BMW remt wel tot 0 en kan tot 250 op cruisecontrol. Wel gaaf om knetterhard op een file aan te rijden, automatisch naar 0 te laten remmen en zodra het weer rijdt gaat de auto weer naar 250 zonder een pedaal aan te raken.
Dat is ook allemaal maar theorie hè rvdgaag, ik denk niet dat we collectief aan 250/u over de wegen scheuren, ook jij niet.
Hier wordt veel machopraat verkocht. Per opbod.
Renault Talisman grandtour 225 pk Initiale Paris 2021 Highland Grey
rvdgaag schreef:Het is vrij simpel, 150 km/is afgerond 42 meter per seconde. De radar heeft een rijkwijdte van 120 meter dus je hebt 3 seconden "bereik" (veiligheidsmarge).
Zou je hogere snelheden toestaan dan neemt het bereik van 3 seconden af en wordt het dus echt gevaarlijk, nog afgezien van het feit dat de auto niet afremt naar 0 maar bij 30km/h stopt met remmen en er vanuit gaat dat je dan zelf inmiddels op de rem trapt.
Het is een vrij simpele/goedkope variant van de adaptieve cruisecontrol die Renault gebruikt. Mijn BMW remt wel tot 0 en kan tot 250 op cruisecontrol. Wel gaaf om knetterhard op een file aan te rijden, automatisch naar 0 te laten remmen en zodra het weer rijdt gaat de auto weer naar 250 zonder een pedaal aan te raken.
Dat is ook allemaal maar theorie hè rvdgaag, ik denk niet dat we collectief aan 250/u over de wegen scheuren, ook jij niet.
Hier wordt veel machopraat verkocht. Per opbod.
Als je tegen 250km/u op een file afrijdt, gaat die ACC niet helpen om je auto niet in de prak te rijden. Die kan ook maar in die mate afremmen dat de fysische wetten dat toelaten.
De VAG groep wagens met de 4 ringen en vw en Porsche kunnen dat ook zogezegd. Maar ik zou dat toch eens in de praktijk willen zien. Oh ja, Infinity kan dit ook blijkbaar van 200+ naar 0 via de ACC en dan weer optrekken naar ingestelde snelheid op de ACC.
Renault Talisman Grandtour Initiale Paris TCe 200 EDC
Verzonden vanaf mijn iPhone 7 Plus met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”
Sorry maar ik kan me niet voorstellen dat het "gaaf" is om met zulke snelheden op een file af te rijden... het systeem hoeft maar 1x te weigeren en je hebt een drama.
Het is een blijft een hulpmiddel maar kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die +180 km/hr rijden op ACC.
Verder sluit ik me helemaal aan bij Knippie!
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit
Je kunt de afstand instellen ook bij 140 op 1 streep
Dus 150 zou moeten kunnen.
Heeft niets met de radar te maken die kan het makkelijk aan software behoeft aanpassing
Een BMW van 40k die 250km/h gaat, die mag je mij leveren.
Graag on topic blijven.
Voor cowboyverhalen zijn er andere forums.
Iemand die bij druk verkeer zijn acc op 200 km/h instelt mag zijn rijbewijs van mij inleveren.
Clio I 1,4i 80pk( 1995 - 1998 ) , Megane I 1,9d( 1998 - 2002 ) , Laguna II 1,9dci 108pk ( 2002 -2007 ), foutje Mondeo IV 1,8tdci 125pk ( 2007 - 2013 ), Megane III 1,5dci 110pk edc( 2013 - 2016 ), Talisman I 1,6t benzine 200pk( 2016 - 2018 ), Audi S6 avant 2018-
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik heb een opknaprenault gekocht. Ik heb de motor, airbagset en ook de PEB en BCB vanvangen. Ik heb nog wel de originele UHC (icm sleutels), mediabox en stuurkolom. De auto is vandaag door de garage gediagnosticeerd omdat hij niet wilt starten....
Over 2 dagen een trotse bezitter van een captur intens 2020. Nu vraag ik me af wat jullie ervaring is met het geluid van de fabrieksradio? Is dit dof of juist voldoende om lekker een plaatje te draaien :D . Heb hier niet op gelet tijdens...
Hoi mensen, ben al een heel tijdje lid hier (13 jaar of zo), heb altijd in 2e hands Kangoo's (type 1) met DCI-82pk gereden...(express/bestel) maar in maart jl. ben ik na 33 jaar dieselrijden (eerst 20 jaar Citroen BX turbodiesel, vanaf 2010 dus...